צוקרברג מתכנן ביקור בארץ? החבר החדש בקבוצת סיקרט תל אביב

מנכ"ל פייסבוק הצטרף לקבוצת הפייסבוק הישראלית Secret Tel Aviv, שבה מתפרסמים פוסטים בעברית ובאנגלית בתכנים מגוונים וגם המלצות שונות • חברי הקבוצה כתבו: "חברים, רק שתדעו, עכשיו הוא אחד משלנו"

מארק צוקרברג / צלם: רויטרס
מארק צוקרברג / צלם: רויטרס

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הצטרף לקבוצת הפייסבוק הישראלית Secret Tel Aviv. הקבוצה מונה מעל 220 אלף חברים, ומתפרסמים בה מדי יום פוסטים רבים בעברית ובאנגלית הנוגעים לתכנים מגוונים כמו חיפושי דירות, המלצות שונות, טיפים לעולים חדשים, דיונים ופוסטים הומוריסטיים הנוגעים לעיר ולתושביה. מדובר בקבוצה פעילה מאוד, שאף מפעילה אתר אינטרנט.

לצוקרברג 119.6 מיליון עוקבים, והוא משתמש בפרופיל האישי שלו כדי לספר לקהל עוקביו על פעולות והכרזות שונות של פייסבוק אך גם מפרסם בו פוסטים אישיים רבים. בסוף החודש הקודם למשל, הוא פרסם תמונה שלו עם אשתו ושתי בנותיו בתחפושות לכבוד חג ליל כל הקדושים.

מארק צוקרברג בסיקרט תל אביב \ קרדיט: צילום מסך, פייסבוק
 מארק צוקרברג בסיקרט תל אביב \ קרדיט: צילום מסך, פייסבוק

בעוד שצוקרברג הצטרף לקבוצת סיקרט תל-אביב כבר במהלך סוף השבוע, אתמול בשעות הלילה חלק מחברי הקבוצה שמו לב לצעד יוצא הדופן, והחלו לפרסם בה פוסטים בנושא. "חברים, רק שתדעו, עכשיו הוא אחד משלנו" כתב אחד המשתמשים בתוספת צילום מסך שמראה שצוקרברג חבר בקבוצה, בפוסט שזכה נכון לעכשיו למעל 1,100 לייקים וגרר תגובות רבות. משתמש אחר תייג את המצטרף הטרי, מנכ"ל פייסבוק, וכתב בהומור "אני מקווה שהחבר החדש בקבוצה יאהב את החומוס בעיר". 

לאחר מכן צוקרברג אף הגיב לשני הפוסטים שמודיעים על הצטרפותו לקבוצה. באחד כתב: "היי, אני שמח להיות כאן ולהיות יותר מחובר לתל-אביב. עבר זמן רב מדי מאז שביקרתי בפעם האחרונה. תודה שיצרתם את הקהילה הזו!". בתגובתו השנייה הבטיח מנכ"ל פייסבוק - "כולם אוהבים חומוס".

מארק צוקרברג בסיקרט תל אביב \ צילום: פייסבוק
 מארק צוקרברג בסיקרט תל אביב \ צילום: פייסבוק

כחלק מהמעבר של פייסבוק להתמקדות ב"אינטראקציות משמעותיות" בפיד ופחות בצריכת תוכן פסיבי, הרשת החברתית שמה דגש רב יותר על קבוצות. בעבר צוקרברג אף הצהיר כי הקבוצות נועדו להחליף את הקהילות הפיזיות, שאנשים משתייכים אליהן פחות ופחות כיום, ובכך לשמר את הצורך האנושי בקהילה.