לקראת הדיון בפירוק: סיידוף והאחים נוימן הגישו הצעה לאינטרנט זהב

בבנקים לא מתלהבים מההצעות, המתבססות על שווי השוק הנמוך של אינטרנט זהב, ונוטים להעדיף הליכה במסלול של פירוק לקבוצת יורוקום • הדיון בבקשת הפירוק ייערך ביום ראשון

 

 

האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי
האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי

יומיים לפני הדיון בבית המשפט בבקשה לפירוק יורוקום עומדות לפני הבנקים הנושים שתי הצעות לרכישת הנכס המרכזי של החברה, חברת אינטרנט זהב, בעלת השליטה בחברת בזק. מדובר בהצעת נתי סיידוף, ובהצעה של האחים צחי וחן נוימן, שכבר התמודדו בעבר על רכישת יורוקום, וחזרו כעת להתמודד על רכישת אינטרנט זהב בלבד.

יחד עם זאת, בבנקים לא מתלהבים מההצעות, שמתבססות בעיקר על מחיר השוק הנוכחי הנמוך של אינטרנט זהב. הנטייה בבנקים היא להמשיך עם בקשת הפירוק שהוגשה לבית המשפט, ולמנות מפרקים שיקיימו מכרזים מסודרים למכירת הנכסים השונים.

ביום שישי אחר הצהריים הגישו האחים נוימן את הצעתם העדכנית. לפי הצעת האחים נוימן הם ישלמו תמורת מניות אינטרנט זהב סכום של 165 מיליון שקל: 130 מיליון שקל במועד העסקה (בדומה לשווי השוק של המניות כיום), ו-35 מיליון שקל נוספים בסוף שנת 2019.

נוסף על כך מציעים האחים נוימן שני מנגנוני אפסייד: המנגנון הראשון הוא בסך 25 מיליון שקל שישולם בסוף שנת 2019, אם מחיר המניה יגיע ל-30 שקל (יותר מכפול ממחירו הנוכחי). מנגנון אפסייד נוסף תקף למשך שלוש שנים ועומד על עד 140 מיליון שקל, בכפוף לעלייה במניה.

סך התשלומים עבור מניות אינטרנט זהב עשוי להגיע לעד 450 מיליון שקל, אך מרבית התשלום מותנה בעלייה חדה בשווי מניית החברה. בהצעה דורשים האחים נוימן שהבנקים יאשרו עד ליום ראשון בבוקר את הצעתם ויבטיחו לאחים נוימן בלעדיות בקידום העסקה.

במקביל לכך נעשו ניסיונות נוספים בימים האחרונים גם לקדם עסקה מול קבוצת סיידוף, אך גם בגזרה זו אין פריצת דרך. בקבוצת סיידוף מוכנים לשלם סדר גודל של כ-150 מיליון שקל עבור המניות, עם מנגנון אפסייד במקרה שמחיר המניה יעלה, של עוד כ-100 מיליון שקל, והתחייבות להשתתף בהנפקת זכויות של החברה לצורך חיזוק הונה העצמי.

השופט איתן אורנשטיין ביקש מסיידוף והבנקים לגלות נכונות להתפשר ולהתאמץ להגיע למתווה חדש, לפני שיכריע בסוגיית 50 מיליון שקל שסיידוף הפקיד כדמי רצינות, ושהבנקים דורשים לחלט לאחר שנסוג מהמתווה הקודם בעסקה.