הנפקה | בלעדי

מנכ"ל Gett במייל לעובדים: אנחנו בדרך להנפקה, מתכוונים להפוך לציבוריים לקראת סוף השנה

"אנחנו בדרך לעבור לרווחיות כבר באוקטובר הקרוב", נכתב במייל שהופץ לכל עובדי Gett • "באספקטים רבים אנחנו כבר מוכנים להנפקה ציבורית, באספקטים אחרים תידרש עוד עבודה קשה" • ההנפקה עשויה להיערך לקראת סוף השנה הקרובה, כך לפי המייל

חברת זימון הנסיעות והתחבורה השיתופית הישראלית GETT נמצאת במסלול להצגת רווחיות תפעולית לקראת אוקטובר 2019 ובוחנת הנפקה ציבורית עוד לפני סוף 2019. כך עולה ממכתב שנשלח על ידי מייסד החברה, דייב וייסר לעובדי GETT ברחבי העולם. במכתב כותב המייסד כי "אנחנו נמצאים במטרה להציג רווחיות כבר באוקטובר השנה ( EBITDA חיובי גלובאלית). בעוד שרוב המתחרים שלנו מציגים הפסדים גדלים בשלוש השנים האחרונות, גט משפרת גם את הכנסותיה וגם את ה- EBITDA שנה אחר שנה בדרך לרווחיות בכל השווקים. היותנו רווחיים... משפרת את הבידול שלנו בעיני המשקיעים ופותחת הזדמנות להנפקה ציבורית ( IPO ) פוטנציאלית, ייתכן שכבר ב-2019, ומועצת המנהלים העניקה לנו אור ירוק לבחון את האפשרות הזו".

במכתב מוסיף ווייסר כי "מבחינות רבות, דוגמת דיווח פיננסי, המוכנות שלנו להפוך את GETT לציבורית היא גבוהה, בעוד שתחומים אחרים ידרשו מאמץ רב. התחלנו בהתייעצות עם היועצים הפיננסיים שלנו בנושא זה. בעוד שכל IPO כפוף למשתנים פנימיים ולתנאי השוק, אנחנו רוצים להיות בעמדה של נגישות לשווקים הציבוריים כבר ברבעון השלישי של 2019". לדברי ווייסר "יהיו בשורות רבות בנושא בחודשים הבאים".

יצוין כי GETT דיווחה לראשונה על כוונתה להפוך לרווחית במחצית הראשונה של השנה בתגובה לידיעה של סוכנות הידיעות רויטרס שציינה כי החברה נמצאת במו"מ לחיפוש קונה לכל פעילותה או בוחנת הנפקה. באוגוסט אשתקד פרסמה חברת NAFTA, אחת המשקיעות בגט באמצעות קרן ההשקעות הרוסית "ווסטוק", דו"ח תקופתי ובו נתונים פיננסיים אודות גט, שבה היא מושקעת בשיעור של כ-5%. על פי אותו דו"ח גט מייצרת הכנסות של כמיליארד דולר בשנה, כאשר לפחות מחצית מהסכום מגיעה מפעילות החברה בניו-יורק ולונדון. החברה העריכה את שווי השוק של גט נכון לסוף מרץ 2018 בכ-1.4 מיליארד דולר. יצוין כי אם אכן תבצע גט הנפקה על פי אותו ערך זו עשויה להיות אחת ההנפקות הגדולות ביותר בענף האוטו-טק הישראלי מאז הנפקת "מובילאיי".

עם זאת לפני מספר חודשים פירסם העיתון "דר שפיגל" הגרמני ידיעה ממקורות פנימיים ולפיה פולקסווגן הקטינה משמעותית את הערך בספרים של השקעתה הראשונית בגט, בהיקף של כ-300 מיליון דולר, לערך בספרים של פחות מ-20 מיליון דולר שמשמעותו מחיקת ההשקעה. לידיעה זו לא ניתן עד כה אישור רשמי מפולקסווגן.

גט הוקמה ב-2010 על ידי רועי מור ודייב (שחר) ווייסר והחלה את פעילותה על בסיס אפליקציה לשירות הזמנת מוניות ושליחויות דרך הטלפון. עם הזמן התרחבה החברה ל-120 ערים בעולם כאשר עיקר פעילותה והכנסותיה מתמקדות כיום בערים בלונדון, מוסקווה ובניו-יורק, שם אף ביצעה התרחבות לפני שנתיים באמצעות רכישת המתחרה ג'ונו תמורת כ-200 מיליון דולר.

בארץ מחזיקה החברה בנתח שוק דומיננטי כאשר על פי הערכות מספר הנהגים הרשומים שלה עומד כיום על כ-8500. בשנים האחרונות החלה החברה להיכנס בהדרגה גם לתחום הנסיעות השיתופיות, בשלב הראשון בדגש על רכבי הסעות גדולים לחברות ועל פי נתוניה האפליקציה שלה משרתת כיום כ-20 אלף חברות ברחבי העולם ב-56 מדינות. . החברה מחזיקה גם יחידת מחקר ופיתוח ובה עשרות עובדים שמפתחים מוצרים חדשים. על פי נתוני אתר קראנצ'בייס החברה ביצעה עד היום תשעה סבבי גיוס וגייסה 693 מיליון דולר כאשר המשקיעה הגדולה ביותר היא פולקסווגן שהשקיעה בה בשני סבבים, האחרון ביוני 2018 בהיקף של כ-80 מיליון דולר.

בענף האוטו-טק העריכו היום כי עיתוי הפרסום לעובדים במקביל לפרסום התשקיף של חברת LYFT כנראה אינו מקרי ונועד לאותת למשקיעים של LYFT המתחרה על הפוטנציאל הטמון בחברה הישראלית. בענף העריכו כי למרות האזכור להנפקה לא מן הנמנע שהחברה עדיין מנהלת מגעים למציאת רוכש אסטרטגי. בחברת גט סירבו להגיב על הידיעה.