"שגגה": כאשר 2 מיליון ד' עוברים מחברה בורסאית לידי הבעלים

לפי חברת הנדל"ן המניב ווטרסטון, בביקורת לקראת פרסום הדוחות נחשף כי הועברו כספים לבעלי השליטה בטעות • על מנת לקנות מחדש את אמון המשקיעים, בעלי השליטה החזירו את הכסף בריבית של 8%

נכס של ווטרסטון בפנסקולה./  צילום: אתר החברה
נכס של ווטרסטון בפנסקולה./ צילום: אתר החברה

חברת ווטרסטון האמריקאית שהנפיקה לפני שנתיים אג"ח בבורסה בתל אביב, הודיעה היום (א') כי בעת הביקורת על הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2018, התגלה כי כספים הועברו "בשוגג" לתאגיד שבשליטת בעלי השליטה בחברה, וזאת באמתלה של מימון עלויות עסקאות לרכישת נכסים עבור בעלי השליטה. 

מדובר בסכום של 1,960,570 דולר. על מנת לקנות מחדש את אמון המשקיעים, בחברה מסבירים כי לאחר שנודע על הטעות בעלי השליטה החזירו את מלוא הסכום באופן מיידי, וזאת בתוספת של ריבית בגובה 8%. 

ווטרסטון, שהנפיקה את סדרה א' בת"א בקיץ 2017, עוסקת בנדל"ן מניב ומתמקדת בעיקר בתחום המסחרי. בעלי השליטה בווטרסטון הם ניל שלום, ג'וש לוי ואנטון מלצ'יאונדה. ניל שלום מחזיק כיום בתפקיד יו"ר הדירקטוריון, ג'וש לוי משמש כמנכ"ל וכדירקטור ואילו מלצ'יאונדה הוא סמנכ"ל הכספים ודירקטור.

נראה כי קשיי הקליטה של החברה האמריקאית החלו עוד לפני כמה חודשים כאשר נדרשה ווטרסטון לפרסם מחדש את דוח הדירקטוריון לסיכום הרבעון השלישי של 2019, לאחר שהדוח המקורי לא כלל התייחסות של הדירקטוריון לתזרים המזומנים השלילי המתמשך של החברה ברמת הסולו. 

האג"ח של החברה בבורסה בתל אביב יורדת כעת ביותר מ-2%, ונסחרת ברמץ "זבל" - רמה המשקפת את חוסר האמון של המשקיעים ביכולתה של החברה לשרת החוב.

בין אם מדובר בטעות אנוש או בכוונה תחילה, קשה שלא לעמוד שוב על טיבן של החברות שכבר גייסו הון מכספי הפנסיה של הציבור הישראלי. הרצון לרדוף אחר תשואה בפינצטה יחד עם הרצון לפתוח את הבורסה בתל אביב לזרים, הביאו לפתחה חברות בעייתיות, שממשיכות לספק טעויות מביכות שלא היו מתקבלות באותה הקלות אצל רשות לניירות ערך האמריקאית.