נתניהו אחרי החקירה היום: "תיק 4000 קרס סופית"

רה"מ נחקר היום פעם נוספת באזהרה ע"י חוקרי להב 433 במשטרה וחוקרי רשות ניירות ערך • גם בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ, נחקר היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו / רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחקר היום (ו') פעם נוספת באזהרה על-ידי חוקרי להב 433 במשטרה וחוקרי רשות ניירות ערך. החוקרים הגיעו הבוקר למעון ראש הממשלה בירושלים, ונתניהו השיב לשאלותיהם. שאול אלוביץ, בעל השליטה בבזק, נחקר היום גם הוא. 

עיקר החקירה עוסק בתיק 4000, שבמסגרתו חשוד נתניהו כי קיבל שוחד בדמות סיקור תקשורתי מוטה ואוהד באתר החדשות וואלה משאול אלוביץ, הבעלים של האתר ושל קבוצת בזק. לפי החשד, בתמורה דאג נתניהו לכאורה לקדם אינטרסים עסקיים של בזק והטבות רגולטוריות לקבוצה של אלוביץ.

עם זאת, נתניהו עשוי להיחקר שוב גם על חלקו בתיק 2000 העוסק ביחסיו עם ארנון (נוני) מוזס, הבעלים של עיתון "ידיעות אחרונות". כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה ובעקבות עדות עד המדינה ניר חפץ, התברר כי איש העסקים ארנון מילצ'ן, חברו של נתניהו החשוד בשוחד בתיק 1000, תיווך בין נתניהו לבין מוזס, כאשר החל משנת 2009 ניסו השניים לפי החשד להגיע לעסקה מושחתת, שבמסגרתה ידאג מוזס למתן סיקור מוטה לטובת משפחת נתניהו ב"ידיעות אחרונות", ובתמורה יפעל נתניהו לצמצום כוחו של החינמון "ישראל היום" המתחרה ב"ידיעות".

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אמר לאחרונה כי "חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה מבצעים השלמות בתיקים 1000 ו-2000. מדובר בפעולות חיוניות להגעה לחקר האמת; ואילו חוקרי היחידה הכלכלית ורשות ניירות ערך חוקרים את תיק 4000. חקירה של תיק זה נמצאת בשלבים מתקדמים ביותר", אמר היועמ"ש.

מנדלבליט ציין כי "בתיקים 1000 ו-2000 נגבו מאות עדויות גם מעבר לים, ונתפסו תיקים ומוצגים רבים". לדבריו, "אני ופרקליט המדינה עוקבים מקרוב אחרי פעולות אלה. אנו עושים ככל הניתן להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית. נמשיך ונפעל ללא מורא למען הציבור ושלטון החוק".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "אחרי החקירה היום, ראש הממשלה נתניהו בטוח שתיק 4000 קרס סופית. הנתונים מוכיחים באופן חד-משמעי כי הסיקור על נתניהו בוואלה בתקופת אלוביץ נותר שלילי כפי שהיה כשוואלה היה בבעלותו של עמוס שוקן, ולא השתנה כהוא זה כשנתניהו נהיה שר תקשורת.

"לעומת זאת, דווקא שרי תקשורת אחרים, לאחר כניסתם לתפקיד, הם שזכו לזינוק אדיר בסיקור חיובי - לא רק בוואלה, אלא גם בכלי תקשורת מרכזיים בישראל.

"איש אינו טוען, ובצדק, שיש בכך איזשהו פסול. אבל דווקא אצל נתניהו שיפור כזה לא היה, ולכן גם מן הטעם הזה תיק 4000 מתפורר".