שלדון אדלסון תרם עוד 25 מיליון דולר לרפובליקאים לקראת בחירות האמצע

זאת בנוסף לסכום בגובה של 87 מיליון דולר שכבר תרמו בני הזוג למפלגה • בעוד כשבועיים יעמדו לבחירה מחדש כל 435 מושבי בית הנבחרים האמריקאי

שלדון ומרים אדלסון / צילום: רויטרס
שלדון ומרים אדלסון / צילום: רויטרס

לקראת בחירות אמצע הקדנציה שיתקיימו ב-6 בנובמבר בארה"ב, המיליארדר שלדון אדלסון וזוגתו תרמו 25 מיליון דולר למפלגה הרפובליקאית. על מנת לסייע לרפובליקאים לשמור על רוב בבית הנבחרים. מדובר בתרומה נוספת לזו בגובה של 87 מיליון דולר שכבר תרמו בני הזוג למפלגה לקראת בחירות האמצע המשמשות כסוג של משאל עם על מצבו של הנשיא המכהן. 

נזכיר כי בבחירות לפני שנתיים זכו הרפובליקנים בניצחון מוחץ, כאשר המועמד שלהם דונלד טראמפ נבחר לנשיא, בעוד המפלגה עצמה שומרת על הרוב שיש לה בבית הנבחרים ובסנאט. הניצחון המשולש אפשר לנשיא החדש להוביל מגוון של רפורמות מבניות, כדוגמת הרפורמה במס.

בעוד כשבועיים יעמדו לבחירה מחדש כל 435 מושבי בית הנבחרים האמריקאי, לצד 35 מתוך 100 המושבים בסנאט. לפי התחזית של אתר "פוליטיקו" האמריקאי, יצליחו הרפובליקנים לשמור על רוב בסנאט ועל שליטתם בו לפחות עוד שנתיים. אלא שבכל הקשור לבית הנבחרים, מעריכים הפוליטיקו ועוד גורמים נוספים רבים, כי קיימת הסתברות גבוהה למהפך.

בני הזוג אדלסון מדורגים במקום השני בארה"ב בקטגוריה של תורמים בודדים, אחרי המיליארדר הליברלי טום סטייר. תורמים מובילים אחרים לקרן המנהיגות של הסנאט כללו את אנדרו בייל, בנקאי מטקסס ומשקיע נדל"ן שתרם כמיליון דולר בחודש ספטמבר האחרון. המיליארדר רוברט רולינג והחברתה שלו TRT אחזקות בע"מ, תרמו 1 מיליון דולר כל אחד.