פלאפון פנתה לביה"ד כדי לאלץ את העובדים לשתף פעולה בעבודות בסופ"ש - ונדחתה

פלאפון חששה שהעובדים לא ישתפו פעולה בשדרוג הרשת בסופ"ש, וזאת למרות שהעובדים הבטיחו שיעבדו כפי שיידרש, ולמרות שהרשת לא נמצאת בסיכון • החברה פנתה בצעד חריג לבית הדין לעבודה כדי שיוציא צו המסדיר זאת - ונדחתה • פלאפון: "העבודות יבוצעו כסדרן"

מנכ"ל פלאפון, רן גוראון / צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל פלאפון, רן גוראון / צילום: שלומי יוסף

הנהלת חברת פלאפון פנתה אמש (ד') לבית הדין לעבודה וביקשה להוציא צו שיאפשר לה חופש פעולה בזימון עובדים לעבודות בסופי שבוע, וזאת במסגרת עבודות שדרוג שהחברה עושה ברשת בעקבות התקלה המשמעותית שהתגלתה לפני מספר חודשים. בית הדין לא נתן את הצו המבוקש ובעצם אילץ את החברה למשוך את הבקשה. במקביל, בית הדין נתן החלטה שמספקת את ההנהלה לקראת העבודות העתידיות שיימשכו בסוף השבוע ובחודשים הקרובים. 

ועד עובדי פלאפון גילה אתמול כי ההנהלה פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו אתמול בערב - צו שאמור לנטרל את היכולת של העובדים לסרב להגיע לעבודה בעת מצבים שההנהלה מגדירה כמצבי חירום.

פלאפון נמצאת בעיצומן של עבודות שדרוג, והיא עושה זאת ביחד עם מתכנתים מחו"ל שמגיעים ומתואמים במסגרת הפרויקט, כך ששיתוף-הפעולה עם עובדי פלאפון הוא קריטי. העבודות מתבצעות במתגי החברה בפתח-תקווה וברמלה, ושדרוג מתג אחד כבר עבר בהצלחה לפני שבועיים, וכעת מתבצעות ההכנות לשדרוג המתג השני. 

ככל הנראה, בהנהלת פלאפון עלה החשש שהעובדים לא ישתפו פעולה באופן מלא, וכדי להבטיח שניהול הסיכונים ברשת יישאר בסמכות ההנהלה, הוחלט לפנות לבית הדין לעבודה. אלא שמבחינת העובדים, האפשרות שלא לשתף פעולה עם השדרוג בסוף השבוע כלל לא עמדה על הפרק, ומבחינתם העבודות בסוף השבוע הקרוב היו אמורות להתבצע בדיוק כפי שבוצעו העבודות בפעם הקודמת. 

לא ברור, אם כך, מדוע החליטה הנהלת פלאפון לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא את הצו. אחת הסברות היא שההנהלה רצתה דרך הצו לאפשר לה את הגמישות בניהול סיכוני הרשת ושימוש בכוננים המוגדרים כחיוניים ושניתן להזעיקם במקרה הצורך. מבחינת העובדים ומבחינת חוקי העבודה, מדובר בהפרה של חוקי העבודה בסוף שבוע, וזאת מפני שלדעתם הרשת לא נמצאת בסיכון, ובטוח שבעקבות השדרוגים היא לא תהיה בסיכון לתקופה של שנה שלמה, כפי שאמרה ההנהלה בבית הדין. 

כאמור, בסופו של דבר ההנהלה משכה את הבקשה, לאחר שבית הדין הבהיר שלא ייתן את הצו האמור. יחד עם זאת, נקבע כי "כונן שייקרא להתייצב בימים הקרובים, יתייצב לעבודתו. אם יתברר לאחר מכן ובדיעבד כי לא היה מדובר במצב חירום או בתקלה, יועבר הדבר לבדיקת משרד העבודה בכל הנוגע לעבודה בשבת. עובדים שלא מעוניינים לעבוד ביום המנוחה השבועי בשנה הקרובה יודיעו על כך למבקשת, וזאת עד מחר בתשע בבוקר. בית הדין ממליץ לצדדים לשקול מתן תגמול מיוחד לעובדים אשר נקראים לכוננות במצבים מיוחדים כגון במקרה דנא". 

מפלאפון נמסר בתגובה: "העבודות יבוצעו כסדרן".