"גוגל ופייסבוק מטרידות אותי יותר ממה שרשת מטרידה אותי"

חצי שנה אחרי פיצול ערוץ 2, חיליק שריר חושש מענקיות האינטרנט הבינלאומיות אבל ממשיך לשים עין על הערוצים המתחרים ונערך לקרב רייטינג בקיץ • בראיון ל"גלובס" הוא מדבר על ההתמודדות עם התחרות החדשה, על ההובלה ברייטינג ועל המעבר שעשה מעולם החדשות לעולם הבידור

חיליק שריר / צילום: יוסי אלוני
חיליק שריר / צילום: יוסי אלוני

רצה המקרה ויום לאחר הראיון עם חיליק שריר, סמנכ"ל התוכניות של קשת, הודיע סמנכ"ל התוכניות של רשת, ארז בן-הרוש, על סיום תפקידו. בשיחת ההשלמה שריר מעדיף כמובן שלא להתייחס לעניין, ועדיין קשה להתעלם מכך שיש כאן כנראה גם מעט סמליות. באותו השבוע שבו מקבילו בארגון המתחרה מודיע על עזיבה, שריר וקשת מרגישים בטוחים דיים כדי לעשות צעד בכיוון ההפוך ולהתייצב לראשונה כדי לדבר בהרחבה על הסיטואציה הקשה וחסרת התקדים שבה נמצא כיום שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל, מאז פיצול ערוץ 2 בנובמבר.

שריר לא מרבה להתראיין (וגם זה אנדרסטייטמנט), וקשה להגיד שהוא היה נלהב במיוחד לקראת האירוע (אותו כנ"ל), אבל מהר מאוד הוא מתגלה באופן די מצער - גם אם לא מפתיע במיוחד - כמרואיין שבהחלט יודע מה הוא עושה. הוא משיב במהירות ובשטף דיבור כמעט על כל שאלה, ועושה זאת בלי לטעות או למעוד, כשהוא מותיר את המראיין עם מעט מאוד מתאוותו בידו.

ועדיין, שריר הוא כאמור הראשון מבין בכירי שלושת הערוצים שמתייחס בצורה נרחבת לניסוי הטלוויזיוני המרתק הזה שאליו נזרקו לפני כחצי שנה שלושת הערוצים המסחריים ובדברים שלו יש כמובן לא מעט חשיבות ועניין.

"הלכנו ובדקנו קצת, חיפשנו, ואין מצב שבו לקחו ערוץ טלוויזיה מצליח באפיק אחד, סגרו את האפיק, ופיצלו את מרכיבי הערוץ לשניים. מצאנו דוגמאות אחרות, אבל משהו כזה לא היה. לכן באמת נאלצנו לכתוב את הספר תוך כדי הליכה", הוא מתאר את הסיטואציה שעמה התמודדו בקשת בתקופה שקדמה לפיצול.

היתרון של קשת במשדרי החדשות המשותפים
 היתרון של קשת במשדרי החדשות המשותפים

והיה הרבה לחץ?

"אני חושב שלחץ זה לא המילה, אבל אין ספק שהיה מתח והייתה דריכות. היו פה הרבה מאוד סימני שאלה, לא ידענו איך הצופים יתנהגו. לאורך הדרך הופרכו הרבה סברות שהפיצול בסוף כן יידחה או לא יידחה. הנחת העבודה שלנו הייתה שב-1 בנובמבר 2017 אנחנו עוברים לערוץ חדש ואני חושב שקשת כקבוצה נערכה לאירוע הזה בכל החזיתות. גם אני נערכתי במסגרת תכנון לוח השידורים ותקציבי ההפקה - מגוון התוכניות שהעלינו למסך זה דבר שנערכנו אליו הרבה מאוד זמן מראש, אבל כמובן שכל זה נעשה בלי באמת לדעת מה יעבוד ומה לא. ניסינו ליצור איזשהו תמהיל, איזושהי נוסחה, שתבטיח מובילות גם באקלים החדש".

וכשאתה מרים לרגע את הראש אחרי חצי כמעט חצי שנה, מה אתה רואה?

