סגירה שלילית בת"א: ת"א 35 איבד 1.1%, טבע ודלק צללו

מדד ת"א נפט גז ירד 2.1% • טבע נפלה 6.3% ודלק איבדה 5.7% • מזרחי-טפחות עלה ב-1% • מחזור המסחר הסתכם ביותר ממיליארד שקל

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:35

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות של כ-1% במדדים המובילים, בהובלת טבע ודלק שנפלו ב-6.3% ו-5.7% בהתאמה. מחזור המסחר הסתכם ב-1.01 מיליארד שקל.

16:44

דלק וטבע מובילות את הירידות בבורסה בתל אביב, כאשר ת"א 35 מאבד 0.9%, ת"א 90 יורד ב-0.7%. טבע צוללת 7% על רקע העמקת הירידות של המניה בוול סטריט, ונסחרת מתחת ל-8 דולרים למניה.

15:30

המסחר בבורסה בת"א מתנהל בירידות של עד 0.6% במדדים המובילים. בין מניות מדד ת"א 35, בצד השלילי מניית טבע  נחלשת בכ-3.5%, אחרי שסבלה מירידות חדות מוקדם יותר השבוע. עוד בין הדואליות מניות לייבפרסון ופריגו  יורדות בכ-1.5%-2.5%.

מניית קבוצת דלק  יורדת בכ-5.5% ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  הנמצאות בשליטתה יורדות בשיעורים דומים. היום פרסמה קבוצת דלק עדכון בנוגע להסכם העמדת מסגרת אשראי מבוססת עתודות של חברת איתקה.

עוד בענף, מניית תמר פטרוליום  מאבדת כ-4%, יחידות ההשתתפות של רציו  ורציו פטרוליום  נחלשות בכ-3% ומדד הנפט והגז יורד בכ-1%-1.5%.

בצד החיובי של המדד המוביל, מניות מזרחי טפחות  ואלוני חץ  מתחזקות בכ-1%-1.5%.

בלאומי שוקי הון העלו את המלצתם למניית בזק  ל"משקל יתר" אולם הורידו את מחיר היעד למניה מ-3.4 שקלים ל-3 שקלים. המניה נסחרת ביציבות.

מניית אינטרנט זהב, המחזיקה בבזק בשרשור, קופצת בכ-9% בהמשך למגמה החיובית שרשמה אתמול, ומניית בי קומיונקיישנס  נחלשת בכ-2%-3%, אחרי קפיצה של כ-4.5% אתמול. ברקע למסחר הודעת החברות על קבלת אישור רשות התחרות לעסקת רכישת השליטה בבי קומיוניקיישנס על-ידי קרן סרצ'לייט.

מניית שיכון ובינוי  עולה בכ-2%-3%, בהמשך לעלייה של כ-3.5% שרשמה אתמול. ברקע למסחר, עומדת החשיפה ב"גלובס" על התחלת הוצאתן לפועל של תוכניותיו של המנכ"ל החדש, אייל לפידות, לקיצוצי עלויות משמעותיים בכל הנוגע להתנהלותה השוטפת של קבוצת הנדל"ן והתשתיות, וזאת כחלק מהצעדים לשיפור מצבה הפיננסי.

"מדד הפחד" המקומי (VTA35), שהושק אתמול, קפץ במהלך יום המסחר בכ-6%, אחרי שאתמול קפץ בכ-7%.

14:30

ירידות השערים בת"א מתחזקות מעט, והמדדים המובילים מאבדים כ-0.5%. מניית אינטרגאמא  מזנקת בכ-7%. החברה עדכנה הבוקר על מכירת קרוב ל-6% ממניותיה לבית ההשקעות מור השקעות 

מניית קבוצת דלק  צונחת בכ-3.6%.  

12:00

במסחר בת"א נמשכות הירידות הקלות, בשיעור של כ-0.3%, במדדים המובילים.

