חברת הסייבר הישראלית קובוובס הודיעה על השלמת סבב גיוס של 10 מיליון דולר

קובוובס מתמחה באיסוף מודיעיני של נתונים בעלי אוריינטציה ביטחונית מרחבי הרשת, ופעלה עד היום מתחת לרדאר • החברה לא חשפה את המשקיעה בסבב, אך ל"גלובס" נודע כי המשקיעה היא קרן הגידור האמריקאית IBEX, לשעבר לזרוס

חברת הסייבר הישראלית Cobwebs / צילום: אנסטסיה אוצ'ניק
חברת הסייבר הישראלית Cobwebs / צילום: אנסטסיה אוצ'ניק

חברת הסייבר הישראלית קובוובס (Cobwebs), הודיעה היום (א') על השלמת סבב גיוס של עשרה מיליון דולר. החברה לא חשפה את המשקיעה בסבב, אך ל"גלובס" נודע כי המשקיעה היא קרן הגידור האמריקאית IBEX, לשעבר לזרוס. קובוובס מתמחה באיסוף מודיעיני של נתונים בעלי אוריינטציה ביטחונית מרחבי הרשת, ופעלה עד היום מתחת לרדאר. הגיוס הנוכחי מצטרף לסבב סיד של שני מיליון דולר שהחברה גייסה ממשקיעים פרטיים עם הקמתה ב-2015.

החברה הוקמה על ידי שלושת היזמים עומרי טימיאנקר, אודי לוי ושי אטיאס, כולם יוצאי יחידות מיוחדות. לוי מכהן כמנכ"ל החברה, ולפני כן עבד בורינט ובאלביט. השלושה פיתחו טכנולוגיה האוספת מידע מודיעיני בעל אוריינטציה ביטחונית מהרשת, באמצעות טכנולוגיות ביג דאטה, בינה מלאכותית ולמידת מכונה. לפי קובוובס, לחברה מחזור מכירות שנתי של עשרות מיליוני דולרים, והיא מספקת מוצרים ללקוחות רבים ביניהם גופי ממשל, גופי ביטחון וגופים עסקיים רבים ברחבי העולם. החברה פועלת בשני מודלים, מכירת מוצר תוכנה לגופי ממשלה, ומוצר ענן ברישיון שמיועד בעיקר לסקטור העסקי.

המוצר של החברה הוא מנוע חיפוש האוסף נתונים מהרשת ומסוגל לאסוף מידע גלוי וכן מידע סמוי, שלא עבר מיון (INDEXING). מדובר בכמות מידע עצומה אשר אינה מסווגת על ידי מנועי חיפוש קונבנציונליים דוגמת גוגל. את המידע הזה, ולמידע מרשתות חברתיות, אשר גם הוא אינו גלוי בחיפוש רגיל, החברה מסוגלת לנתח באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה ולאסוף מתוכו מידע עסקי ובטחוני הרלוונטי ללקוחותיה.

בנוסף לפונקציית החיפוש, המערכת יודעת לספק התראות בזמן אמת על אירועים ביטחוניים וכלליים העתידים לצאת לפועל. כך, בשוק העסקי, בין השאר, המערכת יודעת לייצר התראות בדיקות נאותות לאנשים פרטיים או לגופים מסחריים בתחום הבנקאות.

טימיאקנר, המכהן כנשיא החברה, אמר ל"גלובס" כי "הגישה שהגענו איתה לשוק היא גישה שונה מחברות הביג דאטה האחרות. הן נהגו לפתח מערכות שמסוגלות לאסוף מידע ממקורות רבים, אך נדרש ידע טכנולוגי רב כדי לעבוד עם המערכות שהן פיתחו, וגופים רבים שהיו משקיעים מיליונים על תוכנות כאלה היו מבצעים הכל ידנית. הגישה שלנו הייתה להיות ממוקדים, והמערכת שלנו אוספת מידע רק מהווב, ועושה הכל באופן אוטומטי".

קובוובס מעסיקה כיום 60 עובדים, מתוכם 50 בישראל והיתר במשרדיה ברחבי העולם. בהודעת החברה על הגיוס צוין כי מטרותיה לגיוס הן עבור ההתרחבות הגלובלית המואצת של החברה, גיוס כוח אדם מוביל ומיזוגים ורכישות. במהלך השנה הקרובה החברה תגייס עשרות עובדים נוספים בארץ ובעולם.

קרן IBEX היא קרן אמריקאית המשקיעה בחברות פרטיות וציבוריות מישראל ומנהלת נכסים בשווי חצי מיליארד דולר. עד כה הקרן השקיעה בישראל למעלה מ-300 מיליון דולר ב-19 חברות פרטיות, ובמספר דומה של חברות ציבוריות. הקרן הייתה אחת המשקיעות בחברת Dome9, שנמכרה לצ'ק פוינט תמורת 175 מיליון דולר ב-2018. עד לשנה שעברה, הקרן השקיעה בישראל בלי נוכחות מקומית כלל, ובתחילת 2018 פתחה משרד בתל אביב.

Cobwebs - תעודת זהות

שנת הקמת החברה: 2015
מייסדים: עומרי טימיאנקר (נשיא), אודי לוי (מנכ"ל) ושי אטיאס (סמנכ"ל טכנולוגיות)
עובדים: 60, מתוכם כ-50 בישראל
גיוסי הון 12 מיליון דולר, מתוכם 2 מיליון בסבב סיד ו-10 מיליון בסבב A
משקיעות בולטות בחברה: קרן הגידור IBEX ומשקיעים פרטיים