"זה סיכום ביניים והאתגרים הגדולים והעצומים עוד לפנינו, זה רחוק מאוד מלהיות שלב הסיכומים, אבל אני יכול לומר, ואני חושב שגם אתה יודע את זה, שאנחנו במצב טוב יותר ממה שחזינו הן ברמת הרייטינג והן ברמת ההכנסות. כרגע אנחנו נמצאים בנקודה טובה יותר מכפי שחשבנו שנהיה בה לפני שיצאנו לפיצול".

תחילת הדרך במרוץ מרתון

הסיבה המרכזית לכך ששריר בכל זאת מרגיש יחסית בנוח לדבר כעת, היא העובדה שבחלוף חמישה וחצי חודשים מהפיצול קשת בהחלט נראית כמי שמתמודדת עם האירוע הטראומתי הזה, שאליו נקלע השוק, בצורה הטובה ביותר מבין שלושת הערוצים.

שריר ידגיש שוב ושוב שזה מרתון וזאת רק תחילת הדרך והוא כמובן צודק. לערוץ גם מצפה קיץ לא קל מול האח הגדול, שיחל בחודש הבא ברשת, ומול שידורי המונדיאל בכאן. וזאת, כשבמקביל הצפייה ממילא יורדת מסיבות עונתיות. ועדיין, בעולם של טלוויזיה מסחרית לינארית, שבה להרגלי הצפייה והזפזופ שמפתחים הצופים יש ערך שלא יסולא בפז, קשת הצליחה ליצור לעצמה בחודשים שחלפו יתרון מובהק בכמה פרמטרים מרכזיים.

זאת לא רק העובדה שהיא מנצחת ברייטינג ברוב ערבי השידור, ושמונה מבין עשר התוכנית הנצפות ביותר מאז יציאת הפיצול לדרך שייכות לה. זה עניין נזיל יחסית שעוד יכול להשתנות. מרגע יציאת הפיצול לדרך היה ברור שהמאבק העיקרי של שני הגופים ששידרו באפיק 22 - ערוץ הבית האולטימטיבי של הישראלי הממוצע ביותר מעשרים השנה האחרונות - יהיה למצב את האפיק שאליו היגרו כאפיק ברירת המחדל החדש. בקשת עשו ועושים מאמצים גדולים, שכרגע נראה שאכן נושאים פרי, לגרום לציבור להשתכנע ש-12 הוא ה-22 החדש.

הדוגמה הטובה ביותר לכך היא במשדרי החדשות המשותפים. שלוש שעות בכל יום, שבהן משודרים באפיקים 12 ו-13 אותן תוכן בדיוק - ובכל זאת קשת מצליחה ליצור לה שם יתרון מובהק של עשרות אחוזים (ראו טבלה). כך, למשל, בשעה היוקרתית ובעלת החשיבות הכלכלית של המהדורה המרכזית, בין שמונה לתשע, היא רושמת רייטינג ממוצע של 12.3% מול 9.3% ברשת - פער של למעלה מ-30%.

"אני חושב שזה היה מהלך משולב, גם שיווקי, גם מיתוגי וגם תוכני", מתייחס שריר למרכיבים העיקריים שהביאו את הערוץ עד הלום. "ההחלטה הכלכלית קודם כל ללכת על אפיק 12 שבזמן אמת אני חושב שזכתה להרבה מאוד ביקורת (קשת שילמה עובר האפיק 25.2 מיליון שקל) והיום ברור לכולם שבראש ובראשונה זאת הייתה החלטה כלכלית משתלמת. והיה כאן גם מאמץ מיתוגי יוצא דופן של אנשי הפרומו והשיווק שלנו; וכמובן בפן של התוכן, שבו תרמה גם העובדה שגייסנו את העורכים שאני חושב שהם הטובים ביותר בתעשייה, וכל מה שנוגע לבניית לוח שידורים תחרותי שתרם להתבססות של הערוץ כערוץ עם דנ"א מובחן וכמחליף טבעי של ערוץ 2".

