מי אנחנו, מה הערכים שלנו ואילו טעויות עשינו: גלובס מציג - דוח האמון לשנת 2019

דוח האמון השנתי של גלובס יוצא לדרך • במסמך המתפרסם היום זו הפעם השנייה אנחנו מבקשים לשתף את קוראינו במסע שלנו להשבת האמון בעיתונות ולחיזוקה כשומרת סף • הדוח שמתפרסם היום כולל גם את הקוד האתי של העיתון וכן הפקת לקחים ביחס לאירועים מהשנה האחרונה

זו הפעם השנייה שאנו בגלובס מפרסמים דוח אמון ומגישים לכם, הקוראים, את הסיכום שלנו לשנה החולפת, כחלק מהמסע שלנו להשבת אמון בעיתונות ולחיזוקה כשומרת סף.

אנחנו מבקשים להביא לכם את החזון והערכים שלאורם אנחנו פועלים מתוך חתירה לאמת, לשקיפות ולגיוון השיח. השנה כולל דוח האמון גם את הקוד האתי של גלובס שהוטמע לאחרונה במערכת, וזו גם ההזדמנות שלנו לעדכן בטעויות שנעשו, בתהליכי העבודה ובלקחים שהופקו.

האמון בנו אינו מובן לנו מאליו. אנו נחושים להמשיך ולהוכיח שאנחנו ראויים לו.

1. הקרב על העיתונות
אלונה בר און
 אלונה בר און

הדיילי טלגרף הבריטי כתב ש"פייק ניוז נראה כאחד האיומים הגדולים ביותר על הדמוקרטיה, חופש הביטוי והסדר העולמי". כדי לנצח את האיום הזה צריך לאחד כוחות ● יו"ר גלובס אלונה בר און ● לחצו כאן לכתבה המלאה

2. עיתון שלוקח אחריות

נעמה סיקולר
 נעמה סיקולר

אפשר להחזיר את האמון בעיתונות הישראלית, אך התיקון הזה חייב להתחיל אצלנו - בתוכנו. הקוראים מחפשים וימשיכו לחפש מקור אמין לחדשות, לידע, למגמות ולהסברים, אבל אתם לא מבקשים שנגיד לכם מה לחשוב אלא שנגרום לכם לחשוב, ושנביא אליכם גם דעות של אלו החושבים אחרת. רק כך יש סיכוי להשיג תיקון ולהשיב את האמון בנו ● עורכת גלובס נעמה סיקולר ● לחצו כאן לכתבה המלאה 

3. מי כאן בונה אמון

יוג'ין קנדל
 יוג'ין קנדל

רמת האמון הכללי מתואמת עם הצמיחה הכלכלית, עם התפתחות השווקים הפיננסיים, עם משיכת השקעות זרות, ואפילו עם אושר. עצם האמונה של הציבור שהתקשורת היא כלב השמירה של הדמוקרטיה, ושהיא מבצעת את תפקידה נאמנה - תורמת לבניית אמון. חשוב שהמדיה תחשוף עוולות מכל סוג ותפנה אליהן את הזרקור, אך חשוב לא פחות לשים זרקור על כל הטוב שקורה כאן ● פרופ' יוג'ין קנדל ● לחצו כאן לכתבה המלאה

4. הסטארט-אפ האמיתי

יואב הלר
 יואב הלר

החברה הישראלית מדורגת במקום נמוך במיוחד במדדים של אמון, ולאי שוויון וחוסר לכידות יש תפקיד גדול בכך. אבל חוסר אמון אינו גזירת גורל, אמון אפשר לבנות - דרך הכרת סיפורים, גיוון, מקצועיות ואחריות משותפת. זה הדבק שיאפשר לישראל להמשיך לצמוח ● יואב הלר ● לחצו כאן לכתבה המלאה

 

5. חבל ההצלה של התקשורת

תהילה שוורץ אלטשולר
 תהילה שוורץ אלטשולר

אחרי שנים של ירידה באמון הציבור בתקשורת, מ-2017 החלה תנועה הפוכה של אמון מחודש. במקביל, בשנתיים האחרונות נשחק האמון בפלטפורמות המדיה החברתית. לציבור עדיין יש כמיהה למבוגר אחראי שיוכל לתת פשר והקשר למציאות, וזו הזדמנות אדירה לתקשורת הממוסדת להחזיר לעצמה את התפקיד ● ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר ● לחצו כאן לכתבה המלאה 

