דירקטוריון אל-על צפוי לאשר בקרוב את ההסכם עם הטייסים

זאת לקראת כניסתן לתוקף של תקנות הטיסה החדשות, ה-Flight Time Limitation • לפי התקנות החדשות, במהלך הטיסה הטייסים יידרשו לעבוד קשה יותר ולנוח פחות, אך מספר הטיסות שלהם מדי חודש ירד, ותהיה להם מנוחה ממושכת יותר על פני חודש של עבודה

דירקטוריון אל-על צפוי לאשר בימים הקרובים את ההסכם של החברה מול טייסיה לקראת כניסת תקנות ה-FTL - Flight Time Limitation לתוקף בחצות הלילה של 29 באוקטובר. בשבוע שעבר פרסמנו כי אחרי שנה של משא-ומתן באמצעות מגשר ואינספור דיונים ופגישות, נוסח הסכם שמקובל על שני הצדדים והובא לאישור סופי לקראת חתימה.

התקנות שאימץ איגוד התעופה בישראל הן התקנות האמריקאיות שכוללות שינוי בתכנון היומי והחודשי של זמני הטיסה של טייסים ובהשתכרות שלהם בהתאם. מרבית חברות התעופה בעולם, כולל חברות הלואו קוסט, כבר אימצו את התקנות, שמטרתן לקבוע סדרים ונהלים בעבודת הטייסים כדי למנוע עייפות ותנאים פיזיולוגיים שמקשים על עבודתם.

לפי התקנות החדשות, במהלך הטיסה הטייסים יידרשו לעבוד קשה יותר ולנוח פחות, אך מספר הטיסות שלהם מדי חודש ירד, ותהיה להם מנוחה ממושכת יותר על פני חודש של עבודה.

גם שיטת סידור לוח העבודה תהיה חייבת להשתנות, וטוב שכך: אם כעת מותר לצלצל ולהקפיץ צוותים ולמעשה לא לאייש כ-30%-40% מלוח הטיסות, כפי שנוהגת אל-על מזה שנים (כדי לאפשר לטייסים להרוויח שעות נוספות על טיסות שאליה הוקפצו) - לפי התקנות החדשות אסור לצלצל לטייסים בהתראה קצרה ולבקשם להתייצב לטיסה באופן מיידי.

כדי לעמוד בתקנות הקשוחות לכאורה תידרש התאמה מערכתית, משום שהתקנות אינן גמישות בכל הנוגע לשינויים של הרגע האחרון, ולכן כל הגורמים יצטרכו להתאמץ לעמידה בזמנים. בתקנות החדשות, אחרי שעתיים של עיכוב לא תתאפשר המראת המטוס במרבית התרחישים.

לפני כשבוע אף שיגר ועד צוות האוויר של אל-על הודעה לעובדים בה בישר על חתימת ההסכם: "היום ניתן אישור הדירקטוריון להסכם עבודה חדש לטייסי אל-על. ההסכם מהווה פריצת דרך במערכת יחסי העבודה בחברה, והוא מבוסס על התייעלות משמעותית ונרחבת של טייסי החברה, גמישות תפעולית תואמת חוק המנוחה החדש, לצד שיפור ניכר באורחות חיינו והתאמת שכר השעה הבסיסי לרמה המקובלת בארץ ובעולם. בימים הקרובים ייחתם ההסכם, ובמקביל נבצע מפגשים מפורטים לעדכון בפרטי ההסכם, עד להצבעה לאישורו. זהו יום חשוב לציבור הנוסעים, לחברת אל-על, טייסיה ועובדיה. לפנינו תקופה מאתגרת, כאשר על כתפינו אחריות רבה, ואני בטוח שנעמוד בה בהצלחה רבה ונמריא אל-על ומעבר. תודות להנהלת החברה ולמגשר עמוס גבריאלי".

בפברואר 2017 נחתם הסכם בין הנהלת אל-על  להנהלת החברה אחרי סכסוך ממושך בין הצדדים. חוזה העבודה שנחתם בשעתו התמקד בטייסים שנאלצים להפסיק לטוס בגיל 65, שנתיים לפני גיל הפרישה הקבוע במדינה. נושא שנשאר פתוח בחתימה אז נגע כאמור לתקנות ה-FTL שחייבו את הצדדים להסכם תעסוקה חדש מול הטייסים - כעת הנושא הזה נסגר. 

מחברת אל-על נמסר: "אין תגובה".