אופירה וברקוביץ  / צילום:רונן אקרמן
 אופירה וברקוביץ / צילום:רונן אקרמן

בוא נתחיל כדרכה של התקשורת העוינת דווקא עם הדברים שפחות הצליחו. תוכנית הבוקר של ניב רסקין מפסידה לתוכנית המתחרה של רשת, ובהרבה ימים גם לתוכנית המקבילה בערוץ 10.

"תראה, התוכנית של ניב זאת תוכנית שאני מאוד אוהב אותה ומאוד גאה בה. היא הושקה זמן מאוד קצר לפני הפיצול, ואנחנו יודעים שברצועות כאלה של אקטואליה לוקח לפעמים זמן ליצור את הרגל הצפייה וגם לפתח את הדנ"א של התוכנית והרצועה עצמה.

"המטרה הייתה לנסות לבנות מוצר שמבודל מתוכניות הבוקר האחרות בערוץ 10 וברשת. הכרנו את הזוגיות של אורלי וגיא, הכרנו את הזוגיות של אברי והילה, ורצינו להציע איזשהו מוצר אחר, יותר מוטה אקטואליה, חשבנו שזה מוצר שמתאים יותר לצופה בשבע בבוקר ואני חושב שיותר ויותר צופים מתחברים".

אז אתה יכול להגיד כאן שהמטרה היא להתמיד איתה, ואין סיכוי שתרימו ידיים עוד כמה חודשים?

"אנחנו כבר מתמידים איתה. כרגע המגמה היא מגמה חיובית (בשבועות האחרונים ממוצע הרייטינג של התוכנית השתווה לזה של אורלי וגיא בערוץ 10, י' כ') ואני לא רואה סיבה לשנות. אני מאוד מאמין בניב ובצוות שנבנה לידו, ואנחנו מסתכלים על התוכנית הזאת כעל השקעה לטווח ארוך". 

הצפייה בפריים טיים בשלושת הערוצים
 הצפייה בפריים טיים בשלושת הערוצים

סוגיה אחרת שקשורה לתוכנית נוגעת לכך שגייסתם אליה כפרשן את ניר חפץ. מצטער על זה בדיעבד?

"הרעיון במקור להביא את ניר חפץ היה של רסקין שראיין אותו לא פעם בתוכנית הרדיו שלו. חיפשנו פאנל פוליטי שיהיה מגוון יחסית, ונוצר מצב שבו יועץ התקשורת של ראש הממשלה מסיים את תפקידו - לפחות את תפקידו הפורמלי. אנחנו יודעים שהוא ממשיך לייעץ כמובן, אבל לא בשכר ולא במשרה מלאה - ומוכן לבוא באופן קבוע ולתת פרשנות במחיר, אגב אני יודע שהופרחו כל מיני תיאורית בנושא, אבל במחיר סמלי. נראה לי סופר לגיטימי וסופר מעניין.

"אבל הוא אף פעם לא הוצג כעיתונאי בלתי תלוי, היה ברור לחלוטין מאיזו פוזיציה הוא מגיע. ואתה יודע, נניח שיועץ התקשורת המשפחתי של טראמפ מציע את עצמו כפרשן ל-ABC ניוז, אתה חושב שהם יסרבו? אתה חושב שזה לא לגיטימי? בסופו של דבר זה היה פחות מוצלח מכפי שקיווינו ולכן הוא הגיע לשידור פעמים ספורות ובהחלטה עריכתית גרידא זה נפסק".

לעומת תוכנית הבוקר, תוכנית הלילה של גורי אלפי כן רצה הרבה זמן בערוץ 2 לפני הפיצול, כן בניתם עלייה כרצועה קבועה עם המעבר לשידור של 7 ימים בשבוע, וזה לא עבד ונאלצתם לחתוך.

" נכון, זה אחד הדברים הכי מבאסים שנאלצתי להתמודד איתם אחרי הפיצול, כי אני חושב שגורי הוא אחד האנשים הכי כישרוניים שיצא לי לעבוד איתם, וזאת גם תוכנית שאני מאוד אהבתי. אבל כן, אנחנו חייבים כל הזמן לבדוק את עצמנו גם במונחי עלות-תועלת, ולצערי הרב בעידן החדש של ערוץ 12 היא לא הצדיקה את עצמה מבחינה כלכלית".

