עוקפת מימין: סקודה מעמיקה את פעילותה בזירת האוטו-טק הישראלית

חממת הטכנולוגיות "DIGILAB" של סקודה מודיעה על שת"פ עם שלוש חברות סטארט-אפ

טכנולוגיות רכב / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
טכנולוגיות רכב / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת סקודה אוטו מקבוצת פולקסווגן הודיעה על העמקת שיתוף הפעולה עם חברות סטארט-אפ ישראליות במסגרת שלוחת חממת הטכנולוגיה שלה DIGILAB, שהושקה בישראל בשנה שעברה.

ברשימת החברות, עמן מבוצע כיום שיתוף פעולה ובחינת היתכנות לשילוב מסחרי בדרגה כזו ואחרת, נמצאת Chakratec שפיתחה טכנולוגיה חדשנית לאחסון אנרגיה קינטית, עם מחזורי טעינה ופריקה בעצמה גבוהה בלתי מוגבלים. על ידי הגברה וייצוב של רשת החשמל, Chakratec מאפשרת פריסה של עמדות טעינה מהירות - כמעט בכל מקום, ללא צורך לשדרג את התשתית, ובכך מפחיתה את הסיכון הכלכלי של פריסת עמדות הטעינה המהירות. מכיוון שמדובר במצבר מכני ולא כימי, הוא גם ירוק לחלוטין וידידותי לסביבה.

בחודש יולי 2018, רכשה סקודה אחזקה בחברת הסטארט-אפ אנגוג (Anagog). חברת אנגוג מעבדת נתונים מלמעלה מ-100 יישומים של סמארטפונים עם עד 10 מיליון משתמשים פעילים בחודש באמצעות בינה מלאכותית (AI) ולאחר מכן מחשבת דפוסי ניידות. על ידי השימוש בטכנולוגיה זו, רוצה סקודה אוטו DigiLab להציע שירותים תפורים על פי מידה כגון המלצות לגבי מקומות חניה, שירותי ביטוח מותאמים אישית ועוד.

חברה שלישית, שכבר נקלטת כיום מסחרית בחברה היא הטכנולוגיה של הסטארט-אפ UVEYE, שמשתמשת במערכת מצלמות היקפית הסורקת את הרכב 360 מעלות, כולל הגחון והצמיגים כדי לזהות נזקים וחריגות, ולייצר תמונה תלת-ממדית ברזולוציה גבוהה בתוך שניות. על פי הודעת סקודה UVeye היא בעלת פוטנציאל משמעותי להבטיח את בטיחות הרכב בעת תהליך קליטת הרכב בסוכנויות, במוסכים, בחברות השכרת רכב או חברות ליסינג, והיא תתחיל בקרוב להיות מוטמעת בצ'כיה. סקודה אוטו שוקלת גם לבחון טכנולוגיה זו בקו הייצור שלה כדי לזהות פגמים או חריגות לפני שהם מגיעים לצרכנים.

כחלק מהנוכחות המעמיקה של סקודה בישראל, נבחרה ישראל לארח את ההשקה העולמית של רכב הפנאי החדש "סקודה סקאלה" ב-6 בדצמבר, אירוע אליו יוטסו עיתונאים מכל העולם.