מחריף סכסוך העבודה באוצר החייל: עובדי הבנק פתחו בעיצומים בכל הסניפים

בעקבות כישלון המשא ומתן עם הנהלת הבנק הבינלאומי על רקע הכוונה למזג את שני הבנקים, הכריז ועד עובדי בנק אוצר החייל על החרפת העיצומים החל מהיום בצהריים בסניפים ברחבי הארץ • הבנק הבינלאומי בתגובה: "ועד אוצר החייל נמנע לקיים משא ומתן, מקשה על קביעת מועדים לפגישות ומבטל פגישות שנקבעות"

בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר
בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר

הבוקר (ג') החליט ועד עובדי בנק אוצר החייל להחריף את העיצומים בסניפי הבנק ברחבי הארץ. זאת, לאור כישלון המשא ומתן עם הנהלת הבנק על מהלך המיזוג עם הבנק הבינלאומי.

במסגרת העיצומים הוחלט על ידי הוועד כי לא יבוצעו הלוואות צבאיות למשרד הביטחון על כל סוגיהם, לא יינתנו הלוואות לקרנות מדינה ועסקים קטנים ולא יהיה מענה טלפוני בסניפים.

לדברי הוועד, "עיצומים אלה הם רק צעד אחד במאבק של הוועד בהנהלת הבנק הבינלאומי  לאור התנהגותם האגרסיבית והכוחנית. העיצומים התחילו היום ולא יפסיקו עד שהנהלת הבנק תסכים לשנות את גישתה ולחזור לשולחן הדיונים למשא ומתן אמיתי שיוביל להסכמה משני הצדדים".

כבר במאי האחרון הכריז ועד עובדי בנק אוצר החייל על סכסוך עבודה מול הנהלת הבנק הבינלאומי. עיקר הטענות של הוועד התרכזו באשמות על התנהלות מאכזבת, לא הוגנת ובהסתרת מידע מצד ההנהלה במהלך המשא ומתן בין הצדדים. לדברי הוועד, הוא "דורש את שמירתו ועצמאותו של הבנק תמורת התייעלות מאסיבית, ואילו ההנהלה דורשת את מיזוגו המיידי של הבנק ללא התחשבות בזכויות העובדים וציבור הלקוחות".

יו"ר ועד עובדי אוצר החייל, מזל בובליל , מסר: "החלטנו להחריף את הצעדים, בתקווה שהנהלת הבנק תתעשת ותשב אתנו בצורה נכונה ועניינית ותנהל אתנו משא ומתן אמיתי ולא תכפה עלינו צעדים ותכתיב לבד את דרכי הפעולה".

מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "ועד אוצר החייל נמנע לקיים משא ומתן, מקשה על קביעת מועדים לפגישות ומבטל פגישות שנקבעות. בכוונת הבינלאומי לשמר את המותג של אוצר החייל ולשמר את מערך הסניפים ועובדיהם. ההנהלה הציעה לעובדים הצעות נדיבות והוגנות אך הם דוחים כל הצעה ונמנעים מלקיים משא ומתן. למרות בקשת ההנהלה להיפגש הן מחר והן מחרתיים הם דחו ההצעה ובחרו להחמיר העיצומים. אנו קוראים לוועד לשוב לשולחן המו"מ לטובת העובדים".