חתונה ממבט ראשון / צילום: אירית18זום
 חתונה ממבט ראשון / צילום: אירית18זום

וברמה האישית, איך אתה מרגיש כשאתה נאלץ לקיים שיחה כזאת? לקרוא לטאלנט ולהודיע לו שזה נגמר?

"זאת שיחה מאוד לא נעימה, אבל אני חושב שהצגנו את הדברים כל הזמן באופן כן. אני חושב שגורי והצוות שלו היו שותפים לתהליך לאורך כל הדרך, הכל היה לפניהם, שיתפנו אותם בהתלבטויות ובדילמות, זה לא קרה מהיום למחר".

תוכנית אחרת שהעליתם אחרי הפיצול, אופירה וברקוביץ', היא הצלחה גדולה, אפילו הברקה. אבל אני תוהה האם אתה מרגיש בנוח עם השיח שיש בה, עם חלק מהאמירות המאוד בוטות בעיקר של אייל ברקוביץ'?

"קודם כל, לרוב כן. אני חושב שזאת תוכנית מעולה. תוכנית שאני גאה בה. אני חושב שלא סתם זו אחת התוכניות המדוברות ביותר בעידן של פוסט-פיצול. ואני וטובי חבריי ובני משפחתי צופים בה ומדברים עליה בסופי שבוע. האם כל מה שאני רואה בכל תוכנית הוא לטעמי? לא תמיד. אבל האם הכל שם הוא בעיניי לגיטימי ומעניין? התשובה היא כן".

הריאליטי שלכם "חתונה ממבט ראשון" הוא התוכנית הנצפית ביותר מאז הפיצול. מפתיע, לא?

"אני חייב לומר שלא. אני חשבתי וחושב שהצופה רוצה גם תוכניות חדשות, הוא רוצה שיחדשו לו כל הזמן, וככל שהזמן התקדם וראינו את הפרקים, ראינו את העשייה ואתה הליהוק הרגשנו יותר בטוחים בה. יעדנו אותה להשקה בימי הפיצול, ואני מאוד שמח שהיא הצליחה".

למרות ההצלחה היחסית עד כה של קשת, לא צריך להתבלבל. מדובר בארגון שיפסיד השנה לא מעט כסף - סדרי הגודל הם עשרות מיליוני שקלים - וימשיך ככל הנראה להפסיד כל עוד הפלונטר שנוצר בשוק הטלוויזיה המסחרית לא ייפתר, כשכרגע הפתרון לא נראה באופק.

"לצערי הרב אנחנו כרגע נמצאים בתקופה שבה החברה מפסידה כסף", אומר על כך שריר. "זה לא מצב שהוא נוח לאף חברה מסחרית, בטח לא להנהלה של חברה מסחרית, אנחנו לא רוצים להיות במצב הזה, אבל אתה יודע, התעשייה משנה את פניה, ובעניין הזה צריך להסתכל על התמונה הרחבה יותר ולהבין שהאיום הכי גדול על הטלוויזיה המסחרית ועל קשת בפרט זה ארגונים כמו גוגל ופייסבוק, שהם איום קיומי על המודל שלנו כטלוויזיה מסחרית".

ובהמשך הוא מוסיף: "ההתמודדות שלנו היא לא רק מה אני משדר הערב על המסך, אלא גם השינויים בהרגלי הצפייה והשינויים התרבותיים. גופים כמו גוגל ופייסבוק מטרידים אותי יותר משרשת מטרידה אותי, כי בסוף הם באמת איום קיומי על התעשייה שלנו בכלל, הם - שלא מייצרים תוכן - זה מה שבאמת מאיים על מי שמנסה כמונו ונלחם כדי לעשות תכנים מצוינים".

