פירוק הדר דימול: בנק הפועלים מערער על הכרעות הנאמנים

בנק פועלים מערער על הכרעת נאמני החברות סיטי א.ק אחזקות והדר ברמה, המפעילות את אולמות האירועים הדר דימול וסיטי טאואר, בתביעת החוב שהגיש הבנק • במסגרת הכרעת הנאמנים נדרש הבנק להחזיר לקופת הפירוק את כל הכספים ששולמו לו בסך 28.8 מיליון שקל

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים / צילום: איל יצהר
אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים / צילום: איל יצהר

בערעור שהוגש אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים (השופט אלכסנדר רון), מערער בנק הפועלים על הכרעת חוב שניתנה בעניינו של הבנק, על ידי עורכי הדין קרן רייכבך-סגל, אביב פריצקי ורו"ח בועז גזית, נאמני החברות סיטי א.ק אחזקות והדר ברמה, המפעילות את אולמות האירועים הדר דימול וסיטי טאואר.

לפי הנטען בערעור, עו"ד פריצקי ורו"ח גזית קיבלו את תביעת הבנק לראות בו כנושה מובטח מכוח השיעבודים השוטפים שנרשמו לטובת נכסי חברת הדר ברמה ועל נכסי חברת סיטי, באופן חלקי בלבד.

זאת, לפי הנטען בערעור, תוך שהנאמנים קובעים כי על הבנק להשיב לקופת הפירוק את כל הכספים ששלומו לו בסכום כולל של כ-29 מיליון שקל, על-מנת שכספים אלה יחולקו לנושי חברת סיטי על-פי סדרי הקדימויות הקבועים בדין הנשייה.

במסגרת הערעור שהוגש על-ידי הבנק - באמצעות עורכי הדין גיל הירשמן וענבל נוה ממשרדו של הירשמן וכן עורכי הדין אורי גאון, ליאת עיני-נצר וברוריה שריר-הראל ממשרד ב. לוינבוק ושות' - מבקש הבנק מבית המשפט להורות על קבלת הערעור, ובהתאם כי בית המשפט יאשר את תביעת החוב של הבנק על כל רכיביה.

בנוסף מבקש הבנק כי בית המשפט יחייב את נאמני החברות באופן אישי בהוצאות משמעותיות, באופן "שיביא לידי ביטוי את מורת-רוחו של בית המשפט הנכבד מהתנהלותם המקוממת... בניסיון להעשיר את קופתם שלהם על חשבון הבנק, בטענות-סרק חסרות תום-לב וחסרות בסיס בכל היבט שניתן להעלות על הדעת".

בגדרי הערעור טוען הבנק כי הנאמנים "מרוקנים מתוכן את מעמדו של הבנק כנושה מובטח, וזאת בטענה לפגם במסמכי השיעבוד. בהקשר זה טוען הבנק כי 'הפגם' עליו נשענים הנאמנים הוא חוסר בחתימה בודדת באחד ממסכי השיעבוד".

בהקשר זה טוען הבנק כי "הקלות הבלתי נסבלת בה ניסו הנאמנים לייצר פגם במסמכי הביטחונות", רלוונטית גם לכונס הנכסים הרשמי, שלטענת הנאמנים "הרהיב עוז" והבהיר מיוזמתו כי הכרעת החוב בעניינו של הבנק ניתנה לאחר התייעצות עמו.

עוד מוסיף הבנק בערעור כי באמצעות טענות מופרכות מנסים הנאמנים לשלול מהבנק את זכויותיו כנושה מובטח, בין היתר במטרה להפעיל על הבנק לחץ לוותר על חלק מהחובות שקיימים כלפיו.

במסגרת הערעור עולות טענות לא פשוטות כנגד שיקולי הנאמנים בשעה שהכריעו בתביעת החוב של הבנק, כאשר הבנק טוען כי כל מה שעומד מאחורי ההכרעה כאמור הוא רצונם של הנאמנים לשלשל לכיסם שכר-טרחה גבוה ככל שניתן בתיק זה.

לפי בנק הפועלים, משמעות הכרעת החוב היא חשיפת הבנק לסיכון שהחוב כלפיו, בסך עשרות מיליוני שקלים, לא ייפרע. פועל יוצא של מימוש אותו סיכון הוא כי נושים אחרים והנאמנים עצמם "יזכו מן ההפקר", תוך עשיית עושר שלא כדין על חשבון הבנק, לטענת בנק הפועלים.