קרן אליוט קוראת לבזק לבצע רכישה חוזרת של מניותיה

זאת כדי לשפר את מצב המניה • בנוסף, אליוט קוראת לבזק למנות מנכ"ל ומציעה לשלמה רודב, יו"ר הדירקטוריון, לבנות אסטרטגיה חדשה לבזק

פול זינגר, מנכ"ל קרן אליוט / צילום: סטיב מרקוס, רויטרס
פול זינגר, מנכ"ל קרן אליוט / צילום: סטיב מרקוס, רויטרס

חברת ההשקעות אליוט, שמחזיקה 4.8% ממניות בזק , מפרסמת היום (ה') מכתב נוסף בסדרת המכתבים שלה, ובו היא מעלה הצעות לשיפור בתפקוד של בזק, אחרי שלטענתה הושג שיפור בהרכב הדירקטוריון ובממשל התאגידי של החברה.

אליוט קוראת, כצעד ראשון, למנות מנכ"ל. לא ברור מה מצאה אליוט להעלות את הבקשה, שהרי בזק נמצאת בעיצומו של התהליך וצפויה להכריע בקרוב, אך בכל זאת היא מצאה לנכון להזכיר זאת. 

ההצעה שנראה שאליוט רוצה לדחוף לכיוונה עכשיו היא שבזק תבצע רכישת מניות, כדי לשפר את מצב המניה. מניית בזק נשחקת בחודשים האחרונים, ואליוט ככל הנראה מופסדת עליה. זו הסיבה שהיא מציעה לבצע רכישה חוזרת של המניה, לצד מהלכים נוספים כמו שיפור מערכת היחסים עם הרגולטור. 

את המימון לעסקת רכישת המניות, אליוט מציעה לעשות על -די ניצול של רווח ההון של בזק ממכירת נכס הנדל"ן סקיה בהיקף של 500 מיליון שקל. היא מציעה לא להגדיל את המינוף של בזק כדי לא לפגוע בדירוג שלה. כמו כן, היא מציעה לשלמה רודב, יו"ר הדירקטוריון, לבנות אסטרטגיה חדשה לבזק. רק נזכיר כי מלבד ההמלצה של אליוט לרכישה חוזרת של המניות, נדמה שאין שום דבר חדש בהצעותיה, והן ממילא מיושמות. 

אליוט ביצעה השקעה במניות בזק בשנה שעברה, אחרי המשבר הגדול ביוני 2017 (בעקבות חקירת הרשות לניירות ערך), ונכון לעכשיו היא מופסדת על ההשקעה שלה. ככל הנראה היא רכשה מניות בשער של 6.5 שקלים למניה, והיום מניית בזק נסחרת ברמה של 4.2 שקל למניה. לכן נראה שהיא מאד חוששת להשקעה שלה ומנסה לגרום לה לטפס חזרה, על בסיס הניסיון שלה.

תגובת בזק: "בזק מעריכה כל דעה של בעלי מניותיה ולומדת את הצעות אליוט".