נערכים ל"האח הגדול"

ובכל זאת, כמובן שגם רשת מטרידה את שריר ואת קשת. ההבדל הבולט בשנים האחרונות באסטרטגיה של שני הגופים הוא שבעוד רשת שמה את יהבה על מותגי ריאליטי גדולים, שמבוססים על פורמטים מצליחים מהעולם (בין היתר תודות לעובדה שענקית הטלוויזיה העולמית אנדמול-שיין, בעלת רבים מהפורמטים, היא אחת מבעלות המניות שלה), בקשת מתמקדים יותר בפורמטים מקוריים. אלה אמנם טומנים בחובם גם סיכוי גבוה יותר בזכות האפשרות למכור את המוצלחים שבהם בחו"ל, ועל כך נשען חלק מרכזי באסטרטגיה השאפתנית של קשת, אך כמובן גם לא מעט סיכון.

"אני זוכר שלפני שיצאנו לדרך שמעתי הרבה מאוד נבואות זעם על זה שאין לנו מותגים ועל זה שאולי לא נצליח להתמודד עם מותגים בינלאומיים חזקים וכל זה. הסבירו לנו למשל שאקס פקטור זה מותג המוזיקה המצליח בעולם", מתייחס שריר להבדלי האסטרטגיה. "אני חושב שחצי שנה אחרי אפשר לראות שהוכחנו אחרת. לא שלא מדובר במותגים חזקים, אבל אנחנו מנסים להציב תחרות, ואני חושב שהוכחנו שאפשר באמצעות לוח שידורים מגוון להתחרות בכל מותג. בסופו של דבר אני לא מאמין שתוכנית מצליחה אחת יכולה להגדיר ערוץ טלוויזיה. כדי שערוץ יצליח להוביל צריך מגוון מאד גדול של תוכניות ושל ז'אנרים".

צלחתם את הגל הראשון, אבל עכשיו מצפה לכם אתגר אחר, האח הגדול שיעלה ברשת במאי, תוכנית שאתם מכירים היטב, וגם אפשר לפרוס אותה בצורות כאלה ואחרות על פני רוב ימי השבוע.

"אני מסכים. קודם כל זה אתגר משמעותי שעומד בפנינו. האח הגדול זה מותג, אנחנו כמובן יודעים את זה כי קשת בנתה אותו במשך הרבה מאוד שנים. אבל זה עבר למתחרה שלנו ואנחנו מציגים לוח אחר. אני חושב שאנחנו נציג באביב ובקיץ מגוון גדול מאוד של תוכניות, שחלקן ישובצו מול האח הגדול. ואגב, זה לא רק האח הגדול, אני רואה גם את המונדיאל לנגד עיניי".

אחד הפורמטים שיעלו במקביל בקשת הוא ריאליטי הכישרונות אביב ואייל, בהובלת הזמרים אביב גפן ואייל גולן, שיתחרו אחד בשני כמפיקים מוזיקליים. "אני לא רוצה להגיד על זה הרבה", אומר שריר, "התוכנית תעלה בחודשים הקרובים, לא אגיד בדיוק מתי. יש פה פורמט מקורי שפותח יחד עם טדי הפקות, ואני מקווה שזה יהיה מפתיע ויחדש בז'אנר".

אתם מרגישים בנוח עם זה שאייל גולן, שבשל החשדות נגדו הורחק בזמנו מתוכנית מוזיקה אחרת שלכם, יחזור להוביל תוכנית בפריים-טיים?

"אתה מדבר על אייל גולן שנבחר עכשיו לזמר השבעים של ישראל? (בפרויקט של "ידיעות אחרונות"). התשובה היא כן, אנחנו מרגישים בנוח, אנחנו חושבים שאיל שילם מחיר אישי ומקצועי מאוד כבד בעקבות הפרשיות שבהן הוא נחשד לפני הרבה שנים (גולן נחקר במשטרה ב-2013 בחשד לבעילה אסורה בהסכמה ושימוש בסמים עם נערות, י' כ'), ואני חושב שהמצב עכשיו השתנה".

זמן קצר לאחר הפיצול עלו לכותרות שתי פרשיות מהעבר שקשורות להטרדות מיניות בקשת, אחת שנגעה לנשיא אלכס גלעדי ואחת ליורם זק, עורך "האח הגדול".

