הממשלה תצביע על מינוי מישל קרמרמן למנכ"לית הרשות השנייה ב-31 למרץ

זאת לאחר שבג"ץ דרש מהממשלה לנמק בתוך יומיים מדוע ההצבעה על מינויה של מישל קרמרמן עוד לא התבצעה

מישל קרמרמן / צילום: רונן אקרמן
מישל קרמרמן / צילום: רונן אקרמן

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ה') כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט, "לאחר שקילה נוספת", להביא את מינויה של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה לאישור בישיבת הממשלה הבאה שצפויה להתקיים ב-31 במרץ. זאת בעקבות התערבות בג"ץ השבוע, שדרש מהממשלה לנמק בתוך יומיים מדוע לא ההצבעה על מינויה של קרמרמן עוד לא התבצעה. 

נזכיר כי קרמרמן עברה את כל התהליכים הדרושים למינוי, לרבות אישור ועדת גילאור. שני שלבים נותרו לה לפני השלמת המינוי: אישור מועצת הרשות השנייה למהלך שנעשה בסמוך להחלטה על פיזור הכנסת; ואישור הממשלה. באופן תמוה, בשבועות האחרונים המינוי לא הגיע לאישור הממשלה - זאת למרות שמאז ההחלטה על מינוי הכנסת היו מינויים ציבוריים שאושרו על-ידה. במקביל המתינה לאישור מינוי קרן אוזן, שאמורה להתמנות ליו"ר הרשות השנייה.

לאחר שהשתיים הבינו שהממשלה והעומד בראשה לא מתכוונים להעלות את המינויים להצבעה, פנו שתיהן (כל אחת בנפרד) לבג"ץ בבקשה שיורה לממשלה להסביר מדוע לא מובאים המינויים לאישור. בג"ץ קיבל את העתירה של קרמרמן ולא את העתירה של אוזן, שהמינוי שלה הוא חלק מאישור מינויים של עוד 14 חברי מועצת הרשות השנייה.

למדינה ניתנו כאמור יומיים לנמק מדוע לא עולה מינויה של קרמרמן לאישור. עתה הוחלט לייתר את הדיון המשפטי, והמינוי יעלה להצבעה ב-31 למרץ.