הסיבוב של י.ח דמרי: תרוויח 55 מיליון ש' מנדל"ן בנחלת בנימין

מדובר בנכסים הממוקמים ברחובות רמב"ם והתבור, אותם מכרה החברה עבור 142 מיליון שקל • הרוכשים: חברת פסו-גוב של שמר גוב ועידו פסו

יגאל דימרי /צילום: תמר מצפי
יגאל דימרי /צילום: תמר מצפי

יזם הנדל"ן יגאל דמרי נהנה מהגאות במחירי הנדל"ן. חברת הנדל"ן י.ח דמרי שבשליטתו ובניהולו צפויה לרשום רווח לפני מס של כ-55 מיליון שקל ממכירת כמה נכסים בהם היא מחזיקה במתחם נחלת בנימין שבתל-אביב תמורת 142 מיליון שקל.

מדובר בנכסים הממוקמים ברחוב רמב"ם וברחוב התבור, אשר מכירתם כבר עמדה על הפרק בשנים האחרונות, אולם עד כה אף עסקה לא יצאה בסופו של דבר לפועל.

כעת עדכנה דמרי כי בהמשך להסכם אופציה למכירת הנכסים שנחתם כבר בשנה שעברה, הרוכשים - חברת פסו-גוב של שמר גוב ועידו פסו, וקבוצת רכישה שארגנה פסו-גוב, מימשה את האופציה שהוענקה לה, עבורה שילמה כבר יותר מ-18 מיליון שקל על חשבון התמורה בעסקה.

מימוש האופציה נעשה כעת, לאחר שהיא לא מומשה בתקופה המקורית שנקבעה בהסכם, והוארכה בכמה תקופות נוספות.

את הנכסים הנמכרים, יחד עם כמה נוספים באותו אזור, רכשה דמרי בשנת 2010 מידי חברת ברגרואין של המיליארדר ניקולאס ברגרואין תמורת כ-140 מיליון שקל, וזו הייתה לה העסקה הראשונה שביצעה בתל-אביב.

מאז היא מכרה את חלקם, ובמסגרת זו ב-2015 נהנתה מרווח לפני מס של כ-6 מיליון שקל ממכירת נכס ברחוב נחלת בנימין תמורת כ-24 מיליון שקל.

מאז רכשה דמרי את הנכסים, הכוללים שטחי מסחר בקומת הקרקע ודירות מגורים מעליהם, לא קודמה להם תב"ע חדשה וככל הידוע כעת הרוכשים יפעלו לקדם תכנית לניצול שטחי הבנייה המותרים שם באופן המירבי, בכפוף לתכנית שימור החלה על חלקם.

את 2017 סיכמה דמרי עם זינוק של 370% ברווחיה, שהצטברו ל-107 מיליון שקל, בהמשך לקפיצה של 47% בהכנסותיה, שהגיעו ל-904 מיליון שקל וזאת לאחר שבמהלך השנה שעברה מסרה החברה יותר מ-600 דירות, לעומת כ-400 דירות שמסרה בשנת 2016.

לצד העלייה בהכנסות נהנתה דמרי משינוי תמהיל הפרויקטים בהם מסרה את הדירות שהיא בונה, מה שסייע לה לשיפור שיעור הרווח הגולמי והתפעולי שלה.

בסך הכול בידיה של דמרי כיום קרוב ל-2,000 דירות בביצוע, וכ-900 דירות נוספות בפרויקטים בתכנון.

מניית החברה נשחקה בשנה האחרונה בכ-10% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-1 מיליארד שקל.