פריון מטפלת בחוב שלה: קיבלה הלוואה של 25 מיליון דולר ממזרחי טפחות לצורך מחזור חוב קיים

ההלוואה שלוקחת חברת האינטרנט, באמצעות החברה הבת ClientConnect, תחליף שתי הלוואות קיימות בפריון: חוב בסך 2.5 מיליון דולר לבנק מזרחי טפחות, וקו אשראי בגובה 21 מיליון דולר שהתקבל מבנק אמריקאי

דורון גרסטל / צילום: איל יצהר
דורון גרסטל / צילום: איל יצהר

חברת האינטרנט פריון  ממשיכה לטפל בחוב שלה, ואתמול היא הודיעה על קבלת הלוואה בסך 25 מיליון דולר מבנק מזרחי טפחות, אשר תשמש למחזור חוב קיים. את ההלוואה מהבנק לוקחת חברה בת של פריון, ClientConnect, והיא תחליף שתי הלוואות קיימות בפריון: חוב בסך 2.5 מיליון דולר לבנק מזרחי טפחות, וקו אשראי בגובה 21 מיליון דולר של Undertone, שנרכשה על-ידי פריון לפני שלוש שנים, שנלקח מבנק SunTrust מארה"ב.

ההלוואה החדשה תוחזר ב-12 תשלומים רבעוניים החל מחודש מארס הקרוב, והיא נושאת ריבית שנתית של ליבור פלוס 5.7%. פריון ציינה בהודעתה על ההלוואה כי המהלך משקף את המשמעת הפיננסית של החברה ואת יכולתה לעמוד ביעדיה להפחית את החוב שלה, שבסוף שנת 2016 עמד על 86.9 מיליון דולר וכיום מגיע ל-39.3 מיליון דולר.

"האסטרטגיה שלנו הייתה להקטין עלויות ולהשקיע בטכנולוגיה שתאפשר לפריון להמשיך להוביל בשוק הטכנולוגיה הדיגיטלית", מסר מנכ"ל פריון, דורון גרסטל. "זה משמח לראות שהקהילה הפיננסית מכירה בהתקדמות המשמעותית שלנו".

ברבעון השלישי של השנה ייצרה פריון 11 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסוף הרבעון היו לה בקופה 40.9 מיליון דולר, וגרסטל הדגיש אז כי לראשונה אחרי ארבע שנים יתרות המזומנים של פריון עקפו את רמת החוב שלה. בתחילת השנה שקלה החברה להנפיק איגרות חוב חדשות בבורסה בת"א בסך 150 מיליון שקל לצורך מחזור חוב, אך לבסוף התוכנית ירדה מהפרק.

פריון מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. החברה התמקדה בעבר בתחום החיפוש באינטרנט, תחום שנשחק בשנים האחרונות, וכדי לפצות על השחיקה היא נכנסה לתחום הפרסום הדיגיטלי, באמצעות רכישת חברת אנדרטון. שווי השוק של פריון בנאסד"ק ובתל אביב עומד על 67 מיליון דולר, אחרי ירידה של 10% במחיר המניה בשנה האחרונה וירידה של 94% מאז השיא שנרשם במניה בשנת 2013.

פריון מצפה לסיים את שנת 2018 עם EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה 29-32 מיליון דולר.