נעילה שלילית בוול סטריט; מנכ"ל וודאפון התפטר מתפקידו

הום דיפו פרסמו דוחות מאכזבים מה שמשך את המדדים מטה • טבע ריכזה עניין חיובי • מדד הדאו ירד בכ-200 נק'

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בארה"ב ננעל היום (ג') במגמה אדומה, זאת לאחר שהמסחר אתמול נסגר בעליות. מדד הדאו ג'ונס ירד בכ-200 נק'.

 

היום בערב צפויה להתקיים פגישה של שרי החוץ של גרמניה, צרפת ובריטניה עם שר החוץ האינראי בבריסל בניסיון להציל את הסכם הגרעין, לאחר שארה"ב פרשה ממנו. האיחוד האירופי צפוי להציע "תמריצים כלכליים" למשטר האיראני כדי לפצות אותו על השלכות הסנקציות האמריקאיות, בניסיון לשכנע את טהרן להישאר מחויבת להסכם הגרעין, כך הצהיר שר החוץ הגרמני, הייקו מאס. 

נתוני מאקרו: היום פורסמו המלאים העסקיים בארה"ב שהיו צפויים להצביע על עלייה של 0.2% בחודש אפריל וזאת לעומת עלייה של 0.6% במארס, אולם נותרו ללא שינוי. נזכיר כי עלייה במלאים משקפת ביטחון עסקי גדול יותר של הפירמות בכלכלה המקומית.

חברת טבע  המשיכה לרכז לרכז עניין היום, לאחר עליות בימים האחרונים. מנהל קשרי המשקיעים של החברה בישראל אמר השבוע בכנס משקיעים שארגן בנק ההשקעות אופנהיימר, כי החברה מרגישה על קרקע יציבה בכל הנוגע לרמת החוב שירדה לכ-30 מיליארד דולר. 

57 חברות פרסמו את דוחות הרבעון הראשון של השנה, בהם גילת רשתות לוויין, Home Depot ו-Vodafone שפרסמו לפני תחילת המסחר. 

הכנסות גילת  עמדו על 67.4 מיליון דולר, עלייה של 5.4% מהרבעון המקביל. הרווח התפעולי על בסיס GAAP גדל ל-3.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.02 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017. הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-5.1 מיליון דולר, עלייה של 108%. הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 2.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 800 אלף דולר.

רשת הקמעונאות האמריקאית הום דיפו דיווחה על עלייה של 4.4% בהכנסות ל-24.95 מיליארד דולר, נמוך מציפיות השוק שעמדו על 25.15 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-19.4% ל-2.4 מיליארד דולר. המניה נופלת בכ-2%. 

ענקית התקשורת הבריטית Vodafone  דיווחה על ירידה של 2.2% בהכנסות, שהסתכמו ב-46.6 מיליארד אירו בשנה הפיסקלית. הרווח הנקי עמד על 2.8 מיליארד אירו, לעומת הפסד של 6 מיליארד אירו בתקופה המקבילה. במקביל, הודיע מנכ"ל החברה ויטוריו קולאו כי יעזוב את תפקידו באוקטובר, לאחר כהונה של עשור.