גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עד המדינה נגד נוחי דנקנר: "משעמם להיות סחי"

"גלובס" חושף כי עדי שלג, עד המדינה בפרשת הרצת מניות IDB, הודה כי השתמש בסמים במשך שנים "שימוש חברתי" ● הפרקליטות: "הטענות לא נשמעו לאורך ההליך המשפטי" ● מקורבי שלג: השימוש בסמים נבע ממצוקה אישית

עדי שלג / צילום: אלון רון
עדי שלג / צילום: אלון רון

כשנה וחצי אחרי שנשלח לשנתיים מאסר בגין הרשעתו בהרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות, ידון מחר (ב') בית המשפט העליון בערעורו של נוחי דנקנר, לשעבר האיש החזק ביותר במשק הישראלי, על הרשעתו ועל העונש שהוטל עליו.

לקראת הדיון הגורלי מבחינתם של דנקנר, ושל שותפו לביצוע העבירות, איתי שטרום, ושתהיה לו השפעה רבה על עולם העסקים בישראל ועל שוק ההון בפרט, אנחנו חושפים היום פרטים נוספים אודות עד המדינה, עדי שלג, שותפם של דנקנר ושטרום לביצוע העבירות שהחליט להעיד נגד השניים כדי למלט את עצמו מאימת הדין.

לפי המידע שנחשוף כאן לראשונה, שלג השתמש באלכוהול ובסמים גם בתקופה שקדמה לעדותו במשפט דנקנר ובמשך שנים ארוכות. לפי המידע שבידינו, הפרקליטות לא בחנה האם השימוש בסמים ובאלכוהול השפיע על עדותו של שלג. ככל הידוע, שלג לא נחקר על כך.

בנוסף, ומהצד השני של המתרס אנחנו חושפים כאן לראשונה עדות שמסר נוחי דנקנר במשטרה במסגרת חקירת פרשת השחיתות ברשות המסים שהסעירה את הארץ לפני כעשור. יצוין כי נציב התלונות על הפרקליטים, השופט המחוזי בדימוס דוד רוזן, כבר בודק מזה זמן את נסיבות גניזתו של תיק עב כרס שעסק בחקירת רשות המסים בגלגולה הראשון. תיק שנגנז על ידי פרקליטת מחוז תל-אביב דאז, רות דוד, החשודה במעורבות בפרשת רונאל פישר. כעת, רוזן קיבל פנייה לבדוק גם את נסיבות גניזת התיק הכולל את עדותו של דנקנר.

"עד מדינה קלאסי"

אבל נתחיל בחשיפת הפרטים הנוספים אודות עד המדינה במשפט דנקנר, עדי שלג. לאחרונה, הפרקליטות שמה לה למטרה, ביתר שאת, לגייס עדי מדינה בכל תיק חשוב. הנאום שנשא פרקליט המדינה, שי ניצן, בנושא בוועידת "גלובס" האחרונה הפך לנאום כמעט מכונן בתחום והוא מצוטט בכל פעם שנושא גיוס עדי מדינה עולה על הפרק. באותו נאום הצהיר ניצן כי חתימת הסכמים עם עדי מדינה נועדה להעביר מסר חד משמעי: "יידע כל מי שעומד לבצע עבירה - לעולם לא תוכלו לסמוך על איש משותפיכם, עוזריכם, או הקרובים לכם ביותר, שלא יסגירו אתכם באחד הימים. לא תוכלו לסמוך - לא על המזכירה האישית המלווה אתכם עשרות שנים, לא על הנהג הצמוד והנאמן, לא על העוזר האישי". ניצן ציין כי הסכמי עדי מדינה נחתמים עם עבריין שחומרת מעשיו פחותה בחומרתה מחומרת מעשיו של החשוד נגדו הוא מעיד.

