טיילור סוויפט השתמשה במערכת זיהוי פנים לאיתור מטרידנים

בהופעה של סוויפט שנערכה במאי באיצטדיון רוז בול שבקליפורניה שולבה מערכת זיהוי פנים בתוך מסך, שצילמה וסרקה בחשאי את פניהם של הצופים בו, בביתן בו הוצגו קטעים מחזרות של סוויפט • השימוש במערכת כזו מעלה חששות בנוגע לסוגיות של פרטיות • נציגיה של סוויפט לא הגיבו לפרסום

טיילור סוויפט, ניסתה לאתר מטרידנים באמצעות תוכנת זיהוי פנים / צילום: Shutterstock
טיילור סוויפט, ניסתה לאתר מטרידנים באמצעות תוכנת זיהוי פנים / צילום: Shutterstock

הזמרת טיילור סוויפט השתמשה בטכנולוגיית זיהוי פנים באחת מהופעותיה, על-מנת לנסות לאתר בקהל מעריצים כפייתיים שמטרידים אותה - כך דווח במגזין "רולינג סטון".

בהופעה שנערכה בחודש מאי באיצטדיון רוז בול שבקליפורניה, שולבה מערכת זיהוי פנים בתוך מסך בביתן בו הוצגו קטעים מחזרות של סוויפט. המערכת צילמה וסרקה בחשאי את פניהם של הצופים בו ברגע בו הביטו בו, כך אמר ל"רולינג סטון" מייק דאונינג, מומחה האבטחה הראשי בחברת Oak View Group, שמייעצת לאתרים בהם נערכים הופעות, אשר פיקח על הביתן.

"כל מי שעבר ליד המסך עצר והסתכל עליו, וכך גרם לתוכנה להתחיל לפעול", אמר דאונינג.

הדאטה שאספה המערכת נשלח לאחר מכן לעמדת בקרה בעיר נשוויל בטנסי, שהתאימה את מאות התמונות שנאספו למאגר מידע על המטרידנים הידועים של סוויפט. נציגיה של סוויפט לא הגיבו לפרסום.

השימוש במערכת כזו מעלה חששות בנוגע לסוגיות של פרטיות, כמו השאלות מי הם הבעלים של תמונות של קהל בהופעות, ולמשך כמה זמן מותר לשמור אותן. לפי החוק בארה"ב, פרקטיקות כפי שנקטה סוויפט הן מותרות, מאחר שהופעה נחשבת לאירוע פרטי. בסין המשטרה עצרה באפריל חשוד באמצעות שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים, שעמד בתוך קהל של 60 אלף אנשים, בהופעה שנערכה במרכז הספורט הבינלאומי שבעיר נאנצ'אנג.

השימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים באצטדיונים נמצא בעלייה, ולא רק למטרות אבטחה. מוקדם יותר השנה, חברת טיקטמאסטר השקיעה בסטארט-אפ Blink Identity, שטוען כי פיתח סנסורים שיכולים לזהות אדם תוך חצי שנייה, גם אם הוא הולך במהירות. טיקטמאסטר מעוניינת להשתמש בטכנולוגיה כדי להפוך את תהליך הכניסה להופעות למהיר ויעיל יותר, ומתכוונת להתחיל לבחון את הטכנולוגיה כבר בשנה הקרובה.