אנקיאנו נכנסת לניסוי שעשוי להיות האחרון לפני אישור

למרות מצב השוק, לא מצהירה על ביטול ההנפקה

תרופה / צילום: שאטרסטוק
תרופה / צילום: שאטרסטוק

חברת התרופות לסרטן אנקיאנו (לשעבר ביוקנסל) הודיעה אתמול על כניסתה לניסוי קליני שלב II, ניסוי רב מרכזי פתוח בתרופה שלה לטיפול בסרטן ברירית שלפוחית השתן. אנקיאנו מקווה כי הניסוי הזה יהיה האחרון לפני שיווק, למרות שהוא ניסוי שלב II בלבד, ולא גדול במיוחד. זאת בזכות הסיכוי של התרופה להיות מצילת חיים והיעדר חלופות קיימות בשוק.

בעקבות ההודעה על הכניסה הצפויה לניסוי עלתה אתמול מניית האנקיאנו  והיא נסחרת לפי שווי של 158 מיליון שקל. אנקיאנו היא בבעלות כת"ב (30%) קרן שביט קפיטל המשקיעה בחברות לפני הנפקה (13.3%), קרן אדג'ווטר (12.3%), פליסייד (11.8%) ומיטב ד"ש (5%).

החברה הגישה תשקיף להנפקה בנאסד"ק, וכרגע נערכת לגייס 30 מיליון דולר. "אנחנו זקוקים למימון והנפקה היא אחת האפשרויות בהתאם לתנאי השוק", אמר הלוסקה בשיחה עם "גלובס" אתמול. כרגע למרות אי היציבות בשווקים ואי הוודאות לגבי חלון ההנפקות, החברה ממשיכה להיערך להנפקה ברבעון הראשון של 2019.

הניסוי יערך ב-140 חולים בארה"ב. אחרי גיוס 35 חולים יתפרסמו נתוני ביניים, וממילא תוכל החברה לעקוב אחרי התקדמות הניסוי משום שהוא ניסוי פתוח, ולא מול קבוצת ביקורת סמויה. הלוסקה מעריך כי תוצאות הביניים יפורסמו בערך באמצע 2019.

מה גודלו של שוק הסרטן ברירית שלפוחית השתן?
"מדובר בשוק של 1.5 מיליארד דולר בשווקים המרכזיים העולם - ארה"ב, אירופה ויפן. המוצר של החברה יכול להתאים גם לסוגי סרטן נוספים".

בקופת החברה 11 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2018.