הפרשה המשפטית החמורה: לבקשת "גלובס" – יאח"ה תנמק את התנגדותה להסרת צו איסור הפרסום

בית משפט השלום בת"א הורה ליחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל להגיב עד מחר בשעה 12:00 לבקשה דחופה שהגיש "גלובס" לביטול צו איסור הפרסום הנוגע לפרשה משפטית חמורה שנבדקת בימים אלה ביאח"ה ועלתה לאחרונה לכותרות

משטרת ישראל / צילום: שאטרסטוק
משטרת ישראל / צילום: שאטרסטוק

שופט בית משפט השלום בתל-אביב, עלאא מסארווה, הורה ליחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל (יאח"ה) להגיב עד מחר (ג') בשעה 12:00 לבקשה דחופה שהגיש "גלובס" לביטול צו איסור הפרסום הנוגע לפרשה משפטית חמורה שנבדקת בימים אלה ביאח"ה ועלתה לאחרונה לכותרות.

כפי שפורסם במספר כלי תקשורת, באופן חריג ביותר, ביום 1.1.2019 התייצב ראש יאח"ה בעצמו, ניצב-משנה יואב תלם, בבית משפט השלום בנתניה וביקש מבית המשפט לאסור את פרסומם של כל הפרטים הנוגעים לבדיקה שמבצעת היחידה שתחת פיקודו ושנוגעת, כך לפי אותם פרסומים, למערכת המשפט. בית המשפט נעתר לבקשתו, ובהמשך גם בית משפט השלום בתל-אביב אסר על פרסום כל פרט מפרטי הפרשה עד ליום 15.2.2019.

נציין כי התייצבותו של מפקד היחידה בבית משפט השלום בנתניה חריגה משני טעמים עיקריים - הן בשל העובדה שמפקד היחידה בעצמו הגיש את הבקשה למתן הצו; והן לאור העובדה כי הבקשה הוגשה בבית המשפט בנתניה, בעוד שברוב-רובם של המקרים מגישה יאח"ה את בקשותיה בבית משפט השלום בראשון-לציון.

לאור האינטרס הציבורי שבחשיפת ולו חלק קטן מפרטי הפרשה שעתידה לטלטל את מערכת המשפט, ובשל חרושת השמועות המלווה את הפרשה בשבועיים האחרונים - הגיש "גלובס" כבר בשבוע שעבר בקשה להסרת הצו. זאת, כדי להגשים את האינטרס הציבורי הכרוך בחשיפת הפרטים הנוגעים לפרשה, ועל-מנת למנוע את המשך מחול השדים סביב גורמים משפטיים שונים ששמם נקשר בפרשה.

בשל העברת התיק לתל-אביב, הוגשה הבוקר (ב') בקשה דחופה חדשה לשופט מסארווה להסרת צו איסור הפרסום, אליו עתידה כאמור יאח"ה להגיב עד מחר בצהריים. הבקשה הוגשה באמצעות עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, המייצגים את "גלובס".