גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סמנכ"ל השיווק של הוט: "פרטנר TV מעודדת צפייה פיראטית"

סמנכ"ל השיווק של הוט, נדב חנין, תוקף בראיון ב"גלובס" את שירותי הטלוויזיה של פרטנר, שלטענתו אינה חוסמת התקנת תוכנות פיראטיות ולא מצטרפת לארגון זיר"ה שנלחם בהן ● פרטנר: "היה מצופה ממי שגובה מאות שקלים בחודש מלקוחותיה להיות יצירתית במציאת פתרונות לנטישה"

בחודשים האחרונים ניכרת תכונה סביב המונח המקצועי "באפר רייג'" (Buffer Rage) שהתפתח בארה"ב. המונח מתייחס לכעס שחווים צופי טלוויזיה המשודרת על גבי האינטרנט (OTT) באירועים המשודרים בזמן אמת, בעקבות השהיה מובנית של השידור.

הרשת מלאה בסרטונים הממחישים את הקיטוע או העיכוב בשידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט בצפייה ישירה. סביר להניח שהמחאה גם מתודלקת בין היתר גם על-ידי חברות הטלוויזיה המסורתיות בכבלים ובלוויין, שרוכבות על היתרון המובנה שיש להם בשידורים חיים.

בישראל המונח החדש מארה"ב עדיין לא תפס. נראה כי המשתמשים המקומיים רק מתחילים להפנים שלטלוויזיה המשודרת על גבי האינטרנט יש הרבה יתרונות שלחברות המסורתיות אין, ולא רק בגזרת המחיר, ושהשהיה מסוימת בשידור היא משהו שאי-אפשר להימנע ממנו וצריך להשלים איתו למי שרוצה את הטלוויזיה שלו על גבי האינטרנט.

את המשימה "לחדד" בארץ את ההבדלים בין המוצרים לקחה על עצמה חברת שידורי הלוויין yes. החברה העלתה קמפיין פרסומי התוקף את המתחרות החדשות שלה ומדגיש את יתרונותיה בחוויית הצפייה באירועי ספורט, לצד העושר התוכני שהיא מציעה ללקוחותיה וכו'.

גם חברת הכבלים הוט החליטה להדגיש את יתרונותיה על המתחרות האינטרנטיות שלה, אך בחרה למקד את מסריה בהשהיית השידור נטו, תוך שהיא מכוונת למשחקי המונדיאל המתקרבים. באסטרטגיה זו חושפת הוט את הבטן הרכה של שידורי הספורט אצל חברות הטלוויזיה המשדרות על גבי האינטרנט, תוך שהיא מייצרת קמפיין שלא מותיר ספק היכן כדאי לראות שידורי ספורט ובכלל אירועים טלוויזיוניים חיים.

בשיחה עם "גלובס", מסביר נדב חנין, סמנכ"ל השיווק של הוט, את הסיבה והרקע לקמפיין, ועל הדרך הוא גם מבקר בחריפות את המתחרות - בעיקר את פרטנר - על כך שהמוצר שלה מעודד צפייה פיראטית, ועל כך שהיא לא מצטרפת לזיר"ה, הגוף שפועל מטעם חברות הטלוויזיה למניעת צפייה פיראטית.

"בעולם רואים הבחנה מאד ברורה בין טלוויזיות המשודרות על גבי האינטרנט לטלוויזיות המסורתיות", הוא אומר. "חשוב להבין שמדובר בשווקים שונים, כי בניגוד למשל לשוק הסלולר, שאז נכנסו גולן והוט מובייל שהובילו לירידת מחירים על מוצר זהה - חברות הטלוויזיה האינטרנטיות באות בהצעות מחיר זולות בהרבה, אבל על מוצר שהוא אחר לגמרי ושונה בתכליתו.

"מדובר במוצר רזה מבחינת התוכן וגם פחות איכותי מבחינת איכות השידור. הטלוויזיות האינטרנטיות משתמשות באותה תשתית שהמחשבים, הטאבלטים והסמארטפונים שלנו משתמשים, ולכן לא ניתן להסתמך על מהירות שלה משום שהיא מושפעת מהמרחק מהמרכזייה, מהשימושים של השכנים ומכמות המשתמשים בבית.

"האינטרנט לא מצליח להחזיק מעמד, והוא לא עובד מספיק טוב לשידורי טלוויזיה. הדימוי שאנחנו תמיד נותנים זה הפקק באיילון. בסוף יש שעות עומס שכולם רוצים להשתמש בכביש, אבל אי-אפשר לזוז בו".

אתה לא חושב שזה קצת כמו לצאת נגד הקדמה הטכנולוגית כשאתה מציג את הדברים ככה?

"אנחנו לא המצאנו את הגלגל פה. בעולם הטלוויזיות האינטרנטיות פועלות כבר כמה וכמה שנים. יש מחקר שבצעה IBM בסוף 2017, שהראה שבעיות טכניות הן הבעיה המרכזית של חברות טלוויזיה OTT.

"הסקר הראה שרוב הצופים סובלים מבעיות של השהייה ועיכוב בשידורים. גם איכות השידור תהיה פחות טובה בגלל ה-K4. כאשר עושים סקרי עומק על שידורי הספורט, עולים נתונים מדאיגים על איכות הצפייה. יש חוסר אמון מאד גדול של צופי ה-OTT, והפתרונות האלה לא רלוונטיים להם".

זה מעניין מה שאתה אומר, כי זה נראה שהמגמה היא הפוכה בעצם. בכל זאת יש את נטפליקס, אמזון ועוד, והם רק צומחים כל הזמן. אתם בעצם תוקפים מגמה ברורה - למה?