6. המשימה: תיווך המציאות ואוצרות של ידע בהקשרם ובאופן מהימן, מגוון, אקטואלי, רלוונטי, נגיש ומעניין

הקוד האתי
 הקוד האתי

כדי להצליח לפעול בתוך עולם משתנה ולהבין את תפקידנו כמי שמסקרים אחרים - ניסחנו חזון, ערכים, משימה וקוד אתי עבור גלובס המתחדש. נפעל לאורם בכל פעולה ● הקוד האתי של גלובס לחצו כאן לכתבה המלאה 

7. למי להצביע? תחליטו לבד

למי להצביע - תחליטו לבד
 למי להצביע - תחליטו לבד

בשנת בחירות, השאלה מה העמדה הפוליטית-כלכלית של גוף התקשורת שאנחנו קוראים מהותית מתמיד. האג'נדה שלנו היא אתם: הקוראים. לכן עשינו הכל כדי שתוכלו להגיע אל הקלפי עם מלוא המידע שיאפשר לכם לבחור את מי ואת מה שנכון בשבילכם ● דו"ח ביצוע: איזון ● לחצו כאן לכתבה המלאה 

8. לדווח בלי להשפיל

לדווח בלי להשפיל
 לדווח בלי להשפיל

אנחנו לא חושבים שיש ערך בהשפלתו של אדם. חוויית החקירות או המעצר קשה גם בלי שנזכיר כל העת למשפחתו ולמקורביו איך הוא נראה באותם ימים. אנו מפרסמים תמונות ממעצרים כשזה הנושא המסוקר, אך אם אוזכר אותו אדם בהקשר אחר - חל איסור במערכת על שימוש בתמונות משפילות המצויות בארכיון ● דו"ח ביצוע: ענייניות לחצו כאן לכתבה המלאה

9. לפני כולם, למען כולם ותכנון ארוך טווח

לפני כולם
 לפני כולם

הצבנו לעצמנו כערך להביא את המידע הרלוונטי ביותר לקוראים. החשיפות, הכתבות הבלעדיות והפרויקטים המקיפים שלו לאורך השנה מעידים היטב על המאמץ שלנו לממש את השאיפה הזו מדי יום. אלה כמה מהנושאים החשובים שהפנינו אליהם את הזרקור השנה ● דו"ח ביצוע: אחריות ותכליתיות ● לחצו כאן לכתבה המלאה

10. הדילמות שלנו

הדילמות שלנו
 הדילמות שלנו

גלובס שואף לדיוק ומהימנות, אבל גם אנחנו לפעמים טועים. אלה כמה מהרגעים שבהם מצאנו לנכון לתקן את עצמנו בשנה האחרונה, על מנת לשמור על הגינות ושקיפות ● דו"ח ביצוע: שקיפות ● לחצו כאן לכתבה המלאה

11. המשרוקית של גלובס

המשרוקית
 המשרוקית

בעידן המתאפיין בהפצת מידע כוזב, נוצר צורך קריטי לבדוק היטב את מה שמעט נזנח בשנים האחרונות: איכות ומהימנות מקורות המידע. לכן הטמענו בגלובס את המשרוקית, שמאפשרת לקוראינו לעקוב אחר אמירות של אישי ציבור מכל הקשת הפוליטית ולדעת עד כמה הן מדויקות ● דו"ח ביצוע: אמינות ● לחצו כאן לכתבה המלאה

12. עוד דעות, עוד מגזרים, עוד תחומים

עוד דעות
 עוד דעות

גלובס מאמין ביצירת הדדיות בין מגזרים שונים ומגוונים וביצירת ערך משותף לכל מחזיקי העניין. שאיפתנו איננה מתמצה בסיקור האחר, אלא פועלת לוודא שהדעות והקולות אכן נשמעים ומדברים בקולם: משתתפים פעילים בדיונים בוועידות, כותבים טורי דעה, מתראיינים ● דו"ח ביצוע: אוריינות ● לחצו כאן לכתבה המלאה

13. השנה שלנו

השנה שלנו
 השנה שלנו

החלטות מורכבות ביחס להכנסות, צמיחה בתפוצה, קהלים נוספים, ומעבר למשרדים חדשים. וגם הצצה לתוך המטבח השקוף של גלובס ● דו"ח ביצוע: השנה שלנו ● לחצו כאן לכתבה המלאה