ההחלטה על זהות הממונה על שוק ההון נדחתה לאחרי כיפור

ועדת האיתור זימנה אמש 3 מועמדים נוספים ובסך הכל ראיינה 10 מועמדים • ההחלטה נדחתה בשלב זה ליום חמישי לאחר שמספר מועמדים ערעורו על ההחלטה שלא לזמנם במקור לראיונות

שי באבד / צילום: תמר מצפי
שי באבד / צילום: תמר מצפי

הבחירה בממונה חדש, או חדשה על רשות שוק ההון במשרד האוצר נדחתה בשלב זה ליום ה', וזאת לאחר סבב ראיונות משלים שקיימה אמש הוועדה בראשות מנכ"ל האוצר שי באב"ד.

הוועדה ראיינה ביום ראשון האחרון 7 מועמדים ואמש זימנה לסבב ראיונות משלים שלושה נוספים בעקבות מספר ערעורים שהוגשו לנציבות שירות המדינה. השלושה שזומנו לסבב השני הם הראל שרעבי ואסף מיכאלי סגני הממונה הנוכחיים וגתית גור-גרשגורן, בכירה ברשות ניירות ערך שנחשבה לשם מוביל אך לא הוזמנה לסבב הראיונות הראשון.

הממונה על שוק ההון הוא אחד מתפקידי הרגולציה החשובים והרגישים במשק הישראלי שבמסגרתו מתנהל הפיקוח על ניהול חסכונות ציבור בהיקף של 1.7 טריליון שקל, מזה כשבועיים וחצי מאז פרשה הממונה הקודמת דורית סלינגר התפקיד אינו מאויש ובמשרד האוצר נערכים להשלים את המינוי עוד לפני ערב סוכות. 

בסך הכל ראיינה ועדת האיתור 10 מועמדים בהם כפי שנחשף ב"גלובס" גם רמי דיין, לשעבר המשנה לממונה על שוק ההון, שכיהן במספר תפקידים בשוק הפרטי (משנה למנכ"ל בהראל ובכלל ביטוח); לימור דנש, בכירה לשעבר בכלל ביטוח; שגית אפיק, היועצת המשפטית של ועדת הכספים; ורון ויסברג, מנכ"ל הכשרה ביטוח לשעבר.