מניית פריון  איבדה את העליות שרשמה מוקדם יותר, והיא נסחרת ללא שינוי מהותי. העליות במניית פרשמרקט  נחלשו מעט, אך היא עדיין עולה ב-4.5%. מדד הבנקים נסחר בעלייה של 0.2%.     

10:55

המגמה השלילית בתל אביב נמשכת. טבע  מאבדת 3.6%

השקל נסחר הבוקר ביציבות מול הדולר. הכלכלן הראשי של אקסלנס, אמיר כהנוביץ, מתייחס בסקירתו השבועית להתחזקות השקל מתחילת השנה (למרות ההיחלשות אתמול), ואומר כי "אם בנק ישראל יחזור לרכוש מט"ח השקל עשוי דווקא לזנק".

לדבריו "בנק ישראל נמנע בתקופה האחרונה מרכישות מט"ח, ועיקר הגידול ברזרבות נבע מרווחי הון .הזינוק בשקל מתחילת השנה החל לעורר ספקולציות שבנק ישראל יחזור לרכוש מט"ח. להערכתנו, ניסיון כזה יוביל דווקא לתוצאה הפוכה, כלומר - לזינוק של השקל. הסיבה לכך היא שרכישות מט"ח למעשה ילמדו שהפחתות ריבית לא על השולחן כרגע, מה שייתן ביטחון רב לגבי השקעה בשקל (לא סביר שנופתע בהפחתת ריבית), במיוחד כשרזרבות מט"ח גדולות הן סוג של סוכריה שספקולנטים מאוד אוהבים, כשהן מגדילות את הביטחון ביציבות המטבע".

09:45

המסחר בת"א נפתח בירידות שערים. מניית טבע מובילה את הירידות ומאבדת כ-3%. מניית לייבפרסון  יורדת אף היא, בכ-2%. שני המדדים המובילים יורדים בכ-0.4%-0.4%.

מניית אופקו   מאבדת כ-1.5%.

מניות הבנקים נסחרות בעליות קלות, והמדד הענפי מוסיף 0.2%.

מניית פרשמרקט מזנקת ביותר מ-6%. אתמול חתמה הרשת על עסקה לרכישת רשת סופר דוש בתמורה ל-138 מיליון שקל.  

עוד בולטת בעליות מניית רדהיל  שמוסיפה כ-5%. 

מניית פריון נטוורק  ממשיכה את המגמה החיובית של הימים האחרונים ועולה בכ-2.2%, לאחר שעלתה אתמול בנאסד"ק בכ-6%. 

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לירידות קלות שנרשמו אמש במסחר בוול סטריט. הנשיא טראמפ שלח את המדדים לירידות לאחר שאמר כי "יש עוד דרך ארוכה" בשיחות הסחר עם סין וציין כי ארה"ב עשויה להטיל מכסים על מוצרים בשווי של 325 מיליארד דולר. יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל שדיבר בפריז חזר על דבריו לפיהם "יפעל בצורה הולמת" כדי לשמור על ההתרחבות הכלכלית, דברים שחיזקו את הירידות.

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפיאו שלח את הנפט לירידות לאחר שאמר כי איראן מוכנה למשא ומתן על תוכנית הטילים שלה. מחיר החוזים העתידיים על הנפט ירד אמש בחדות בכ-4%, ירידות שהתמתנו בהמשך למעט פחות מ-3%.

מניית חברת התרופות אנלייבקס , שהודיעה אתמול על רישום כפול לבורסה בתל אביב, במקביל לרישום בנאסד"ק, רשמה אמש בניו יורק עליות של כ-10%.

טבע  חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של כ-3.7% לאחר שצנחה אתמול בוול סטריט בכ-3.7% ועלתה בתל אביב בכ-0.5%.

אופקו  חוזרת עם פער שלילי של קרוב ל-1.5% לאחר ירידה של קרוב ל-2% אתמול בניו יורק.

מניות הבנקים צפויות לרכז היום עניין, על רקע שינויי התפקידים באחרונים בצמרת הענף.