קנס המיליארדים של פייסבוק מתעכב בשל אי הסכמה בין רפובליקנים לדמוקרטים

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" מסוף השבוע, הסכם הפשרה עם רשות הסחר הפדרלית וקנס המיליארדים שיוטל בעקבותיו על הרשת החברתית, מתעכבים בשל פיצול בין רפובליקנים ודמוקרטים החברים ברשות הסחר הפדרלית (FTC)

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק / צילום: ReutersTV
מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק / צילום: ReutersTV

בחודש שעבר, פייסבוק פרסמה בדוחותיה הכספיים תחזית לפיה היא צופה כי תאלץ לשלם קנס של עד חמישה מיליארד דולר במסגרת הסכם פשרה עם רשות הסחר הפדרלית (FTC). אך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" מסוף השבוע, אותו הסכם פשרה וקנס המיליארדים שיוטל בעקבותיו מתעכבים בשל פיצול בין רפובליקנים ודמוקרטים החברים ב-FTC.

פייסבוק  נדרשת לשלם קנס ל-FTC בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, במהלכה מידע על 87 מיליון משתמשי פייסבוק דלף לחברת הייעוץ הפוליטית, שערורייה שהרשות חוקרת מזה יותר משנה. אך במהלך החודש האחרון, יו"ר ה-FTC, ג'וזף סימונס הרפובליקני, התקשה לפי הדיווח לגייס תמיכה עבור ההסכם משני חברי הרשות הבכירים הדמוקרטיים, רבקה קלי סלוטר ורוהיט צ'ופרה, שחוששים כי ההסכם המתגבש אינו חמור דיו. סימונס מעוניין כי ההסכם יהיה מקובל על נציגי שתי המפלגות על מנת לחזק את האמינות של ה-FTC כרגולטור שלא משוייך למפלגה מסוימת, ולמנוע גל של ביקורת מדמוקרטים על ההסכם שיושג.

אחד הנושאים לגביהם יש מחלוקת הוא בשאלה אם להחליט שמנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג יישא באופן אישי באחריות הפלילית לבעיות פרטיות שעשויות להתגלות בחברה בעתיד. בפייסבוק מסרבים לצעד הזה, למרות שהחברה מעוניינת להגיע להסכם מול הרשות במהירות על מנת לשים את השערוריה מאחוריה, לפי הדיווח.