תמצית הבחירה בשפר: הניצחון של הראל לוקר על יאיר כ"ץ

לוקר ניצח את הפימלייה כץ, משפחת השר חיים ובנו יורשו בוועד העובדים יאיר כץ, ששולטת בתעשייה האווירית כבר הרבה מאוד שנים • חיים כץ בחקירות רשות ניירות ערך, יאיר כץ גם הוא נחקר • ואז הגיע הראל לוקר לתפקיד היו"ר - ותוך זמן קצר הכין את התשתית למינוי מנכ"ל כלבבו

הראל לוקר  / צילום: איל יצהר
הראל לוקר / צילום: איל יצהר

הראל לוקר ניצח את יאיר כץ. זו תמצית הבחירה הערב (ה') בנמרוד שפר למנכ"ל התעשייה האווירית. לוקר ניצח את הפימלייה כץ, משפחת השר חיים ובנו יורשו בוועד העובדים יאיר כץ, ששולטת בתעשייה האווירית כבר הרבה מאוד שנים.

היא מינתה, היא הזיזה, היא העלתה והיא הורידה, בלעדיה לא עבר ולא נע דבר. עד שהעולם השתנה. חייץ כץ בחקירות רשות ניירות ערך, יאיר כץ גם הוא נחקר, כוחו והשפעתו של ארגון עובדי התעשייה האווירית נחשף באירועים שונים וכתצאה מזה הוא נחלש. ואז הגיע הראל לוקר לתפקיד היו"ר, ותוך זמן קצר הכין את התשתית למינוי מנכל כלבבו. גם בעל ידע ויכולת וגם, וזה דבר עקרוני, לא עוד אחד שחושש מהוועד.

לוקר ידע שיאיר כץ כשרוחו של אביו שורה מעליו, לא יסכים למיני מנכ"ל שלא מתוך החברה. לכן שפר מונה לתפקיד בכיר בתע"א בפברואר השנה ולכן לוקר יכול היה להציג אותו בוועדת האיתור כעובד החברה. את כץ ג'וניור וחבריו לאיגוד המקצועי זה לא שכנע. הם את שפר לא רצו כמנכ"ל, הוא טרם הפנים לדעתם את ההרמוניה הייחודית השורה בחברה הזו. גם בוועדת האיתור היו מחלוקות אם כן שפר או לא שפר, איך לדרג את היכולות האישיות שלו, את יכולתו המנהיגותית. היה חשש מפני השתלטות לוקר על החברה.

בסוף לוקר ניצח. שפר מונה הערב למנכ"ל. איך יגיב הוועד? כמה זמן יצטרך שפר כדי לבסס את מעמדו? האם התעשייה האווירית תשנה פניה? נתחיל לראות בשבוע הבא.