מנכ"ל סלקום לעובדים: ותרו על מסיבת פורים בעלות של 2 מיליון שקל

לדברי ניר שטרן, צעדי התייעלות שכוללים ויתור על אירועי חברה ועל הנופש השנתי בחו"ל ימנעו פיטורי עובדים • טוען: "שכרי האישי ירד ב-2018 ב-50% בהשוואה לשנה הקודמת, וגם ב-2019 הוא יקוצץ משמעותית" • ועד העובדים: "פייק ניוז, שכר הבכירים עלה"

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל סלקום, ניר שטרן / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל סלקום  ניר שטרן הוציא בשעה האחרונה הודעה נוספת לעובדים, וזאת בעקבות אסיפת העובדים שכונסה היום (ג'). באסיפה איימה יו"ר הוועד מיה יניב להשבית את החברה בעקבות דרישות ההנהלה לפתוח את ההסכם הקיבוצי ולבצע צעדי התייעלות, שבלעדיהם החברה תיאלץ לבצע פיטורי עובדים בהיקף של 250 איש. שטרן החליט לפנות ישירות לעובדים במכתב נוסף ובו הוא כותב:

"אני מבקש לפנות אליכם באופן ישיר. בתקשור ששלחתי אליכם אתמול הודעתי כי לאור המצב הקשה בשוק הסלולר ולאור התוצאות הכספיות של סלקום, עלינו לבצע מהלכי התייעלות נוספים. מאז שנותיה הראשונות לא הפסידה סלקום, עד לרבעון השני לשנת 2018. זו אכן תקופה קשה".

"במהלך החודשיים האחרונים הצענו במסגרת הדיונים מול ועד העובדים עשרות חלופות לביצוע צמצום בהוצאות כדי להימנע מפיטורי עובדים. לצערי, לא הגענו להסכמות".

"בואו נדבר רגע על הוצאות הרווחה. מדובר במיליונים שניתן לחסוך. עם יד על הלב, האם לא עדיף לוותר השנה על נופש בחו"ל בעלות של 4 מיליון ש"ח כדי להימנע מפיטורי עובדים? עם יד על הלב, האם לא עדיף לארגן מסיבת פורים צנועה באולם הרב תכליתי ולא כזו שמתוכננת בעלות של 2 מיליון שקל כדי להימנע מפיטורי עובדים? ועכשיו בואו נדבר על השכר: אנחנו מבקשים להקפיא את תוספת השכר בת 3% לעובדי החברה. לא מדובר בהפחתת שכר אלא רק בהקפאת העלאת השכר. האם לא ראוי לעשות זאת על מנת להימנע מפיטורי עובדים? וכפי שכבר אמרתי לכם, אני והנהלת החברה לקחנו על עצמנו להוריד את השכר שלנו באופן משמעותי ב- 2019".

"בדוחות הכספיים שיפורסמו בחודש מרץ, תוכלו לראות שכבר בשנת 2018 שכרי האישי ירד ב-50% בהשוואה לשנה הקודמת, וגם ב-2019 הוא יקוצץ משמעותית. ברור לי כי יש דעות רבות וחילוקי דעות בימים אלו. חשוב שנאפשר את הבעת הדעות בצורה פתוחה ותרבותית ונזכור כי כולנו שותפים לאותה מטרה. אני מתחייב כי אמשיך את הדיאלוג עם ועד העובדים במטרה להגיע לפתרון שיביא לחסכון כספי וימנע פיטורי עובדים".

"אפשר להימנע מפיטורים: פחות תקציבי רווחה וויתור על תוספות השכר ימנעו את הפיטורים. אני אמשיך לעשות הכל על מנת לנווט את החברה בימים מורכבים אלו ולדאוג למקום הפרנסה של כולנו ולמיליוני הלקוחות החשובים שלנו".

תגובת ועד העובדים: פייק ניוז, שכר הבכירים עלה

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, ענתה במכתב משלה למכתבו של ניר שטרן:

"ניר שטרן היקר,

"הניסיונות הכושלים שלך לעשות הפרד ומשול לא עושים רושם על אף אחד, העובדים והוועד אחד הם והניסיונות לפזר ערפל וחלקי דברים לאוויר פשוט לא לעניין ואני מודיעה לך חגיגית זה לא יעבוד.

"להצביע על מסיבת פורים או על נופש החברה כחלופה לפיטורים, הזויה ואינה (לצערי הרב, אגב) עולה בקנה אחד עם המציאות ולא תקדם אותנו לאף מקום. אני אציין עכשיו בכתוב ובריש גלי, כל הרווחה שבעולם לא שווה בעיניי דמעות של אדם אחד! 

"חבל שאתה חוזר לימים האפלים של 2013, שבהם ניסית לעורר כעס ואיבה בין העובדים! סגירות ומשא ומתן יקרו אך ורק בשולחן המשא ומתן ורק מול ועד העובדים היציג בחברה! חבל שלא סיפרת לעובדים שבמקום קיצוץ בשכרך (נכון לאתמול) שכרך עלה ב55% בשנתיים האחרונות ושכרם של שיאני השכר בחברה עלה גם הוא. חבל שלא היית גלוי ולא פעלת בתום לב כאשר חתמת על ההסכם הקיבוצי אך לפני חצי שנה!

"חבל שבמקום להתרכז בחלופה המצוינת שהצעתי לך, שמחברת את העובדים כשותפים אמיתיים, שמכניסה כסף מיידי לתזרים המזומנים, שמציבה משקיף בדירקטוריון החברה, שמצילה את המצב! אתה בוחר בדרך הזו. אנא התעשת וחזור לשולחן המו"מ. עצוב, אבל גם הפעם אתה תבין (מקווה שלא בדרך הקשה) שאנחנו הכי, אבל הכי חזקים ביחד".