"רוב האוכלוסייה בארה"ב בסופו של דבר עדיין מחוברת לשידורי טלוויזיה בכבלים או בלוויין. זה נכון שהביקוש לשירותי טלוויזיה דוגמת אמזון, נטפליקס וכו' בצמיחה, אבל בסופו של דבר רואים שבאופן מובהק מדובר במוצר משלים. כלומר, הלקוחות לא עוזבים את הטלוויזיה המסורתית. בסוף מרבית הלקוחות האלה מחוברים עדיין לכבלים וללוויין. זה מוצר משלים זה לא תחליפי.

"כשאתה מדבר על עולם ה-OTT, אתה רואה שהשוק של הכבלים והלוויין קטן ב-2.5% מ-2011. זה נכון שהן משקיעות בתוכן ועושות את זה טוב, אבל זה מוצר משלים. שני שליש מהלקוחות האלה ממשיכים להיות מחוברים ללוויין ולכבלים".

אז הקמפיין נועד לחדד את ההבדלים רק בספורט ושידורים חיים? זה יחזיק מים?

"בראש ובראשונה הקמפיין מכוון לשידורים חיים. זו בעיה בישראל ובכל העולם. לדוגמה, רק באירוויזיון האחרון היה דיליי בינינו לבין החברות המתחרות של שתי דקות".

אז מה שאתה אומר זה שהצרכן הישראלי לא הפנים את ההבדל?

"אני חושב שזה לאט-לאט תופס תאוצה' ואתה רואה את זה ברשת והרבה מאד שיח סביב העניין הזה. תבין מה זה אומר דרך הזכייה של נטע באירוויזיון. הצופים אצל חברות ה-OTT ראו את הזכייה בעיכוב של שתי דקות ויותר. זה כבר נהייה לא רלוונטי ומאד מתסכל, כי חלק מהצופים כבר קיבל פוש או קיבל הודעה שנטע זכתה, ועדיין לא ראו את זה אצל המתחרות האינטרנטיות".

יש פערים בין המתחרות החדשות?

"כן יש פערים. בקמפיין רואים את הפער מול סלקום ופרטנר, שאצלן זה יותר חמור".

גם yes ניסו לטפל בנושא הזה, מה אתה אומר על מה שהם עשו?

"כן, הם תקפו לכל הרוחב, אבל אנחנו עכשיו מתמקדים בהשהיה לקראת המונדיאל. בסוף בספורט התוצאה מאוד משמעותית. תחושת התסכול Buffer Rage ממש חזקה. זה משהו שהוא משמעותי לחובבי ספורט או לשידורים ישירים כמו 'האח הגדול'. בסוף מדינת ישראל נמצאת באיזו מציאות ביטחונית מסוימת, ולקוחות הוט מקבלים התראות מובנות על אירועים ביטחוניים באופן מיידי".

הוט עד עכשיו התמקדה בקמפיינים המדגישים את היצירה המקורית. מה קרה עכשיו?

"היצירה היא לא חלק מהקמפיין, אבל בסוף יש גם פערים מהותיים בתחום התוכן, ואני אומר לך שהממשלה בוחרת להעלים עין, וצריך להיות מגרש משחקים שוויוני. זה משהו שהוא חשוב וקריטי, ואני אגיד לך משהו לגבי השידורים הפיראטיים, זה אבסורד שחברה שמספקת טלוויזיה על גבי האינטרנט בישראל מאפשרת צפייה בתוכן פיראטי על הממיר שלה".

בגלל הממיר הפתוח?

"אין לי בעיה עם ממיר פתוח, אבל כאשר חברה מאפשרת להתקין על הממיר שלה תוכנות פיראטיות כמו קודי, זו בעיה. יש חברות שמחריגות את זה. חלק מהחברות האלה אפילו מעודדות את הצפייה בתוכן הפיראטי, וזו פגיעה ישירה ביצירה הישראלית".

יש הבדל מהבחינה הזאת בין הממיר של פרטנר ובין הממיר של סלקום?

"אנחנו יודעים שסלקום לא מאפשרת התקנה של תוכנות פיראטיות על הממיר שלה. אנחנו גם יודעים שהרבה מאוד מהלקוחות בטלוויזיות האינטרנטיות צופים בתוכן פיראטי. זה נזק של מאות מיליוני שקלים בשנה לתעשייה הישראלית".

פרטנר וסלקום חברות בזיר"ה?

"סלקום הצטרפה, פרטנר לא. זו שאלה אגב, למה לחכות? אם אתם מבינים את החשיבות, אז בואו תעזרו לנו במאבק הזה. זה אבסורד".

גורמים בפרטנר מסרו בתגובה כי "הוט בהיסטריה מהנטישה ההמונית של הלקוחות שלה לפרטנר TV. היה מצופה ממי שגובה מאות שקלים בחודש מהלקוחות שלה על שירות נחות, להיות יצירתית במציאת פתרונות לנטישה. אנחנו מזמינים את לקוחות הוט שנמנע מהם לצפות במונדיאל ב-4K, להצטרף ללקוחות פרטנר TV ולהרגיש איך זה להשתחרר מכבלים של חברה שמתעסקת במתחרות במקום בלקוחות שלה.

בסלקום מסרו בתגובה כי "הוט בלחץ. סלקום תשדר את המונדיאל באמצעות עידן פלוס, ללא דיליי ובאיכות HD. הדיליי היחיד הוא של הוט בהבנת צורכי הציבור בעולם החדש. אין זה פלא שהלקוחות בורחים מהוט".

עוד כתבות

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

משקאות ממותקים / צילום: Shutterstock

גביית יתר של 16.7 מיליון שקל: התביעה שאושרה נגד רשות המסים

בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים ● ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים ● המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"