בתום פגישת נתניהו-בנט מסתמן: ישראל הולכת לבחירות

בתום פגישת ראש הממשלה ושר החינוך הובן כי נתניהו לא ייתן לבנט את תיק הביטחון ופניה של ישראל לבחירות • נתניהו במאמצים אחרונים למנוע בחירות קרא לשרים "לא להפיל ממשלת ימין" אולם הסיכויים לבלימת הבחירות קלושים

בנימין נתניהו/צילום:אלכס קולומויסקי
בנימין נתניהו/צילום:אלכס קולומויסקי

בתום פגישת נתניהו ובנט שבמהלכה הבהיר ראש הממשלה כי אין בכוונתו לתת לבנט את תפקיד שר הביטחון, פניה של ישראל לבחירות מוקדמות. בניגוד למקורבי בנט בצד של נתניהו עוד עושים מאמצים אחרונים לדחות את הבחירות וקראו לשותפים הקואליציוניים "לא לפרק ממשלת ימין", יחד עם זאת הסיכויים לעצירת כדור השלג נמוכים וסביר שכבר ביום ראשון הקרוב יסוכם מועד לבחירות.

שר האוצר משה כחלון מתנגד לתת את תיק הביטחון לבנט ומעדיף הליכה לבחירות כעת. הבחירות המקוריות היו אמורות להתקיים בחודש נובמבר 2019 אולם גם עם הקדמתן תמלא הממשלה הנוכחית 4 שנים.

מערכת הבחירות של 2019 החלה כאשר שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע לראש הממשלה שהוא מתפטר. ליברמן, שהגיש את מכתב ההתפטרות אתמול, כבר החל היום בבוקר להשתלח במדיניות נתניהו וכוחות הביטחון בעמוד הפייסבוק שלו. ליברמן כתב:

"תושבי הדרום זכאים לאותה רמת ביטחון כמו תושבי תל אביב.

"לא מתקבל על הדעת שאחרי שיגור של כ-500 רקטות על דרום הארץ, קבינט ישראלי יעניק חסינות לראשי חמאס, לא לדגי הרקק שלוחצים על הכפתור, אלא לאלו שנתנו פקודה להפציץ את ערי ישראל.

"במסגרת המדיניות הנוכחית, לא רק הנייה אלא כל ראשי חמאס, מרגישים את עצמם חסינים ובטוחים.

"15 מיליון דולר במזומן שישראל אפשרה להעביר לחמאס ברצועת עזה, זה כסף נטו לטרור. כל מי שמסביר שיש רשימות ויש מנגנון בקרה ופיקוח, ויש טביעות אצבע, רגל ועין- הכל אחיזת עיניים. ברגע שכסף מזומן חצה את גבול הרצועה, אין שום פיקוח ובקרה עליו. כשמסתכלים מי הם הראשונים שנהנו מאותם 15 מיליון דולר, אלה משפחות 230 המחבלים שנהרגו בעימותים עם חיילי צה"ל על הגדר. והם קיבלו את זה תחת סעיף סיוע הומניטארי למשפחות נזקקות.

"היום אנחנו במו ידינו מאכילים מפלצת שאם לא נעצור את ההתעצמות ואת בניין הכוח שלה בזמן הקרוב, בעוד שנה יקום לנו אח תאום לחיזבאללה ברצועת עזה.

"במשך שנתיים וחצי נשכתי שפתיים וניסיתי לשנות את מדיניות הממשלה מבפנים. אך שתי ההחלטות האחרונות: התחייבות להעברת 90 מיליון דולר לחמאס בחצי שנה הקרובה וההחלטה על הפסקת האש, היו שתי החלטות יותר מדי".