"אני קודם כל מפריד בין שני המקרים. לעניין אלכס אני ממש לא רוצה להתייחס, הוא לא היה בתוך קשת, או שזה היה בתקופה מאוד רחוקה, וזה גם נמצא כעת הליכים משפטיים (גלעדי, שיצא לחופשה מתפקידו בקשת הגיש תביעת דיבה נגד העיתונאיות אושרת קוטלר ונרי לבנה י' כ'). הגל הזה (של "מי טו") בחודשים האחרונים משפיע כמובן גם עלינו וטוב שכך. אני יכול לומר שאני פה כמעט ארבע שנים ואני חושב שזה אחד הארגונים הכי מחמירים בסוגיות הללו. יש פה אפס סובלנות לנושאים הללו, ולכן כל הניסיונות להדביק לקשת כארגון איזה סוג של טולרנטיות לתופעות כאלה נראה לי הזוי".

אילו פעולות נקטתם אחרי המקרים שדווחו?

"ודאי שחידדנו נהלים, כשהייתה עכשיו התפרצות מחדש של הפרשיות (האירוע שנוגע ליורם זק קשור למיילים שנשלחו ב-2010, י' כ') אני כינסתי את העובדים של מחלקתי, אני יודע שזה קרה בעוד מחלקות בבניין, ושבנו והבהרנו את נורמות ההתנהגות שאנחנו מצפים להן".

אני לא אחדש לך אם אומר שקשת נתפסת הרבה פעמים בשוק התקשורת כארגון הישגי ואמביציוזי אבל גם דורסני ואגרסיבי. כזה שיעשה הכל בשביל ניצחון.

"אנחנו גוף תחרותי וגוף מצליח, וכמו הרבה גופים תחרותיים ומצליחים בישראל לפעמים מתלווים לזה כל מיני סופרלטיבים כאלה שאוהבים להדביק לגופים מהסוג הזה. האם אני חושב שזה מייצג את החוויה היומיומית שלי בארגון הזה? ממש לא. לגבי התחושות מבחוץ? תשאל את מי שאומר את זה".

למשל, לחלק מגופי ההפקה יש טענות על כך שאתם דורשים אחוזים גבוהים מהזכויות על הפורמטים בניגוד למה שהיה מקובל בעבר.

"אני חושב שההתנהלות שלנו מול המפיקים - ואתה יכול לדבר עם מפיקים שעובדים איתנו - היא התנהגות הוגנת וראויה. אני חושב שמוסר התשלומים שלנו הוא הטוב ביותר בתעשייה, וכל מי שעובדים איתנו יעידו על כך".

נדמה שיש גם יותר שמחה לאיד כלפיכם כשאתם לא מצליחים בגלל האופן שבו אתם נתפסים.

"בהחלט. נכון, אנחנו מרגישים את זה. אבל כעיתונאי בעברי אני מבין שזה כנראה סיפור עיתונאי. כשהמצליח חוטף אגרוף אז זה כנראה סיפור לא רע. נשתדל לא לחטוף".

כששריר מגדיר את עצמו "עיתונאי לשעבר" זה אמנם נכון, אבל גם קצת אנדרסטייטמנט. למעשה, זה מה שעשה כמעט כל חייו הבוגרים מגיל 18 ועד 37 כשהוא עובר בצמתים מכריעים ומרכזיים בתקשורת הישראלית. התחיל כמובן בגל"צ (באותו מחזור שבו שירתו גם יונית לוי, גיא סודרי, אור הלר, אבי משולם ואפי טריגר), ומשם המשיך לידיעות אחרונות, לחדשת 10 ולמעריב עד שב-2007 הגיע לתפקיד הבכיר של סמנכ"ל התוכן של חברת החדשות של ערוץ 2, אותו נטש ב-2014 לטובת התפקיד הנוכחי בקשת. בחודשים האחרונים התרחב תפקידו של שריר בתוך הארגון והוא אחראי גם על פיתוח הפורמטים החדשים.

