ועד עובדי אוצר החייל: סכסוך עבודה בשל כוונה למזג לבינלאומי

לפי הערכות, הבקשה תאושר תוך זמן קצר • הבנק הבינלאומי: "טרם נתקבלה החלטה על מיזוג או על כל שינוי מבני אחר. בכל מקרה המותג ומערך הסינוף יישמרו"

בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר
בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר

חודש אחרי שהבנק הבינלאומי השתלט על בנק אוצר החייל ורכש את ההחזקות של "חבר", הוא מתכוון לבצע בו שינוי מבני מהותי, וייתכן שאף למזג לתוכו את הבנק הפעיל בעיקר באוכלוסיית הצבא. בעקבות זאת, ועד העובדים של אוצר החייל הודיע היום (ג') כי הגיש בקשה לסכסוך עבודה, ולפי הערכות בקשת הסכסוך תאושר תוך זמן קצר.

במסגרת ההכרזה על סכסוך העבודה, החליט הוועד לשכור את שירותיהם של פרופ' ירון זליכה ועו"ד בני כהן, המייעצים כיום גם לוועד עובדי בנק אגוד במאבקם כנגד המיזוג עם מזרחי טפחות.

בעוד בבנק הבינלאומי אומרים כי טרם התקבלה החלטה על מיזוג, בוועד העובדים, שבראשות מזל בובליל, טוענים כי יו"ר דירקטוריון בנק אוצר החייל, יוסי לוי, כבר הודיע להם היום על המיזוג הצפוי.

בובליל מסרה היום: "לצערי, מתברר כי הבנק נהג בחוסר תום-לב ובהסתרת מידע. מדובר בהתנהלות מאכזבת ולא הוגנת". יו"ר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות, מנחם מליק, מסר: "מזה חודשים מתנהל מו"מ בין הנהלת אוצר החייל לנציגות עובדים על הסכם התייעלות והסכם שכר. לאורך כל המו"מ נאמר במפורש, כי שינוי הבעלות על הבנק אינו עומד על הפרק. ההסתדרות וועד העובדים נחושים להיאבק בכל האמצעים נוכח התכנית של הבנק הבינלאומי למזג את בנק אוצר החייל".

מהבנק הבינלאומי נמסר: "במסגרת משא-ומתן עם העובדים על הסכם העבודה באוצר החייל מתקיימים דיונים עם ועד עובדי בנק אוצר החייל וההסתדרות לבחון אפשרות של שינויים מבניים באוצר החייל כולל מיזוגו לבנק הבינלאומי על מנת לשפר את היעילות התפעולית. טרם נתקבלה החלטה על מיזוג ו/או על כל שינוי מבני אחר. נדגיש כי בכל אחת מהאפשרויות הנבחנות, מותג אוצר החייל ומערך הסינוף יישמרו וישפרו את יכולת התחרות של קבוצת הבינלאומי בתחום הבנקאות למשקי בית ועסקים קטנים. זאת תוך כדי שמירה על הסכמי שיתופי הפעולה עם אוכלוסיית כוחות הביטחון, כפי שקיימים כיום. נציין עוד כי אוצר החייל היה מאז ומתמיד בבעלות בנק אחר ומאז רכישתו ע"י הבינלאומי לפני 12 שנה פעילותו משולבת בזו של הבינלאומי, שמחזיק ב-100% בו".

לפני כחודש השלים הבנק הבינלאומי, שבניהולה של סמדר ברבר-צדיק, את השתלטותו על בנק אוצר החייל, וזאת לאחר שארגון חבר החליט לממש אופציית "מכר" ומכר את 22% ממניותיו בבנק בתמורה ל-339 מיליון שקל.

נציין כי הבנק הבינלאומי מבצע שורה של מהלכי התייעלות בשנים האחרונות בכדי לשפר את יחס היעילות החלש שלו. כך, למשל, במסגרת זו הוא גם ביצע בשנים האחרונות מיזוג של החברות בנות שלו יובנק ופאג"י לתוך הבנק.

כמו כן באחרונה פורסם ב"גלובס" כי הבנק צפוי למכור את המטה של בנק אוצר החייל הנמצא ברמת גן בתמורה ל-82 מיליון שקל, וזאת לאחר שכבר ביצע מהלכי התייעלות באוצר החייל שכללו בעיקר קיצוצים במטה. על רקע מהלכי ההתייעלות השונים, ישנם לא מעט חיכוכים בבנק, שבשליטת צדיק בינו, עם ועדי העובדים. כך למשל, מלבד סכסוך זה עם אוצר החייל, בשבוע שעבר הכריזו עובדי חברת מת"ף - זרוע הטכנולוגיה של הקבוצה - על סכסוך עבודה. כמו כן גם עם ועדי העובדים בבנק הבינלאומי עצמו יש לא מעט חילוקי דעות, שמגיעים לא אחת לבית הדין לעבודה.