אמריקן אקספרס נשארת עם ישראכרט, גם אחרי הפרידה מבנק הפועלים

בהתאם להבנות שהושגו בין ישראכרט לאמריקן אקספרס מוקדם יותר השנה, ההתקשרות ביניהן בישראל תימשך עד סוף 2026

אמריקן אקספרס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קרייטיב
אמריקן אקספרס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קרייטיב

אמריקן אקספרס העולמית מאריכה את ההתקשרות שלה עם חברת כרטיסי האשראי הישראלית ישראכרט עד סוף 2026. מדובר במהלך צפוי שתואם את מכתב הכוונות הלא מחייב שנחתם בין שני הגופים עוד בינואר השנה.

מישראכרט נמסר היום (ד') כי "פועלים אקספרס, חברת-בת בבעלות מלאה של ישראכרט, הסולקת ומנפיקה בבלעדיות בישראל כרטיסי אשראי של המותג American Express, חתמה על הסכם הארכת רישיון המותג בישראל עד לסוף שנת 2026".

ישראכרט פועלת בתחומי ההנפקה והסליקה עם כמה מותגים: ישראכרט, מאסטרקארד, אמריקן אקספרס ו-ויזה. באפריל השנה הפכה ישראכרט לחברה ציבורית' וזאת בעקבות הוראות חוק שטרום - שהורה לבנק הפועלים להיפרד מישראכרט ולבנק לאומי להיפרד מלאומי קארד (שנמכרה לקרן ורבורג פינקוס והפכה לחברת מקס). לפי שעה בנק הפועלים עדיין מחזיק בכשליש ממניות ישראכרט.

בדוחותיה האחרונים גילתה ישראכרט כי ההסכם שלה עם אמריקן אקספרס הוא לתקופה של חמש "החל מחודש ינואר 2017". בכל מקרה, ברור כי הפיכתה של ישראכרט לציבורית לא פגמה בקשר בין שני הגופים, כאשר במרץ השנה ישראכרט אף חתמה על ערבות להתחייבויותיה של פועלים אקספרס כלפי ארגון אמריקן אקספרס העולמי, במקומו של בנק הפועלים - שעד אותו הרגע היה ערב לכל התחייבויותיה של פועלים אקספרס כלפי ארגון אמריקן אקספרס.

נכון לסוף הרבעון הראשון השנה היו לאמריקן אקספרס 662 אלף כרטיסים בישראל, 333 אלף כרטיסים בנקאיים פעילים ועוד 142 אלף כרטיסים חוץ-בנקאיים (שבהם סיכון אשראי רובץ על החברה עצמה ולא על הבנק) פעילים.

ברבעון הראשון ב-2019 לקוחות פועלים אקספרס - החברה-הבת של ישראכרט שמפעילה את אמריקן אקספרס בישראל - ביצעו באמצעות כרטיסים אלה עסקאות בהיקף כולל של כ-6.5 מיליארד שקל. נציין כי נכון לסוף הרבעון הראשון השנה היו לכל קבוצת ישראכרט כ-5.23 מיליון כרטיסי אשראי - כשהיא חברת כרטיסי האשראי הגדולה במשק במונחים אלה.

פועלים אקספרס רשמה רווח של 12 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה, לאחר שבכל שנת 2018 היא הרוויחה 54 מיליון שקל. קבוצת ישראכרט רשמה ברבעון הראשון השנה רווח נקי של כ-74 מיליון שקל, לאחר שבכל 2018 רשמה רווח של כ-318 מיליון שקל.

מניית ישראכרט  מרכזת עניין רב לאחר שנכנסה במסלול המהיר לכמה מדדים חשובים בבורסה - ת"א 90 וביטוח פלוס. היום היא עולה בכ-1.4% למחיר שמשקף לחברה שווי של כ-2.53 מיליארד שקל. מאז ההנפקה איבדה מניית ישראכרט כ-7% מערכה.