יותר מריאליטי: רייטינג של 27% וכמיליון צופים לראיון הבלעדי של נתניהו בחדשות 12

הראיון של רה"מ לקרן מרציאנו ועמית סגל נמשך כ-36 דקות ברציפות, ובדקה הנצפית ביותר עמד הרייטינג על 30% • ההודעה על נכונותו של נתניהו לקיים ראיון הגיעה לחדשות 12 רבע שעה בלבד לפני המהדורה • הקולגות מפרגנים; דוריה למפל, מ"כאן 11": "קרן מרציאנו, את פיגוז"

נתניהו מתראיין בחדשות 12 / צילום: באדיבות חברת החדשות בקשת 12
נתניהו מתראיין בחדשות 12 / צילום: באדיבות חברת החדשות בקשת 12

כמיליון אנשים התיישבו אמש (מוצ"ש) מול המסך כדי לראות את ראש הממשלה בנימין נתניהו שובר את דיאטת הראיונות שלו ומעניק ראיון בלעדי לקרן מרציאנו ועמית סגל בחברת החדשות 12. הרייטינג הממוצע של הראיון לא היה מבייש גמר של תוכנית ריאליטי: 27% בממוצע, ובדקה הנצפית ביותר של הראיון עמד הרייטינג על 30%. הראיון נמשך כ-36 דקות ברציפות, ללא הפסקת פרסומות.

נזכיר כי ההודעה על נכונותו של נתניהו לקיים ראיון הגיעה לחדשות 12 רבע שעה בלבד לפני המהדורה, מה שלא רק הותיר זמן קצר מאוד למרציאנו וסגל להתכונן, אלא גם לא איפשר לעשות בילד-אפ תקשורתי לראיון ובכך להביא אפילו יותר צופים למסך.

נזכיר כי ימים ספורים קודם לכן, כשבני גנץ התראיין במקביל לחדשות 12, חדשות 13 ולמהדורה של "כאן 11", הראיונות הוקלטו מראש ואפשרו הכנה של המראיינים אך גם קידום של הראיון בכל ערוץ בכלים שבחר לקדם.

בשורה התחתונה, אין פער מאוד גדול בין מספר הצופים בראיונות של גנץ למספר הצופים בראיון עם נתניהו; אולם האימפקט שיצר הראיון של נתניהו הוא גדול יותר, ולו רק מעצם העובדה שכמו בגמר ריאליטי, הוא סיפק את כל החומרים שמביאים רייטינג גבוה: הפתעה, אי-ידיעה לגבי מה צפוי ובעיקר תחושה של כאן ועכשיו.

הראיון בחדשות 12 זכה כאמור לרייטינג גבוה אך גם לפרגון מקיר לקיר של הקולגות - גם בערוצים המתחרים. כך למשל, דוריה למפל, מגישת מהדורת החדשות ב"כאן 11", צייצה לאחר הראיון בחשבון הטוויטר שלה: "אני מקנאה ומהופנטת במידה שווה. קרן מרציאנו, את פיגוז".

בהמשך התברר כי חדשות 12 אינם היחידים שקיבלו ראיון מנתניהו: גם ערוץ 20 וגם שרון גל מתחנת גלי ישראל הספיקו לראיין את נתניהו לפני טיסתו לארה"ב. מי שכצפוי לא קיבלה ראיון היא חברת החדשות של רשת 13, הבנויה כזכור על חדשות עשר לשעבר. מערכת היחסים הלא פשוטה שבין חדשות 13 לנתניהו כבר סוקרה בעבר, ולנוכח ההיסטוריה עם חדשות עשר, הסבירות שנתניהו יעניק להם ראיון אינה גבוהה. נזכיר כי פרשת הצוללות המקורית נחשפה בתוכנית "המקור" של רביב דרוקר בערוץ עשר, ורק בשבוע האחרון התווספו לכך חשיפות נוספות - גם סביב הצוללת המצרית וגם סביב 16 מיליון השקלים שהרוויח נתניהו במכירת מניותיו.