בוטלה השביתה שתוכננה בבתי החולים ליום ראשון הקרוב

בית הדין לעבודה קבע כי עד לתאריך ה-26 לחודש אוגוסט ייערך משא-ומתן בין הצדדים, וזאת תחת חסותו

בית חולים תל השומר/ צילום: בר אל
בית חולים תל השומר/ צילום: בר אל

נציגי האוצר נפגשו היום עם ועד העובדים של עובדי המנהלה והמשק בבתי החולים הממשלתיים, המיוצגים על ידי הסתדרות העובדים הממשלתיים, לדיון אצל השופטת מירב קליינמן בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. המדינה ביקשה מבית המשפט צו למניעת השביתה אותה תככנו העובדים להתחיל ביום ראשון הקרוב

הטענות העיקריות של המדינה לבית הדין היו כי השביתה יכולה ליצור סבל לא מידתי לחולים וכן כי כלולים בשביתה המתוכננת עובדים שאינם חלק מההתאגדות ולכן שביתתם אינה חוקית כי לא נכללו בסכסוך העבודה שהוכרז. 

בית הדין לעבודה קבע כי עד לתאריך ה-26 לחודש אוגוסט ייערך משא-ומתן בין הצדדים, וזאת תחת חסותו.

עובדי המנהלה והמשק דרשו השוואת שכרם לזה של עובדים מנהלה ומשק בבתי החולים של קופות החולים, אשר לדבריהם הובטחה להם בעבר ותעלה את שכרם ב-10%-15% בממוצע, קביעת תקני מינימום לעובדים במחלקות השונות כאשר כיום בשל היעדר תקנים, נפתחות מחלקות חדשות בלי להוסיף עובדים והעומס על העובדים גדל מאוד בשנים האחרונות וכן ביטול רמות השכר הנמוכות בהן לא מגיעים העובדים לשכר מינימום.

לעומת זאת גורמים מקורבים לממשלה מסרו כי שכרם הממוצע של עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים הוא 11.8 אלף שקל, גבוה מן השכר הממוצע במשק ב-20% ומעל השכר החציוני - ב-60%. עוד נמסר כי שכר זה גבוה משמעותית מכפי שמקבלים עובדים מקבילים במגזר הפרטי, וגם השכר הממוצע בשלוש הדרגות הנמוכות ביותר הינו 9.36 אלף שקל, גבוה מהשכר החציוני במשק. עם זאת, לא נמסר מידע מאותו גורם לגבי רמות השכר הנמוכות ביותר ומספר העובדים שאכן אינם מגיעים לשכר מינימום.

יצויין כי ועד עובדי המנהלה והמשק מייצג עובדי ניקיון, כביסה, בישול ונהגים, אך גם את מנהלי התחומים האלה בבתי החולים וכן את אנשי המחשוב בבתי החולים.