תרזה מיי שרדה את הצבעת אי האמון בפרלמנט הבריטי אך לא תתמודד בבחירות 2020

תוצאות ההצבעה: 200-117 לטובת ראשת הממשלה • מוקדם יותר מיי הודיעה "לא אתמודד בבחירות הבאות" • הליש"ט הגיבה באופטימיות וזינקה 1.2% • נזכיר כי את הצעת אי האמון העלו חברי מפלגתה של מיי - המפלגה השמרנית - בעקבות פעולותיה האחרונות בעסקת הברקזיט המתפתחת מול האיחוד

תרזה מיי / צילום: רויטרס RT-Handout
תרזה מיי / צילום: רויטרס RT-Handout

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, שרדה את הצבעת אי האמון נגדה בפרלמנט הבריטי. 117 חברי פרלמנט הצביעו בעד הדחתה ואילו 200 חברים התנגדו. בעקבות ההצבעה, מיי תהיה חסינה מפני הצבעות אי אמון לשנה הקרובה.

מוקדם יותר, מיי הודיעה רשמית לחברי מפלגתה, המפלגה השמרנית, כי לא תתמודד בבחירות הבאות לראשות ממשלת בריטניה. הליש"ט הגיבה להודעה באופטימיות וזינקה 1.2%.

את הצעת ההצבעה נגד ראשת הממשלה הבריטית העלו חברי המפלגה השמרנית, מפלגתה של מיי, בתגובה לפעולותיה האחרונות בקשר לעסקת הברקזיט המתנדנדת שהיא מנסה להציל.

על פי כללי המפלגה, אם 15% מחברי הפרלמנט השמרנים ימסרו ליו"ר הוועדה הצהרה שלפיה הם לא תומכים עוד בראש הממשלה, המרוץ למנהיגות המפלגה יחל מחדש. ואכן, לאחר ש-48 מחברי המפלגה השמרנית בפרלמנט הבריטי הודיעו כי אינם תומכים עוד במיי, נערכה הצבעת אי אמון.

אחד מחברי הפרלמנט שהגיש הצהרת אי אמון הוא ג'ייקוב ריס-מוג, תומך ברקזיט בולט ומשפיע. אף על פי שהיה בעל ברית של תרזה מיי, אמר ריס-מוג אתמול (ג') ל-CNBC כי כעת על מיי להתפטר: "בדרך כלל, כאשר ראש ממשלה אינו מצליח להתוות את עיקר המדיניות עליו להתפטר. זוהי האמנה החוקתית העיקרית, ולא ניתן להמשיך ולהתנהל תוך התעלמות מכך".