נעילה שלילית בוול סטריט: נאסד"ק נפל ב-2%, VIX זינק ב-30%

מדד הפחד, האומד את התנודתיות הצפויה במדד המניות S&P 500 זינק ב-30% • שוק האג"ח המשיך לעמוד במוקד המסחר • התשואה על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים בשיא שלא נראה מאז שנת 2011 • מניות הבנקים עלו על רקע עליית הריביות

סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בירידות חדות, כאשר מדד הנאסד"ק  נפל ב-1.8%, הדאו ג'ונס  בנפילה החדה בחודשיים האחרונים, וה-S&P 500  ירד גם הוא.

נייקי  והום דפוט  בלטו בירידות. מבין מניות הטק בלטו פייסבוק , נטפליקס  ואלפאבית  שצנחו בלמעלה מ-2%.

21:45

המדדים בוול סטריט נופלים בחדות: מדד הנאסד"ק  צולל ב-2% (כ-350 נקודות), מדדי הדאו ג'ונס  והנאסד"ק  נופלים בכ-1%.

מניית הום דפוט  בולטת בירידות וצונחת בכ-2.5%. תשואות אגרות החוב האמריקאיות הממשלתיות הגיעו לרמתן הגבוהה מזה עשר שנים, מאז שנת 2011.

20:00

בורסות וול סטריט נסחרות תחת לחץ: ירידות של 0.8% שנרשמו עם פתיחת המסחר התגברו בשעה זו כאשר מדד הפחד מזנק כבר ב-30%. ברקע ללחץ בשווקים נובע מלחץ המכירות בשוקי האג"ח המשלתיות, בעוד האג"ל ל-10 שנים נסחרת בשיא של 7 שנים.

מדד דאו ג'ונס  יותר בכ-1%, כך גם מדד S&P 500  ומדד נאסד"ק  מאבד יותר מ-2%. 

מניות הבנקים בולטות בירוק, כנגד המגמה, וזאת על רקע עליית הריביות. 

19:25

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות שהולכות מתגברות, כאשר מדד הנאסד"ק מאבד כבר 2% לצד הלחץ שנרשם בשוק האג"ח הממשלתיות. התשואה על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים עולה לרמה של 3.21% - שיא שלא נראה מאז שנת 2011.

מדד S&P 500  יורד 0.9%, מדד דאו ג'ונס  יורד ב-1% ומדד הפחד (VIX), האומד את התנודתיות הצפויה במדד המניות S&P 500, מזנק ב-30%.

מנגד, מניות הבנקים בוול סטריט נסחרות כנגד המגמה בטריטוריה הירוקה, וזאת ברקע לעלייה בריביות.

באירופה המסחר נחתם בטריטוריה האדומה, שם מדד הקאק הצרפתי איבד 1.5%, הפוטסי הבריטי ירד 1.22% והדאקס הגרמני השיל 0.35%.

ישראליות בוול סטריט

מניית ביוליין  הדואלית (BLRX) עולה גם היום בוול סטריט בשיעור דו ספרתי ומזנקת ב-17%. 

טבע  עולה 0.9%, אופקו הלת'  מאבדת 2.9%.

 

16:50

המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נסחרים בטריטוריה האדומה, וזאת ברקע ללחץ שנרשם בשוק האג"ח האמריקאי. התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים עלתה ב-4.9 נקודות ל-3.21%, הרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2011, רק אתמול נרשמה העלייה היומית החדה ביותר מאז שנת 2014.

הלחץ בשוק האג"ח נרשם ברקע לנתונים חיוביים מצד הכלכלה האמריקאית שעשויים להצביע כי הפד ימשיך לדבוק בתוואי הריבית.

מדד הנאסד"ק  מאבד 0.75% ומדד דאו ג'ונס  מאבד 0.3%.

מוקדם יותר היום פורסמו נתונים משור העבודה האמריקאי לפיהם תביעות האבטלה ירדו ב-8,000 דרישות בשבוע החולף ל-207 אלף. תחזיות האנליסטים בשוק היו לקריאה של 211 אלף תביעות.

15:40

ירידות האג"ח שהזניקו את התשואות על אג"ח ממשלתיות בארה"ב לרמתן הגבוהה ביותר מאז 2011, התפשטו היום גם לשוקי ההון באסיה ובאירופה. המגמה מלווה בהתחזקות של הדולר האמריקאי מול מטבעות אחרים ובירידה בשוקי המניות בעולם.

התשואות על אג"ח ממשלת גרמניה ל-10 שנים עולות ל-0.54%, ובבריטניה התשואות על אג"ח דומות עולות ל-1.65%, לרמה הגבוהה ביותר שלהן בשנתיים האחרונות.  

האג"ח הממשלתיות באירופה יורדות בעקבות זינוק התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב ליותר מ-3.2%. בתגובה, החוזים העתידיים על מדד המניות האמריקאי S&P 500  צונחים, לצד ירידות במדד סטוקס 600 הכלל-אירופי.

מדד פוטסי 100  הבריטי יורד בכ-1% לרמתו הנמוכה בשבועיים האחרונים.

11:40

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בירידות שערים:  מדדי פוטסי , דאקס , קאק , סטוקס 600  ויורונקסט .

המסחר באסיה ננעל במגמה שלילית. מדד ניקיי , הונג קונג הנג סנג  וקוספי  נסחרו בירידות. רק ASX 200  האוסטרלי נסגר בעליות. 

מניית Electrocomponents עולה בכ-3.6% לאחר שדיווחה כי הרווח הנקי שלה במחצית זינק ב-27%.

מניית  Danske Bank  יורדת לאחר שדווח כי הרשויות בארה"ב יחקרו את הבנק בחשד להלבנת כספים. 

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר, והמגמה שלילית. מדדי פוטסי , דאקס , קאק , סטוקס 600  ויורונקסט  נסחרים כולם בירידות שערים.

בבורסות אסיה נמשכת המגמה השלילית במסחר. מדד הונג קונג הנג סנג , מדד ניקיי  ומדד קוספי  הקוריאני יורדים. המדד האסייתי היחיד שרושם עליות שערים הוא המדד האוסטרלי ASX 200 

התשואות על האג"ח של ממשלת ארה"ב נסקו אתמול (ד') לשיא רב-שנתי, בתגובה לפרסום נתונים שהראו כי כלכלת ארה"ב המשיכה להיות איתנה בספטמבר והציתו את גל הנסיגה האחרון של אג"ח שנחשבות לבטוחות. התשואות על האג"ח ל-10 שנים של משרד האוצר האמריקאי, המשמשות כמדד ייחוס למוצרים פיננסיים שונים - החל ממשכנתאות וכלה בהלוואות סטודנטים - זינקו לאחר שהנתונים הראו כי המגזר הפרטי בארה"ב יצר בספטמבר מספר רב יותר של מקומות עבודה.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה שלילית. זאת לאחר הנעילה החיובית בבורסות וול סטריט אמש. ה-S&P 500  והנאסד"ק  רשמו עליות, ומדד הדאו ג'ונס  נסחר במהלך מרבית יום המסחר בשיא, אך לקראת סיומו העליות נחלשו, כך שהמדד לא נסגר בשיא חדש. 

מדד הונג-קונג  יורד בחדות הבוקר. גם בטוקיו  נרשמות ירידות. היום לא יתקיים מסחר בבורסות סין לרגל "החג הלאומי" הסיני. 

לאחר שסופטבנק  וטויוטה  הודיעו כי יכנסו בהמשך היום מסיבת עיתונאים משותפת, מניות שתי החברות מטפסות.