המצב בפירמידה של בזק מסלים: מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב נערכים לעצירת תשלומי החוב

אינטרנט זהב חייבת למחזיקי האג"ח כ-728 מיליון שקל, רובם לסדרה ד', שהפירעון שלה יתבצע ב-2022 • סדרה ג' אמורה להיפרע בחודש מארס הקרוב, אך גורם מוסדי בכיר העריך היום בשיחה עם "גלובס" כי אינטרנט זהב לא תבצע פירעון למחזיקי סדרה ג' כדי שלא יעלו נגדה טענות מצד מחזיקי סדרה ד׳ על העדפת נושים

דורון תורג'מן בכנס "עושים שוק"/ צילום: איל יצהר
דורון תורג'מן בכנס "עושים שוק"/ צילום: איל יצהר

בזמן שהמכרז למכירת גרעין השליטה בבזק - מניות בי קומיוניקיישנס (ביקום) המוחזקות על ידי אינטרנט זהב - מגיע לישורת האחרונה, גובר החשש של מחזיקי איגרות החוב של אינטרנט זהב כי החברה לא תוכל לשרת את החוב ותיאלץ לפנות להסדר חוב.

אינטרנט זהב חייבת למחזיקי האג"ח כ-728 מיליון שקל, רובם לסדרה ד' (הארוכה), שמועד הפירעון שלה הוא ב-2022. סדרה ג' אמורה להיפרע בחודש מארס הקרוב. גורם מוסדי בכיר העריך היום בשיחה עם "גלובס" כי אינטרנט זהב לא תבצע את התשלום הקרוב למחזיקי סדרה ג' על מנת שלא יעלו נגדה טענות מצד מחזיקי סדרה ד׳ על העדפת נושים.

תרחיש כזה אינו בלתי סביר, ונראה כי השוק כבר מתמחר אותו - אג"ח ג' נסחרות במחיר הנמוך בכ-30% מהערך המתואם שלה. כלומר, בשוק מעריכים שהתשלום למחזיקי הסדרה לא ישולם במועד. נראה גם שאינטרנט זהב תעדיף, אם תגיע לסיטואציה כזו, להציע הסדר לשתי הסדרות.

מכל מקום בשלב זה עדיין ישנה אפשרות תיאורטית שההצעות שתקבל אינטרנט זהב למכירת מניות השליטה בביקום יהיו גבוהות מהיקף החוב, כך שלא יהיה כל צורך בהסדר. עם זאת, על רקע הירידות החדות במניעת בזק לאחרונה, והחשש שלא תשלם דיבידנדים בקרוב, ירדה הסבירות לעסקה כזאת. במקרה שלא תגיע הצעה שהיקפה גדול מהיקף החוב, ההערכה היא שאינטרנט זהב תפנה לשתי הסדרות בהצעה להסדר. ביום חמישי הקרוב תתקיים אסיפת אג"ח (שנקבעה מראש), שבה תעדכן הנהלת אינטרנט זהב, בראשותו של דורון תורג'מן, את מחזיקי האג"ח במתרחש.