עדי שלג, עד המדינה בתיק דנקנר, הוא במובנים רבים "עד מדינה קלאסי". מצד אחד, לפי הכרעת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, הוא היה שותף מלא של דנקנר ושטרום לביצוע העבירה, הרצת המניות. מצד שני, שלג הוא פחות בכיר בעולם העסקים ושוק ההון משטרום והרבה פחות בכיר מדנקנר - הנאשם המרכזי. במהלך המשפט ובערעור טוענים דנקנר ושטרום כי הם הצליחו להפריך את גרסתו של שלג המפלילה אותם בעיקר בשל עדות שלג על שתי פגישות שקיים עם שטרום, במסגרתן חשף בפניו לכאורה שטרום את התוכנית התרמיתית והנחה אותו כיצד לפעול.

דנקנר ושטרום טוענים כי הם הצליחו להפריך את גרסתו של שלג, באופן פשוט - לטענתם, על-פי איכוני מכשיר הטלפון של שלג, הוא בכלל לא היה היכן שטען שהתקיימו הפגישות עם שטרום שבמהלכן הורה לו שטרום, לגרסתו, לבצע את הרצת המניות, בשעה שטען שהתקיימו. מנגד, בתביעה אזרחית שהגיש שלג נגד שטרום לאחרונה הוא טוען בתצהיר כי בדיקת פוליגרף שביצע הוכיחה כי נפגש עם שטרום שהנחה אותו לבצע פעילות במניית אי.די.בי. בכל מקרה, יש להדגיש כי הכרעת הדין המרשיעה של השופט חאלד כבוב בתיק דנקנר מבוססת על עדויות וראיות רבות נוספות ולא רק על עדות שלג (ראו מסגרת).

במסגרת הפרסום אודות אותו תצהיר של שלג, הופיעה באחד מכלי התקשורת ציטוט מפי "מקורבים לשלג" שאמרו כי זמן רב אחרי העדות והכרעת הדין בתיק אי.די.בי, "עדי עבר תקופה קשה מאוד שהתבטאה במשבר אישי ומשפחתי ובעקבותיו סבל כחודשיים מבעיית התמכרות לסמים". אותם "מקורבים לשלג" הוסיפו ומסרו אז שתוך זמן קצר מאוד פנה עדי מיוזמתו לטיפול פרטי והמשבר והטיפול בהתמכרות הסתיימו תוך שבועות ספורים.

גמילה אחרי חודשיים

מידע שהגיע לידינו לאחרונה מאשש את הטענות שצוטטו מפי מקורבי עדי שלג כי בעיית ההתמכרות שלו לסמים נמשכה כחודשיים וכי הוא פנה לגמילה. עם זאת, מהמידע שבידינו עולה בנוסף כי שלג השתמש בסמים ואלכוהול במשך שנים רבות. זאת, גם בתקופה שקדמה לעדותו במשפט דנקנר. הדברים עולים מדברים שאמר שלג עצמו לאנשים בסביבתו בסוף 2016 ושתיעוד שלהם הגיע לידינו.

כך למשל, במסגרת שיחה שניהל באותה תקופה שוחח שלג עם מכרה על שימוש בקוקאין וסיפר כי "במשך איזה חודשיים שלושה ככה הגזמתי עם איזה שלושה גרם ליום". כאשר שלג נשאל כמה שנים בסך הכול הוא השתמש בקוק הוא השיב כי הוא משתמש בקוק מגילאי העשרים שלו אבל שימוש שאותו הוא הגדיר כ"חברתי".

סיטואציה חברתית

שלג ציין כי השימוש שעשה בקוק היה "בסוף שבוע פעם ב.. בסיטואציה חברתית (ולא בקביעות או באופן ממכר. ח',מ')" שלג הדגיש כי רק בחודשיים/שלושה (שקדמו לדצמבר 2016. ח',מ') הוא "נתן גז" והגיע לשימוש של 3 גרם ליום. מדברי שלג לבן שיח אחר עמו שוחח עולה כי השימוש שלו בסמים או אלכוהול (אף שהוחרף בתקופה שלפני שפנה לדבריו לטיפול), נמשך באופן רציף במשך שנים ארוכות.

