אמזון היכתה את תחזיות הרווח בענק, אך קצב הצמיחה הוא הנמוך מזה 4 שנים

שווי החברה בסיום המסחר עמד על כ-940 מיליארד דולר, לאחר שמניית אמזון עלתה ב-29% מתחילת השנה • צופה כי הכנסותיה ברבעון השני יהיו בטווח של 59.5-63.5 מיליארד דולר, המשקף צמיחה של 13%-20% לעומת הרבעון השני אשתקד

מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Reuters, Joshua Roberts
מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Reuters, Joshua Roberts

ענקית הקמעונאות אמזון  הכתה את תחזיות הרווח, לצד עמידה בתחזיות האנליסטים בשורה העליונה. החברה צמחה ברבעון הראשון של 2019 ב-17% והציגה הכנסות של 59.7 מיליארד דולר. זהו קצב הצמיחה הנמוך ביותר של החברה ב-4 השנים האחרונות, ואולם בהמשך למגמה ברבעונים האחרונים - החברה מציגה עלייה יפה ברווחים, והם היו גבוהים משמעותית מתחזית האנליסטים.

הרווח הנקי של אמזון ברבעון הסתכם ב-3.6 מיליארד דולר או 7.09 דולר למניה, לעומת 1.6 מיליארד דולר או 3.27 דולר ברבעון המקביל אשתקד. שווי החברה בסיום המסחר עמד על כ-940 מיליארד דולר, לאחר שמניית אמזון עלתה ב-29% מתחילת השנה. המניה עולה ב-1% במסחר המאוחר.

אמזון סובלת מאתגרים בשווקים הבינלאומיים, בין השאר בגלל רגולציה (למשל בהודו). כך, קצב הגידול בהכנסות החברה בעולם עמד ברבעון הראשון על 9% בלבד, לעומת 34% ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בשווקים הבינלאומיים הסתכמו ב-16.2 מיליארד דולר. בצפון אמריקה עמד קצב הצמיחה בהכנסות על 17% (לעומת 46% ברבעון המקביל), וההכנסות הסתכמו ב-36 מיליארד דולר.

פעילות הענן של אמזון (AWS) הציגה הכנסות של 7.7 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות האנליסטים. ההכנסות מפעילות זו עלו ב-41% בהשוואה לרבעון המקביל. הפעילות הזאת רווחית יותר מהפעילות הקמעונאית של אמזון, והיא תורמת 2.2 מיליארד דולר לרווח התפעולי, עלייה של כמעט 60% לעומת הרבעון המקביל.

אמזון הגדילה ברבעונים האחרונים את פעילות הפרסום שלה, שעשויה לאיים על הפעילויות של גוגל ופייסבוק. לאמזון יש יתרון בכך שהיא מכירה את הצרכנים טוב יותר, והחיפושים שלהם ממוקדים יותר. למרות זאת, קצב הצמיחה של פעילות זו עמד ברבעון השני על 34%, וההכנסות הסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר. בארבעת הרבעונים האחרונים עמד קצב הצמיחה של פעילות זו על כ-100% או יותר (בנטרול שינויים בשערי החליפין).

אמזון צופה כי ההכנסות שלה ברבעון השני של 2019 יהיו בטווח של 59.5-63.5 מיליארד דולר, המשקף צמיחה של 13%-20% לעומת הרבעון השני של 2018. ממוצע טווח התחזיות נמוך יותר מתחזית האנליסטים להכנסות של 62.4 מיליארד דולר. בחברה צופים כי הרווח התפעולי יעמוד על 2.6-3.6 מיליארד דולר, לעומת 3 מיליארד דולר ברבעון המקביל. כלומר, לא צפוי להיות גידול משמעותי ברווח התפעולי.