שנינו בטח נסכים שהרבה יותר חשוב להתעסק בעניינים כמו פרשות שחיתות של ראש ממשלה מאשר ב"רק רוצים לרקוד", אז מה פתאום לעשות מעבר כזה?

"גם ההורים שלי שאלו ואמרתי להם מה שאמרתי לעצמי: הדבר הראשון הוא שאחרי באמת קרוב ל-20 שנה בעולם העיתונות והרגשתי שאני קרוב לתחושת מיצוי. והשני הוא שלאורך כל הזמן הזה גם ידעתי שאני בנאדם שאוהב מאוד גם טלוויזיה שהיא לא רק חדשות וחשבתי שיש לי מה לתרום גם בעולם הזה.

"אני מאוד שמח על המעבר שעשיתי לקשת, וזאת זכות גדולה לעבוד עם אבי (ניר). אני פה כבר כמה שנים, ואני חושב שזה לא טריוויאלי שאני עדיין יכול לשבת בישיבה והוא יעיף לי את המוח באופן שבו הוא חשוב מחוץ לקופסה או מאתגר את המוסכמות. הצטרפתי לקשת בתקופה כזאת שמבחינתי, בספר החוויות האישי שלי, מה שאני עובר כאן לא נופל משום פרק חדשותי שהשתתפתי בו ב-20 השנים שקדמו".

"אנחנו מכירים בזה שיש בציבור סנטימנט נגד התקשורת ונותנים על זה את הדעת"

אחת התופעות החריגות שהביא איתו הפיצול, היא העובדה שחברת החדשות המשותפת לקשת ורשת תמשיך לחיות בשנתיים וחצי הקרובות כששני הערוצים היריבים צריכים להפעיל אותה יחד ולהגיע להסכמות בעניינים הנוגעים לה.

"זו אכן אנומליה", אומר שריר, "אבל לשמחתי הרבה זה עובד יחסית חלק. אני חושב ששני הצדדים מבינים שכדי שהדבר הזה יצליח אנחנו צריכים להיות פרגמטיים".

אבל הייתה לנו כבר דוגמה אחת שבה ביום של פרסום ההמלצות המשטרה בתיקי נתניהו המהדורה נקטעה בשלב מוקדם יחסית בגלל חוסר ההסכמות ביניכם.

"צריך לומר שהמהדורה נקטעה בשעה 21:07, כשהוויכוח בינינו לבין רשת היה אם לסיים ב-21:15 או ב-21:30. אז לא היה פה איזשהו מחלוקת מהותית וגדולה".

אבל המחלוקת לא הייתה לשם שמיים, אתם רציתם לסיים מוקדם יותר כי באותו ערב היה לכם את גמר "הכוכב הבא". בפעם הבאה אולי העמדות יהיו הפוכות.

"אני לא יודע. אני יודע שבסופו של דבר גמר 'הכוכב הבא' היה לדעתי המשדר הנצפה ביותר מאז הפיצול, ושהצלחנו להביא במהדורה את עיקרי המלצות המשטרה, הבאנו את תגובת נתניהו, והרגשנו שאפשר לסיים את המהדורה בשעה שבה הסתיימה".

אפרופו נתניהו, בשנים האחרונות כל כלי התקשורת המרכזיים, וקשת בתוכם, מותקפים על ידו בצורה שלא הכרנו.

"גם כאזרח וגם כאיש תקשורת זה משהו שמטריד אותי מאוד, ואני לא אוהב את זה. אני חושב שהמתקפה על חברת החדשות, כמו המתקפה על עובדה, היא מתקפה לא מבוססת שנעשית מתוך איזשהו אינטרס פוליטי צר שלא מביא בחשבון את הנזק ארוך-הטווח שעלול להיגרם למרקם העדין של תקשורת ודמוקרטיה בישראל".

אבל כשאתה מסתכל על הסקרים, אתה רואה שוב ושוב שרוב הציבור מסכים לטענה של נתניהו שהתקשורת אכן רודפת אותו.

"זה שיש סנטימנט בציבור נגד התקשורת? חד משמעית אני מודע לזה, אנחנו מכירים בזה, ואנחנו בהחלט נותנים על זה את הדעת".