שלג, כך מתברר היה מכור גם לאלכוהול או לפחות עשה שימוש רב באלכוהול. בשיחה שניהל באותה עת אמר שלג כי זה נראה לו משעמם להיות "סחי" (כינוי לאדם שאינו משתמש באלכוהול או בסמים). שלג הוסיף ואמר כי זה "מגניב" להיות שיכור.

בדברו על השימוש בסמים אמר שלג כי "אף פעם לא נתתי לעצמי הפסקה". עם זאת חשוב להדגיש כי שלג הוסיף ואמר כי ברגע שהשימוש בסמים התחיל "לנהל אותו" הוא הפסיק את השימוש. שלג אמר כי אחרי שהוא "איבד את הצפון", הוא הפסיק. במועד בו נוהלו השיחות הללו, דצמבר 2016, שלג ציין כי הוא כבר נקי במשך חודש וחצי. ב-5 בדצמבר 2016 שלח בית המשפט המחוזי את נוחי דנקנר לשנתיים מאסר בגין הרשעתו בהרצת מניות. שטרום נשלח לשנת מאסר בגין השותפות שלו במעשים האסורים.

מקורבים לעדי שלג: השימוש בסמים - בעקבות חוויה קשה

מקורבים של עדי שלג מסרו כי "משבר ההתמכרות של עדי שלג החל בעקבות חוויה אישית קשה מאוד שנבעה מהתמודדות עם לקות של בנו. התמודדות זו שברה את עדי במיוחד על רקע משבר אישי נוסף".

המקורבים הוסיפו כי "איתי שטרום יודע מהו הבסיס להתמכרות, ועל כך שהיא מנותקת לחלוטין מההליך המשפטי בעניינו - גם במהות וגם בזמן. התנסויות קודמות כאלה ואחרות בסיטואציות חברתיות (בסמים) אף הן אינן רלוונטיות לא לעדותו ולא להרשעתו של שטרום. בחירתו של שטרום לנצל את המשבר האישי הרגיש לצורך התחמקות מלשאת את הדין על מעשיו הפליליים מצערת ואף מבישה.

"מעבר לכך, הניסיון החוזר והנשנה לפגוע בעדי שלג על רקע מתן עדותו כעד מדינה, באמצעות כותרות והשמצות עיתונאיות, לא משנה את המציאות, ואת התרשמותו הברורה והחד משמעית של השופט כבוב, ובמילותיו: 'בתיק דנן הזדמן לי לתהות על קנקנו של עד המדינה, שעה שזה עמד על דוכן העדים במשך עשרות שעות.. ניתן היה להתרשם מקרוב ובאופן מאוד אינטנסיבי מהעד'.

"וכן: 'שלג, בלשון המעטה, אינו טלית שכולה תכלת. יחד עם זאת, עדותו בבית המשפט הותירה רושם חיובי ומהימן בחלקה העיקרי, עדותו נמסרה באופן ראוי ושוטף משך מספר ימים, כמעט ברצף, מטלה שאינה פשוטה כלל ועיקר. שלג הותיר רושם של אדם עקבי, מתון ושקול. הסבריו וגרסתו מתחילה ועד הסוף לא השתנו ולו במקצת וגרסתו נותרה עקבית וברורה. דבריו לפי מיטב התרשמותי היו כנים, זאת מבלי להמעיט ערך בסתירה שנתגלתה בדבר מועד מיקום או עצם קיומה של הפגישה הראשונה בינו לבין שטרום.

"כפי ששלג לא ביקש לייפות את המציאות התרשמתי כי לא ניסה בעדותו להפליל את הנאשמים ולא ניסה לצייר את שטרום באור שחור. לא התרשמתי מעד שמנסה להפליל שותף לדבר עבירה, הוא פירט במדויק את חלקו של שטרום ובחלקים מסוימים מעדותו ניסה אף לגונן עליו, לא ייחס לו מעשים מעבר למפורט על ידו, לא התייחס אליו 'כאיש הרשע', חזר והדגיש את העובדה ששטרום ניסה לשכנע אותו ב'נאום ציוני' שבניסיון להציל את המשק הישראלי על ידי תמיכה בחברת אי.די.בי".

