אלדד קובלנץ נבחר למנכ"ל הקבוע של תאגיד השידור "כאן"

לאורך כל הדרך העריכו גורמים בתחום המדיה כי חברי מועצת התאגיד יבחרו בקובלנץ, שכיהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל תאגיד השידור • בשנה האחרונה נמתחה לא מעט ביקורת על האופן שבו מתנהל התאגיד תחת אחריותו של קובלנץ, ומבקר המדינה אף בודק בימים אלה את הסוגיה

אלדד קובלנץ. נבחר למנכ"ל הקבוע של תאגיד השידור / צילום: יונתן בלום
אלדד קובלנץ. נבחר למנכ"ל הקבוע של תאגיד השידור / צילום: יונתן בלום

כצפוי: אלדד קובלנץ, שכיהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל של תאגיד השידור הציבורי "כאן", נבחר לתפקיד המנכ"ל הקבוע של התאגיד. בשלב האחרון של המכרז לתפקיד התמודד מולו יורם מוקדי, שעד לאחרונה כיהן כסמנכ"ל התוכן של הוט. השניים הופיעו היום (ג') בפני מועצת התאגיד - זאת לאחר שוועדת האיתור סימנה אותם כשני המועמדים המתאימים ביותר מבין כל מי שהציגו מועמדות.

הבחירה בקובלנץ הייתה צפויה. לאורך כל הדרך העריכו גורמים בתחום המדיה כי חברי מועצת התאגיד נוטים לטובתו, זאת למרות שבשנה האחרונה נמתחה לא מעט ביקורת על האופן שבו מתנהל התאגיד תחת אחריותו. פרסומים תקשורתיים בסוגיות כמו ניהול כוח-אדם ומכרזים עוררו הדים רבים והביאו לבדיקה שנערכת בימים אלה אצל מבקר המדינה. הבדיקה אמנם לא הושלמה, אבל טיוטה ראשונה שלה כבר הוגשה למבוקרים ולחברי המועצה. בארגון העיתונאים, שמייצג את עובדי התאגיד, סברו כי יש להמתין עד פרסום דוח המבקר לפני החלטה בעניין מנכ"ל קבוע, אך דרישתם לא התקבלה.

כאמור, החוק קובע כי המנכ"ל הקבוע של תאגיד השידור אמור להיבחר עד מאי 2019. לכן, כדי שתהיה אופציה לקיים חפיפה אם יהיה צורך בכך, יצא הליך המכרז לדרך כבר לפני מספר שבועות.

אמנם מדובר בתפקיד מהנחשקים בשוק המדיה, שכן הוא מעניק למנכ"ל השפעה רבה על שוק התוכן הישראלי וכרוך בניהול תקציב גדול, אך ההערכות לגבי סיכוייו הגבוהים של קובלנץ לזכות גרמו לכך שלא רבים בחרו להתמודד על התפקיד.

המכרז הוארך בשבועיים, ובין אלה שהגישו מועמדות לתפקיד נזכיר את ד"ר יפעת בן-חי-שגב, לעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין; יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר מועצת הרשות השנייה; מוטי שקלאר, לשעבר יו"ר הרשות השנייה; רון ירון, לשעבר העורך הראשי של "ידיעות אחרונות"; איתן מדמון, לשעבר מנכ"ל "גלובס"; ניצן חן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית; ואיש התקשורת רפי גינת.

למרות כוונה מקורית שלא לפנות למועמדים באופן יזום, החליטה ועדת האיתור לפנות באופן יזום למועמדים נוספים. פנייה בנושא נעשתה ליורם מוקדי, לדורית ענבר, ליונה ויזנטל ולגולן יוכפז. מתוכם נענו לפנייה מוקדי וענבר. לאחר שלב של פגישות מועמדים נותרו בתמונה ענבר, ירון, מוקדי וקובלנץ.

היום הגיע השלב המכריע שבו הוצגו למועצת התאגיד שני המועמדים הסופיים. נראה כי על רקע חיכוכים שיש להנהלה עם ארגון העיתונאים סביב בחירת המנכ"ל בעת הזאת וכן סביב הכוונה להעביר את עובדי קול ישראל בערבית באופן זמני לתל-אביב, במועצה חששו מצעדים שינקוט הארגון כדי להפריע לישיבת המועצה. וכך נעשה תרגיל הטעיה: חברי המועצה שמרו היום על איפול כבד בכל הנוגע לתהליך ולישיבה - שעת הישיבה הוזזה בבוקר לשעתיים מאוחר יותר, ובחדר הישיבות של התאגיד במשרדים במודיעין הוכנה "הסחה": שולחן ערוך עמוס כיבוד המיועד לחברי המועצה. אך חברי המועצה לא הגיעו, והישיבה התקיימה כאמור בסודיות.

עתה, כאמור, מסתבר כי קובלנץ נבחר למנכ"ל הקבוע של התאגיד, מה שאומר שלא צפוי תהליך העברה, והוא ימשיך לנהל את התאגיד באופן רציף.