בבוקר היא מגייסת עובדים חדשים ובלילה "לא יודעים שאני כותבת שירים"

סיון זיו היא מנהלת משאבי אנוש בחברת Cobwebs כבר תשעה חודשים • היא המגייסת היחידה בחברה • בזמנה הפנוי היא כותבת למגירה

סיון זיו/ צילום:תמונה פרטית
סיון זיו/ צילום:תמונה פרטית

סיון זיו (בת 37): מנהלת משאבי אנוש בקובוובס (cobwebs)

טווח שכר: 18-13 אלף שקל

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?
"זה בוקר שישי ואני בבית עם הילדים שלי. החלטתי לא לשלוח אותם לבית הספר. יש היום בבית הספר הפנינג אביב, הם העדיפו להישאר בבית והחלטתי להישאר איתם ולהתעורר ביקיצה טבעית, לשם שינוי. קובוובס פועלת בתחום מחקרי הרשת - היא מפתחת מוצר שמאפשר ללקוחות שלנו לבצע איסוף וניתוח של מידע מודיעיני מהאינטרנט. כיום מועסקים בחברה מעל 50 עובדים".

כמה זמן את בחברה ומה עשית קודם?
"כתשעה חודשים. לפני כן עבדתי בחברת אינטגרציה, גם כמנהלת משאבי אנוש".

האם למקצוע כמו שלך יש צורך בבסיס טכנולוגי?
"אני מגייסת עובדים עם רקע טכנולוגי - מפתחים, תמיכה טכנית, QA. יש לנו לא מעט תקנים פתוחים, ולכן אני חייבת להבין לפחות את הבאז וורדס, ואפילו להיות מסוגלת לעשות סינון ראשוני שמבוסס על היכולות הטכנולוגיות של האנשים. כמובן שבהמשך הם ייפגשו עם האנשים שיש להם יותר ידע טכנולוגי ממני. לא למדתי את זה - הכול מהשטח, תוך כדי עשייה. כשהייתי בתחילת הדרך, לפני התפקיד הקודם, ישבתי עם חברים של בעלי לשעבר, שתיתי מהם את המידע וקראתי באינטרנט. אבל בסופו של דבר לומדים בצורה הטובה ביותר מהעשייה".

איך הגעת לעולם משאבי האנוש?
"התחלתי בחברת השמה כרכזת גיוס. זו שרשרת האבולוציה בתחום. למעשה יש לי תואר בתקשורת, כי אני אוהבת לכתוב וחשבתי להיות עיתונאית. אבל מהר מאוד שיניתי כיוון".

יש הבדלים משמעותיים בגיוס לאורך השנים? לדוגמה, האם התואר באמת פחות חשוב מאשר בעבר?
"אנחנו מחפשים אנשים טובים ומקצועיים, ומפעילים גמישות מחשבתית. עם זאת, אין מה לעשות - תואר זה ערך מוסף וזה עדיין חשוב. אפיק הגיוס הכי יעיל זה חבר מביא חבר, ואם ימליצו על מישהו ללא תואר - ברור שאזמין אותו".

את המגייסת היחידה? נשמע קשה.
"כן, ואנחנו בתהליך גדילה. רוב המרואיינים עובדים, ולכן מבקשים קצוות של יום, וקורה שנשארים לראיונות בשעות מאוחרות. אני גרושה, אז מתאפשר לי להתגמש בשעות".

מה את עושה כשאת לא בעבודה?
"אני אוהבת לכתוב מגיל צעיר. כתבתי שנים למגירה, גם שירים, וכשנפתח עולם הפייסבוק הוא הפך עבורי לפלטפורמה - מה שמשך תגובות מעודדות וחיוביות. אני כותבת כפורקן, אז זה לפי צורך. את השירים שאני כותבת התביישתי בהתחלה להעלות, כי שירה זה משהו מאוד אישי, אבל לאחרונה העזתי לנסות לכתוב שיר ולראות איך הוא מתקבל, ולשמחתי התגובות חמות. יש הרבה שירים שהם עדיין במגירה, ואני עדיין לא משוררת. לאחרונה אומרים לי שאני במקצוע הלא נכון ואני חייבת לעשות עם זה משהו, אבל אני חושבת שתחביב צריך להישאר תחביב. אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה בעבודה ואני טובה בזה".

מה אומרים בעבודה על השירים?
"רבים לא יודעים".

איפה תהיי בעוד חמש שנים מהיום?
"בטוח שבמשאבי אנוש, מקווה שבאותה החברה".