פרסומות | בלעדי

שטראוס הסירה את קמפיין תמי 4 גם מרשתות חברתיות

ימים ספורים לאחר שנאלצה להוריד את הקמפיין למוצר טיהור מים חדש של תמי 4 מהטלוויזיה בשל תגובות נזעמות, שטראוס גונזת את הקמפיין לחלוטין

יו"ר קבוצת שטראוס, עפרה שטראוס / צלם: שלומי יוסף
יו"ר קבוצת שטראוס, עפרה שטראוס / צלם: שלומי יוסף

ימים ספורים לאחר ששטראוס הורידה מהטלוויזיה את 'סרט ההתרסקות' לתמי 4 בעקבות תגובות נזעמות של צרכנים עושה החברה צעד נוסף: ל"גלובס" נודע כי שטראוס הסירה היום לחלוטין את הקמפיין על כל סרטוניו, למרות שהכוונה המקורית הייתה להשאיר את סרטון גם ברשתות החברתיות. בכך למעשה נגנז הקמפיין שהושקעו בו עשרות אלפי שקלים.

לפני ימים ספורים עלה לאוויר הסרטון ההומוריסטי של תמי 4 המתאר סיטואציה של מטוס לקראת התרסקות. בסרטון נראה הטייס המגולם עלי-ידי השחקן מוני מושונוב "מרגיע" את הנוסעים המבוהלים, שעומדים להתרסק, כי יש מוצר חדש לטיהור מים שנקרא מייז. הסרטון זכה לביקורות קשות מקיר לקיר ושטראוס לא נשארה אדישה לביקורת. החברה התנצלה, הודיעה שתסיר את הקמפיין מהטלוויזיה ותשאיר את הקמפיין ברשתות החברתיות בלבד.

ואכן בימים האחרונים שודר הקמפיין רק ברשתות. הקמפיין כולל סרטון נוסף עם קונספט דומה: במקום טייס, מושונוב מגלם חוקר הבא לבשר לאסיר נידון למוות שה-DNA שלו מפוזר בכל זירת הפשע, אבל יש לו גם חדשות טובות - המוצר החדש של תמי 4.

נראה ששטראוס, חברה שקולה ואחראית בדרך כלל בנושאי פרסום, הניחה כי השארת הקמפיין ברשתות בלבד תכבה את להבות הכעס הציבורי אך מסתבר שלא כך הוא והגרסה החדשה של האסיר הציתה את האש מחדש. היום העלה אושיית הרשת סמיון גרפמן סרטון זועם שבו לצד הומור שחור על 'אמת בפרסום לפיה מי ששותה תמי 4 המטוס שלו מתרסק', מגיעה גם ביקורת נוקבת על החברה שמשתמשת בסיטואציות רחוקות מלהצחיק כמו התרסקות ופשע לצורך קידום מסחרי. מה השלב הבא? גרפמן שאל את קהל העוקבים המרובה שלו "סרטון על פיגוע בו שחקני 4 מפציעים בהומור?".

כבר בשעות הראשונות הסרטון של גרפמן זכה לעשרות אלפי צפיות ועשרות שיתופים. בשטראוס טוענים שלא זאת הסיבה שהקמפיין הוסר, אבל בשורה התחתונה לאחר מספר שעות נמחק הקמפיין מהרשתות החברתיות.

משטראוס נמסר בתגובה: "בעקבות משוב שקיבלנו מצרכנים והשיח הציבורי בימים האחרונים החלטנו להפסיק את הקמפיין, והוא לא נמצא ברשת".