התלבש לו: מייקל קורס רוכש את ורסאצ'ה ב-2.12 מיליארד דולר

חברת מייקל קורס מעריכה כי העסקה תגדיל את מחזור המכירות שלה לכדי 8 מיליארד דולר בטווח הארוך ותרחיב את נוכחותה בעולמות הריטייל ב-50% להיקף של 300 חנויות

מעצב האופנה מייקל קורס בשבוע האופנה בניו-יורק, ספטמבר 2018 / צילום: רויטרס
מעצב האופנה מייקל קורס בשבוע האופנה בניו-יורק, ספטמבר 2018 / צילום: רויטרס

יממה לאחר שהעיתונות האמריקאית דיווחה על מגעים, הודיעה היום (ג') חברת ההחזקות של בית האופנה ומעצב האופנה מייקל קורס כי היא רוכשת את בית האופנה האיטלקי ג'יאני ורסאצ'ה תמורת 2.12 מיליארד דולר.

זוהי עסקה שנייה בתקופה האחרונה שמבצעת חברת מייקל קורס האמריקאית: לפני כשנה הודיעה החברה על רכישת מותג הנעליים הנחשק ג'ימי צ'ו. מייקל קורס מעריכה כי העסקה תגדיל את מחזור המכירות שלה ל-8 מיליארד דולר בטווח הארוך ותרחיב את נוכחותה בעולמות הריטייל ב-50% להיקף של 300 חנויות.

העסקה הנוכחית, לרכישת בית האופנה האיטלקי, תהיה מיזוג של אחד השמות הנוצצים ביותר בעולם ההוט קוטור אל תוך קונגלומרט אמריקאי הידוע במוצריו היוקרתיים מצד אחד, אך שומרים על רמת מחירים נגישה באופן יחסי. בשנים האחרונות דווח כי בית האופנה ורסאצ'ה נאבק בניסיונות להגדיל את המכירות. 

לא ברור אם משפחת ורסאצ'ה, הבעלים של המותג במשך עשרות שנים, תישאר בעלת מניות המיעוט בעסק, או אם דונאטלה ורסאצ'ה תישאר בתפקידה כמנהלת קריאייטיב. ענקית ההשקעות Blackstone Group, המחזיקה ב-20% ממניות ורסאצ'ה, מוכרת את החזקותיה בעסק כחלק מהעסקה.

מעצבת האופנה דונטלה ורסאצ'ה, ספטמבר 2018 / צילום: רויטרס
 מעצבת האופנה דונטלה ורסאצ'ה, ספטמבר 2018 / צילום: רויטרס