אומ"ץ ליועמ"ש: מתנגדים להצעת אמסלם להגבלת זכות הערעור

לפי הצעת החוק החדשה של ח"כ דוד אמסלם, הפרקליטות לא תוכל לערער על פסקי דין שניתנו בעבירות פליליות שעונשן מתחת ל-10 שנות מאסר • יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פלד: "מדובר בפגיעה אנושה במאבק נגד השחיתות הציבורית והשלטונית"

פנחס פליצ'ה  פלד / צילום: תמונה פרטית
פנחס פליצ'ה פלד / צילום: תמונה פרטית

יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פלד, הודיע במכתב ליועמץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כי אומ"ץ מתנגדת בתוקף להצעת החוק החדשה של חבר הכנסת דוד אמסלם, לפיה הפרקליטות לא תוכל לערער על פסקי דין שניתנו בעבירות פליליות שעונשן מתחת ל-10 שנות מאסר, בהן עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות רכוש.

עוד מוסיף פלד כי מדובר בהצעת חוק שאינה עומדת בשום סטנדרט של היגיון ולא מקובלת בעולם המשפטי של אף מדינה נאורה, וזאת למרות דבריו של ח"כ אמסלם, שנימק את הצעת החוק בכך ש"מדינה מוסרית לא צריכה לרדוף אזרח שקיבל עונש קל לטעמה", כאשר בהצעת החוק שלו מציע ח"כ אמסלם שזכות הערעור תינתן רק לנאשם.

על-פי הצעתו של ח"כ אמסלם, משמעות הצעת החוק היא שאם לדוגמה שופט ירשיע אדם בעבירת קבלת שוחד של מיליון שקל ויגזור על הנאשם קנס של 1000 שקל, הפרקליטות לא תוכל לערער על פסק דין מגוחך שכזה, וזאת בשעה שרמת הענישה המקובלת כיום על בתי המשפט בעבירה שכזו היא של מספר רב של שנות מאסר בפועל.

משמעות הצעת החוק של חבר הכנסת אמסלם היא לשלול מבתי המשפט לערעורים את הזכות לבקר את פסיקת הערכאה הנמוכה יותר, גם באותם מקרים קיצוניים של פסיקה הנוגדת כל הגיון וסבירות.

לדברי אומ"ץ, קבלת חוק באופן המוצע על-ידי ח"כ אמסלם תהווה פגיעה אנושה במאבק נגד השחיתות הציבורית והשלטונית, ולכן מבקש יו"ר אומ"ץ מהיועץ המשפטי לממשלה להתנגד בתקיפות למהלך ההזוי החדש של ח"כ אמסלם.