מקורבי שלג מוסיפים כי "התרשמותו של השופט כבוב משטרום עצמו, הייתה שונה בתכלית, כאשר קבע: 'ניסיונותיו של שטרום להציג בפני בית המשפט תזה הגיונית באשר לרצף האירועים שבנדון וכיצד שורשיה של זו נטועים בכוונה לבניית פוזיציה כלכלית היו לא מספקים בעליל. הרושם שהותיר שטרום על בית המשפט - כבנקאי השקעות סולידי, מחושב, שרגיל לפעול באופן הגיוני על סמך ניתוחים והערכות מבוססות - מחזק את טיעוני התביעה שהתנהגותו ואופן פעילותו בימים הרלוונטיים לכתב האישום היו פועל יוצא של תכנית לא כלכלית בעליל שנועדה לסייע להנפקה דווקא ולא כדי לצבור רווחים. דהיינו, שטרום שם לעצמו למטרה לפעול 'לטובת' ההנפקה ויהי מה. זהו עקב האכילס בתזה שניסה שטרום להציג לבית המשפט, כאשר הטענות שביקש להציג היו כאמור מופרכות ואף מעליבות, עמדתי על כך בהרחבה במסגרת הכרעת הדין במקומות הרלוונטיים.

"ובאשר לדנקנר קבע: 'דווקא דמותו של נאשם כמו דנקנר, איש עסקים מוכר, מוערך ומקצועי שאופיו האישי מעיד על קפדנות ויסודיות חסרת פשרות היא שהקשתה עליי לקבל את הסבריו המיתממים, ואף מנותקים לפרקים'.

"אותה "סתירה גדולה" בעדותו של מר שלג, עליה מטילים הנאשמים כל יהבם בערעור, לא היוותה למעשה סתירה כלל, וכפי שקבע השופט כבוב, כל שהוכח הוא מיקומו של מכשיר הנייד של שטרום ולא שטרום עצמו: "התביעה בסיכומיה לא העלתה את הטיעון שייתכן ששטרום נכח במשרדי החברה כאשר המכשיר הסלולרי לא היה ברשותו, אף שמדובר בראיה בקשר למיקום המכשיר הסלולרי ולא בהכרח למיקומו של שטרום, ולכן אינני מתייחס לאפשרות זאת.

"כפי שנחשף לאחרונה, שלג עצמו העמיד עצמו לבדיקת פוליגרף אודות קיום הפגישה במשרדו של שטרום במועד ובשעה שנקבע בעדותו, ויצא דובר אמת באופן מובהק.

פרטים נוספים מתוך תגובתו של שלג, אשר נוגעים לקטינים או לצנעת הפרט, הושמטו ע"י "גלובס".

עו"ד איריס ניב-סבאג, באת כוחו של איתי שטרום מסרה בתגובה כי: "יש לנו טענות חזקות מאוד כנגד העדות של עדי שלג על סמך ממצא מדעי. ככל שתתבררנה עובדות חדשות נשקול את צעדנו".

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "מדובר בטענות שלא נשמעו לאורך ההליך המשפטי, כולל בערעור. מאחר ומדובר בערב הדיון בבית המשפט העליון, לא נוכל להתייחס לתיק לגופו".

נוחי דנקנר בחר לא להגיב.

*** שיקולי הפרסום

ההחלטה לפרסם את המידע שקיבלנו אודות שלג לא התקבלה כלאחר יד. החלטנו לפרסם רק חלק מהמידע שברשותנו, בשל העובדה שעדותו של שלג היא במוקד המשפט וסוגיית עדי המדינה נמצאת בלב הדיון הציבורי. שלג עצמו חשף את העובדה שהתמכר לסמים. הדברים פורסמו בכפוף לייעוץ משפטי וכן בהתייעצות עם מומחית בתחום האתיקה.

עוד כתבות

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באסיה; הניקיי צולל ב-2%

ההנג סנג עולה ב-0.2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

ימי הזוהר מאחוריה? הקרן של משקיע העל דועכת

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"