מקרקעים את גינדי החזקות: רמ"י דורשת מהחברה לעצור שיווק מאות דירות באור יהודה

ברמ"י טוענים כי הדירות המיועדות ללקוחות "חבר" הן על אדמות מדינה שבהן זכתה גינדי החזקות כחלק מתוכנית מחיר למשתכן • במכתב ששלחה היועצת המשפטית של רמ"י, עו"ד מניה לייקין, נדרשת גינדי החזקות להעביר לידיהם את ההסכמים שנחתמו בינה לבין מועדון הצרכנות

שכונת "בית בפארק" המתוכננת באור יהודה / הדמייה: גינדי אחזקות
שכונת "בית בפארק" המתוכננת באור יהודה / הדמייה: גינדי אחזקות

נכנעים לביקורת? ברשות מקרקעי ישראל דורשים מחברת גינדי החזקות לעצור את שיווקן של מאות דירות כחלק מפרויקט של החברה באור יהודה. זאת לנוכח טענות שנשמעו כי הדירות משווקות רק לעמיתי מועדון "חבר", בזמן שמדובר באדמות מדינה, שבהן זכתה החברה כחלק מתוכנית מחיר למשתכן.

מדובר באחד הפרויקטים הגדולים במרכז הארץ, שממותג תחת השם "בית בפארק". לפי הודעה שפרסמה בעבר החברה ייבנו בפרויקט 1,429 דירות ב-27 בניינים, כשמתוכן יוקצו עד 283 דירות לעמיתי מועדון "חבר", בהנחה של כ-12% מתחת למחירי השוק. הדירות שמשווקות לעמיתי "חבר" הן אלה שעומדות כעת בבסיס המחלוקת, ולא שאר הדירות שכאמור נכללות בתוכנית מחיר למשתכן.

בחודש שעבר פנה עו"ד גיל גן-מור בשם האגודה לזכויות האזרח לרמ"י והעלה טענה לפיה שיווק הדירות לעמיתי חבר הינו פסול בטענה לאפליית רוכשים. "כבר ביוני 2017 פנינו אל הרשות בנושא, לאחר שחברת גינדי החזקות שיווקה דירות בבלעדיות לחברי מועדון 'חבר' בפרויקט שלה ברחובות. בעקבות חילופי מכתבים בנושא הודעתם כי יתקיים שימוע לחברה. לאחר השימוע הודעתם כי הנושא בבחינה וחרף תזכורות רבות לא ניתנה החלטה בעניין עד היום". גם במקרה של הפרויקט באור יהודה דרש גן-מור במכתבו לזמן את גינדי החזקות לשימוע ברמ"י.

במכתב שכתבה היום לחברה היועצת המשפטית של רמ"י, מניה לייקין, היא מפרטת בדבר התלונה שהתקבלה מהעמותה. היא כותבת: "שאלת האפליה בשיווק בלעדי של קרקע שהוקצתה במכרז למועדון צרכנות הונחה לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה. בנסיבות אלה ועל מנת להמשיך ולדון בנושא, נבקשכם להעביר התייחסות מפורטת ביחס לכל אחת מהטענות המופיעות במכתב האגודה" נכתב.

עוד כותבת לייקין, כי "נבקשתכם לפרט אודות מתכונת השיווק של הדירות בפרויקט, לרוב ההנחיות שניתנו למשווקי הפרויקט וגובה ההנחה שניתנת לחברי המועדון. במסגרת זו נבקשכם להעביר אלינו את ההסכמים שנחתמו בין חברת גינדי למועדון הצרכנות".

בסוף המכתב מדגישה לייקין כי "בשלב זה, נבקשכם להפסיק את השיווק הנערך באמצעות 'חבר' ולשווק את יחידות הדיור באופן חופשי לכלל הציבור".

מחברת גינדי החזקות נמסר: כפי שהחברה כבר השיבה לפני מספר שבועות לפניית האגודה לזכויות האזרח ואף יידעה בתשובתה את רשות מקרקעי ישראל, מכירת דירות השוק החופשי בפרויקט בית בפארק באור יהודה פתוחה לכלל הציבור ואין במבצע המכירות ליתן בלעדיות לרכישת הדירות בפרויקט לחברי מועדון חבר אלא מתן הטבות שונות לחברי מועדון חבר לרבות הנחה על המחיר המפורסם. המכירה הינה לקהל הרחב ואנו מזמינים את כלל הציבור לרכוש דירות בפרוייקט.