הדולר נחלש לקראת הודעת הריבית של הפד הערב

האירו מטפס על רקע ההסכמות שהושגו בין איטליה לאיחוד האירופי סביב מסגרת התקציב • לקראת הריבית של הפד הערכות כי הבנק המרכזי ינמיך את התוואי להעלאות להמשך • הדולר אינדקס (DXY) יורד 0.3% קרוב לשפל של שבוע • הדולר איבד 0.2% ושערו היציג נקבע על 3.756 שקלים • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

ג'רום פאואל / צילום: רויטרס    Joshua Roberts
ג'רום פאואל / צילום: רויטרס Joshua Roberts

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ד') בדריכות לקראת הודעת הריבית של הפד שתימסר הערב בשעה 21:00 בתום ישיבת ועדת השוק הפתוח. הדולר נחלש בעולם על רקע הציפייה כי הפד יפחית את קצב העלאות הריבית להמשך. 

האירו מטפס 0.4% לשיא של שבוע מול הדולר סביב 1.140 דולרים, הליש"ט נסחרת ללא שינוי סביב 1.264 דולרים, הדולר אינדקס (DXY) יורד 0.3% קרוב לשפל של שבוע. 

מול השקל, האירו ננעל ללא שינוי מהותי ושערו היציג נקבע על 4.284 שקלים, הדולר איבד 0.2% ושערו היציג נקבע על 3.756 שקלים.

לפי קבוצת CME, הפועלת בתחום המידע, הסיכויים כי הפד יעלה הערב את הריבית ב-0.25% ירדו מ-75% ל-66%, וזאת כשברקע נשיא ארה"ב טראמפ קרא לפד שלא להעלות ריבית, בין היתר, בצל הטלטלה בשווקים. עם זאת, בשוק צופים שתוואי הריבית החזוי לשנת 2019 יעודכן כלפי מטה.

בתוך כך, האירו מטפס על רקע דיווח לגבי פריצת דרך של ממשלת איטליה מול האיחוד האירופי בדבר אישור התקציב הממשלתי שנדחה על ידי האיחוד בדרישה לקיצוצים. ההסכם ייחתם ביום רביעי הקרוב בבריסל.

הנציבות דחתה את התקציב של איטליה באוקטובר האחרון, בטענה שהוא מפר את החוקים הפיסקלים של האיחוד האירופי. טיוטת התקציב של הממשלה האיטלקית ל-2019 שיקפה הגדלת גירעון המדינה ב-2.4%. ממשלת איטליה הגישה בשבוע שעבר טיוטת תקציב חדשה, ששיקפה גירעון נמוך יותר.