בנט, דרעי וליצמן יצאו בחריפות נגד מערכון ב"ארץ נהדרת"

לאחר שהוצג בתוכנית הסאטירה כשעל ראשו שני בתי תפילין, כתב שר החינוך: "עליי תצחקו כמה שתרצו, אבל על תפילין וקודשי ישראל - לא" • השר דרעי: "הקטע מחפיר ופוגעני. בושה!" • מהפקת התוכנית נמסר בתגובה: "לא הייתה כל כוונה לפגוע או לבזות"

נפתלי בנט / צילום: ענבל מרמרי
נפתלי בנט / צילום: ענבל מרמרי

מערכון ששודר אמש (ד') בתוכנית "ארץ נהדרת" עורר תגובות נזעמות בקרב שרי המפלגות הדתיות בקואליציה. במערכון נראה שר החינוך נפתלי בנט, בגילומו של השחקן ערן זרחוביץ', כשעל ראשו שני בתי תפילין, כמחווה לתסרוקת של זוכת האירוויזיון נטע ברזילי.

השר בנט הגיב על כך בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "עליי תצחקו כמה שתרצו, אבל על תפילין וקודשי ישראל - לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה".

גם שר הפנים, אריה דרעי, תקף את המערכון וכתב: "הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתוכנית 'ארץ נהדרת', ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות. לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות. אבל דווקא כאן, במדינת היהודים, עובר דבר כזה בשתיקה. בושה!".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, תקף אף הוא את המערכון, ובתגובה שפרסם נכתב: "הזדעזעתי מאוד מהשימוש הבזוי בתפילין כפי ששודרו הערב בתוכנית סאטירה. מדובר בפגיעה חמורה במסורת ישראל, ואני מגנה זאת בתוקף. גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם. קודשי ישראל וערכי היהדות אינם מיצגי צחוק ובידור. זו בושה וחרפה לפגוע בתפילין במדינה יהודית ובכלי שידור רשמי".

מהפקת "ארץ נהדרת" נמסר בתגובה לביקורת: "המערכון עסק, בין היתר, בזכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון ובעיסוק הציבורי הנרחב בנושא. התסרוקת המזוהה של נטע שולבה על ראשי חלק מהדמויות המשתתפות במערכון, בווריאציות שונות. לא הייתה כל כוונה לפגוע או לבזות".