ח"כ עמיר פרץ עתר לביהמ"ש נגד מפלגת העבודה ואבי גבאי

מבקש לבטל את כינוס הוועידה של מפלגת העבודה ב-24 ביוני

ח"כ עמיר פרץ / צילום: איל יצהר
ח"כ עמיר פרץ / צילום: איל יצהר

ח"כ עמיר פרץ (העבודה) הגיש היום (ב') עתירה לבית המשפט המחוזי מרכז ב"המרצת פתיחה דחופה מאוד", ובה ביקש מבית המשפט לבטל את כינוס הוועידה של מפלגת העבודה ביום 24 ביוני. המרצת הפתיחה הוגשה נגד המפלגה, נגד היו"ר אבי גבאי וגם נגד מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני, ועדת החוקה ויו"ר ועדת החוקה דוד ליבאי.

בפנייתו מבקש פרץ מבית המשפט לקבוע כי "הזכות לבחור את נציגי המפלגה ומוסדותיה היא זכות יסוד דמוקרטית", וכן שבית המשפט יקבע כי סמכויות הוועידה ה-9 של המפלגה "הסתיימו ופקעו", ועל כן אין דרך לכנס את הוועידה הזו, על 2,000 הצירים שלה, כדי לשנות את כללי התקנון.

ברקע הפנייה לבית המשפט עומד ויכוח פנים-מפלגתי בין פרץ לבין גבאי. לפני מספר ימים הודיע גבאי כי הבחירות לוועידה ה-10, בה אמורים היו להיבחר 4,000 צירים, יבוטלו, וכל 5,300 האנשים שנרשמו כדי להתמודד ימונו לצירי ועידה. הוועידה ה-10, כך לפי גבאי, תהיה בעלת מספר רב יותר של צירים ממה שתוכנן תחילה, וסמכויות הוועידה יצומצמו.

פרץ טוען כי שינוי הכללים לאחר שהסתיים המועד שנקבע בתקנון להירשם ולהתמודד הוא בבחינת שינוי הכללים אחרי שהם נקבעו, וכי יש בכך הפרת עקרונות דמוקרטיים. הוא מבקש מבית המשפט "ליתן צו האוסר לדון בהצעה לבטל את הבחירות לוועידה ה-10 הקבועות ליום 26 ביוני 2018 ו/או כל הצעה אחרת המשנה את כללי הבחירות הקבועים בתקנון הבחירות".

במהלכה של ישיבת ועדת חוקה סוערת ביום חמישי האחרון, הצביעו חמישה מבכירי המפלגה נגד הצעתו של גבאי לבטל את הבחירות לוועידה. בין האנשים שהתנגדו להצעת גבאי היה גם עו"ד דוד ליבאי, מי שמשמש כיו"ר ועדת חוקה במפלגה, והוא הסמכות המשפטית הפנימית במפלגה בשנים האחרונות.

אתמול (א') נפגשו גבאי ופרץ לשיחה אישית בניסיון לגשר ביניהם על הפערים והמחלוקות, אך הפגישה לא הניבה תוצאות.