טענה: וינשטיין עסק בענייני שטיינמץ כשהיה יועמ"ש

כך טוען גורם בכיר בפרקליטות • משרד המשפטים אישר לוינשטיין, לאחר פרישתו, להעניק ייצוג נקודתי למיליארדר • וינשטיין: "לא עסקתי ואני לא עוסק בענייניו של שטיינמץ"

יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר
יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד יהודה וינשטיין, נתן ייעוץ למיליארדר בני שטיינמץ כשנה אחרי שפרש מתפקיד היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), על אף שוינשטיין עסק בענייניו של שטיינמץ בעת שכיהן כיועמ"ש - כך אמר ל"גלובס" גורם בכיר בפרקליטות.

הבכיר ציין כי הוא מכיר מקרוב לפחות ישיבה אחת בצמרת הפרקליטות שבה השתתף וינשטיין בעניינו של שטיינמץ בעת שהיה היועמ"ש, שבה נדונה השאלה - האם לפתוח בבדיקה או בחקירה של היבטי המיסוי בעסקים ובחברות של שטיינמץ. בסופו של דבר הוחלט שלא לנהל באותה עת חקירה נגד שטיינמץ באותו מקרה.

יודגש כי וינשטיין קיבל ממשרד המשפטים אישור לייצג את שטיינמץ בצוותא עם עו"ד קארין, בתו הסנגורית, בנושאים שונים. ההחלטה התקבלה לאחר שבמשרד המשפטים הגיעו למסקנה כי וינשטיין יכול לייצג את שטיינמץ, ולא חלים עליו צינון כלשהו או מגבלות על ייצוג של בעלי הון.

עוד נציין כי ככל הידוע לנו, וינשטיין נתן לשטיינמץ ייעוץ נקודתי, וכיום אינו מייעץ לו עוד.

מטעמו של וינשטיין נמסר בתגובה: "לא עסקתי ואני לא עוסק" (בענייניו של שטיינמץ).

עו"ד וינשטיין, שטרם היבחרו ליועמ"ש היה סנגור בכיר שייצג אישי ציבור רבים, סיים את תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה בתחילת 2016, והוחלף בד"ר אביחי מנדלבליט. אחרי פרישתו מהתפקיד הציבורי, נשכר וינשטיין על-ידי איש העסקים בני שטיינמץ. שטיינמץ חשוד בתשלום שוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא גינאה, אלפא קונדה, ולרעייתו.

אף שוינשטיין קיבל לכך את אישור משרד המשפטים, המהלך שלו עורר ביקורת מצד גורמים במערכת המשפט בכלל ובצמרת הפרקליטות בפרט.

פרופ' עו"ד יובל אלבשן, דיקן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו, אמר אז ל"גלובס" כי החלטת וינשטיין לייצג את שטיינמץ היא "מעשה נורא לאמון הציבור מוסד היועמ"ש. אני 'מת' מזה. איך אין לו בושה? אני לא מבין את זה".

אלבשן הוסיף כי וינשטיין אינו פועל בשום צורה בניגוד לחוק, ואפשר למצוא מיליון תירוצים לכך שמה שהוא עושה זה בסדר. "אבל התפקיד הזה, של יועץ משפטי לממשלה, מסמל אתוס שהוא הרבה יותר גדול מהבן-אדם שממלא אותו. לפרוש מהתפקיד הזה וללכת לייצג איש עסקים פרטי, זה מעשה שלא ייעשה. יש כאן השחתה של רשויות השלטון".

מנגד, היו משפטנים שהגנו על החלטת וינשטיין לייצג את שטיינמץ. המומחה למשפט חוקתי, פרופ' אריאל בנדור, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, אמר כי העמדה התוקפת את וינשטיין היא עמדה טהרנית המתנגדת לכל סטייה משיטה וממסורת מסוימת. "לי זה נראה טהרני מדי. כל עוד לא הייתה מעורבות ישירה או עקיפה של וינשטיין, בתפקידו כיועמ"ש, בענייניו של בני שטיינמץ או קשר לאנשים אחרים הקשורים לחשדות נגדו - אני לא חושב שיש מניעה שוינשטיין יחזור לעסוק במקצוע שלו".

כעת מתברר, כאמור, כי לפחות פרקליט בכיר אחד טוען כי וינשטיין עסק בענייניו של שטיינמץ בעת ששימש בתפקידו הציבורי הרם.