נטפליקס עקפה התחזיות; 7 מיליון משתמשים חדשים ברבעון

חברת הסטרימינג הוסיפה מעל 2 מיליון מנויים בארה"ב בלבד במהלך הרבעון הראשון של השנה • הכנסות תחילת השנה של נטפליקס עמדו על 3.7 מיליארד דולר, עלייה של 40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

נטפליקס / צילום: שאטרסטוק
נטפליקס / צילום: שאטרסטוק

ענקית הסטרימינג נטפליקס פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של 2018 וחשפה נתונים מרשימים מהצפוי. עם 2 מיליון מנויים חדשים בארה"ב בלבד, נטפליקס  נראה שמתחזקת יותר ויותר.

החברה פרסמה כי הכנסותיה ברבעון עמדו על 3.7 מיליארד דולר ורווח של 64 סנט למניה. מדובר בעלייה של מעל 40% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. הרווח הנקי של החברה הגיע ל-290 מיליון דולר. פעילות החברה בארה"ב סיפרה 1.8 מיליארד דולר מההכנסות, בעוד 1.8 מיליארד נוספים הגיעו מפעילותה בשאר העולם. ההכנסות מפעילות בינלאומית עלו במעל 70% וצפויים לעבור בקרוב את ההכנסות מארה"ב.

נטפליקס דיווחה על עלייה של כ-27% במספר המנויים שלה, שעומד כעת על 125 מיליון איש ברחבי העולם. מספר המנויים מחוץ לארה"ב זינק בכ-42% ועומד על 68 מיליון בעקבות התרחבות השירות למדינות רבות נוספות בשנה האחרונה, בהן גם ישראל. החברה צופה כי ברבעון השני יגדל מספר המנויים שלה ב-6 מיליון.

בשנה האחרונה נטפליקס התעצמה והפכה להיות כוח משמעותי בעולם התוכן, על אף שעולם הקולנוע טרם הבין איך מתמודדים עם השינוי שהיא מובילה. פסטיבל קאן סירב לקבל את סרטי נטפליקס לתחרות הרשמית, מכיוון שהסרטים לאר מיועדים לצאת לקולנועים באופן מסורתי, ובעקבות כך משכה החברה את הפרויקטים שלה מהפסטיבל היוקרתי בעולם, למגינת-לבם של צופי הקולנוע שרצו לצפות בסרטים החדשים של אורסון וולס ואלפונסו קוארון. 

נטפליקס משקיעה כשמונה מיליארד דולר בתוכן מקורי בכל שנה, יוצרת ספרייה עשירה ומלאה, אך גם כזו בה היצירות עצמן יכולות ללכת לאיבוד. בשנה האחרונה חוותה החברה ביקורת על "הסתרת" סרטים חדשים אותם היה קשה למצוא בתוך המערכת, ועל קניביליזציה של תוכן. בזמן שבעולם הטלוויזיה הצליחה לייצר השנה יחס חיוביו עם "Stranger Things" ו"הכתר", כשזה מגיע לתוכן קולנועי המצב יותר בעייתי. להוציא את "פרחים בבוץ", רוב סרטי הקולנוע מאחוריהם עמדה נטפליקס לאחרונה, בין אם "אילם", "בהיר" או "פרדוקס קלוברפילד", זכו ליחס קריר מהביקורות ומהקהל.