סקר הפרסומות: חווה אלברשטיין בלב, רותם סלע בראש

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת לבנק הפועלים עם קובי מרימי הייתה יקרה, מושקעת ומצחיקה ואף קיבלה תשבחות מהברנז'ה - אך מציגה ביצועים בינוניים בדירוג הזכורות והאהובות • לעומת זאת, חווה אלברשטיין עוררה באזז סביב הפרסומת החדשה ל-yes, אך בעיקר סביב בחירתה להשתתף לראשונה בפרסומות

דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות השבוע מציג היטב את הניסיונות של משרדי הפרסום והמפרסמים לייצר "קיצורי דרך" באמצעות הטריק הידוע ביותר בספר: שימוש בידוען. למעט פרסומת היונים של 9 מיליון, כל יתר הפרסומות בדירוג הן עמוסות ידוענים לעייפה. הידוענים הם לעתים בני הדור החדש (עיין ערך עומר אדם) ולעתים כוכבי עבר שנשלפו בצו השעה לייצר פרסומות המתכתבת עם פרויקט שלהם מהעבר: למשל, דוב'לה גליקמן שממשיך להתכתב עם הפרסומות המיתולוגיות שעשה בעבר לדפי זהב; או חווה אלברשטיין שהפרסומת בה היא לוקחת חלק (השקת הטריפל של yes) בנויה כולה על השיר הוותיק שכתב חנוך לוין, "לונדון".

בשבועות האחרונים נשטף המסך בפרסומות המושתתות על חידוש שירים, וגם השבוע אי-אפשר היה להימלט מזה: החל מאלברשטיין עם הפרסומת ל-yes, עומר אדם בפרסומות לאופטיקנה או שלום מיכאלשווילי עם המחווה של פריגת למחזמר "קזבלן". סביר שהסיבה לגל הפרסומות המוזיקליות היא הצלחתן של הפרסומות "בוקר טוב" בכיכובו של עומר אדם או החידוש לשיר "אצל הדודה והדוד" - שתיהן פרסומות של קבוצת בזק.

אבל הדירוג מוכיח כי שימוש בשירים הוא גימיק שלא בהכרח עובד - בוודאי לא כשבמשך שבועות הברייקים מוצפים בשירים מהז'אנר. למעשה, אף אחת מהפרסומות המזמרות לא שחזרה את ההצלחה של שני השירים שנוצרו עבור בזק - אפילו עומר אדם עצמו לא משחזר את אותה ההצלחה.

מי שאולי מתקרבת לה היא הפרסומת החדשה של yes בכיכובה של חווה אלברשטיין, שהיא גם הפרסומת האהובה ביותר השבוע. את הפרסומת, כמו שתי הפרסומות לבזק (ויש שיגידו עם לא מעט דמיון), יצר משרד הפרסום אדלר-חומסקי, וזאת הפרסומת הראשונה של המשרד מאז שתקציב yes הועבר אליו ממקאן תל-אביב.

הפרסומת הצליחה לעורר השבוע לא מעט שיחה תקשורתית - אך יותר סביב הבחירה של אלברשטיין להשתתף לראשונה בפרסומת מסחרית והבחירה לעשות זאת על טקסט של חנוך לוין ופחות על ההצעה המסחרית עצמה.

הפרסומת של yes רושמת שיעור אהדה הנמוך בכ-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 21.1%.

הפרסומת לטורנדו, באמצעות מקאן תל-אביב ובכיכובה של רותם סלע, ממשיכה גם השבוע להוביל את דירוג הזכורות, עם שיעור זכירה הנמוך בכ-9% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 8.0%.

הפרסומת לבנק הפועלים בכיכובו של נציג ישראל לאירווזיון קובי מרימי היא הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם היקף השקעה העומד על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על כ-1.1 מיליון שקל. למרות ההשקעה הגדולה, ההומור השופע והתשבחות מהברנז'ה, הפרסומת באמצעות אדלר-חומסקי מציגה ביצועים בינוניים יחסית בדירוג: מקום שישי בדירוג הזכורות ושביעי באהובות.

עוד עולה מנתוני יפעת כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע בטלוויזיה עומד על 560 (לעומת 497 בשבוע שעבר). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-36.3 מיליון שקל (לעומת 32.2 מיליון שקל בשבוע שעבר).